Tiguan konfigurator modelu 2020

Zaczęty przez telefan22, 2020/01/25 06:55

Poprzedni wątek - Następny wątek

telefan22

Witam
Jestem w trakcie konfiguracji modelu na 2020 i mam ogromną prośbę do użytkowników o poradę odnośnie kilku systemów, a mianowicie:
-czy przy silniku 1.5tsi 150km bez DCC itd. jest sens dodawać system wyboru profilu jazdy (chodzi mi bardziej o to czy np. tryb sport jest bardziej dynamiczny programowo)?
-czy w wersji Comfortline jest skórzana kierownica multifunkcyjna (teoretycznie jest ale praktycznie)?
-czy warto wybrać fotel dla kierowcy z ergoactive (głównie chodzi mi czy różnica w komforcie samego fotelu top-komfort jest znacząca)? 


Pozdrawiam


pryzma

Co do ostatniej pozycji ... to warto dla dluzszego siedziska oraz elektrycznie regulowanego podparcia. Samego masazu totalnie nie uzywam

Rocko

Czy kierownica jest ze skóry naturalnej czy sztucznej to nie wiem, ale jest bardzo przyjemna w dotyku (zwłaszcza na tle innych marek).

michalw

1. Wybór profilu jazdy to pozycja obowiązkowa z dwóch powodów:
a. standardowe wspomaganie kierownicy jest tak fatalne (gumowe), że byś się tylko wkurzał. W trybie Sport jest z kolei idealne. Dlatego mam zdefiniowany program Individual gdzie wspomaganie jest w trybie Sport.
b. Sam tryb Sport - jest spora różnica jeśli chodzi o dynamike - a to przede wszystkim z powodu reakcji przepustnicy na wciśnięcie pedału gazu. Reakcja jest dużo szybsza przez co samochód wydaje się bardziej dynamiczny. Sam tryb S na skrzyni DSG zmienia na pewno działanie skrzyni (obroty itd) ale chyba nie ma wpływu na reakcję przepustnicy (tak mi się wydaje).
Także kupuj koniecznie bo inaczej będziesz żałował.
2. W wersji Comfortline jest skórzana kierownica - ja mam mocno doposażony Comfortline i kierownica była w tym pakiecie standardowo skórzana (przynajmniej w RM2019)
3. Tutaj się nie wypowiem bo mam zwykłe fotele.

telefan22

Dziękuje za szybkie odpowiedzi 👍
Czyli reasumując wybór trybu jazdy warto wrzucić jeśli poprawi to elastyczność.


Jeszcze mam jedno zagadnienie odnośnie LED-ów basic, a Top ledy warto dopłacić i wrzucić Top?
Basic teoretycznie maja automatyczna regulacje ale chyba nie taką jak Top (chodzi mi o zasadę działania)?


Pytam bo troszkę muszę zawracać uwagę na budżet niestety itd. 😉

arekp

#5
Ja już kilka razy powtarzałem w rozmowach, że po Tiguanie, minimum TOP LED jeśli będzie kolejny VW. Tak samo jak AID ze względu na widok nawigacji będzie obowiązkowym elementem wyposażenia.

Również musiałem pilnować budżetu, więc nie zdecydowałem się na automatycznie otwieraną tylną klapę - dziś upychałbym w budżecie.

Nie zdecydowałem się na kamerę cofania, gdyż była tylko w pakiecie z automatycznym parkowaniem co sumarycznie dawało sporą kwotę. Dziś pewnie nadal nie.

Wyrzuciłem też z konfiguracji Ergoactive, dziś tylko dla kierowcy - dla pasażera nie, gdyż eliminuje to opcję składania siedzenia na pół (podobnie jak wybranie opcji skóra).

Zdecydownie nadal dopłaciłbym do często niezauważanego punktu z dodatkowymi poduszkami powietrznymi w tylnej kanapie - opcja niedostępna w Allspace.

Dodatki elektroniczne typu wykrywanie pojazdów w martym polu czy radar wspierający podczas wycofywania z miejsc parkingowych również nadal jako obowiązkowe wyposażenie.


Przy nadmiarze w budżecie dziś dopłaciłbym do dachu panoramicznego oraz rozważałbym - kosztem składanego fotela pasażera - tapicerkę skórzaną.

Jp

Moim zdaniem Top led obowiazkowo, jazda po zmierzchu z DLA fajna sprawa, druga sprawa to sam wygląd auta. Z led Basic wyglada slabo

michalw

Także dopłaciłem do LED TOP i naprawdę warto jeśli się jeździ po zmierzchu - możesz praktycznie ciągle na długich jeździć - różnica w stosunku do zwykłych jest naprawdę spora.
Inna kwestia to faktycznie jak już zostało wspomniane - wygląd - Tigi bez Top Ledów wygląją naprawdę sporo gorzej - bo oprócz świateł też jest inny grill.

Jeśli autem masz jeździć tylko po mieście to może nie ma co na siłę dopłacać - ale w innym przypadku sens jest spory.

Michał

LED top- polecam, świetna sprawa i poprawia bezpieczeństwo.
Fotel ergo- częściowo polecam, bo mam 190 cm wzrostu i wydłużane siedzisko dla mnie to pożyteczna opcja. Masaż kompletnie zbędny, lepiej działają masujące nakładki za 80 zł z Lidla.
Tryby jazdy- dla mnie tylko tryb offroad ma sens. Reszty nie używam. Kompletnie nie widzę różnicy w prowadzeniu w trybie sport, poza pracą skrzyni.
Wspomagacze jazdy również działają dobrze, przydają się czasem.
Kamera cofania i elektryczna klapa- bardzo przydatne.
Za zbędny uważam adaptacyjny tempomat, ale to wynika z moich preferencji. Rzadko jeżdżę na tempomacie, a do adaptacji nie mam zaufania. Nieprzyjemne jest uczucie jak dojeżdża do auta przede mną i ostro hamuje, zamiast po prostu odpuścić gaz.
Dla mnie osobiście najważniejszy w tym aucie jest napęd 4x4. Działa naprawdę dobrze i choćby wczoraj uratował mnie z opresji, bo musiałem podjechać do kogoś kto mieszka w szczerym lesie, a zamiast drogi są kratery i rozjeżdżone błoto, przy czym są liczne wzniesienia i zjazdy. Bez szans dojechać tam zwykłym autem z ośką.
Jedyna rzecz, której żałuję, że nie mam, to podgrzewana kierownica. Nie cierpię uczucia zimnej kierownicy pod palcami i muszę jeździć w rękawiczkach.

Wojtiwxs

#9
Potwierdzam, TOP Led są wyposażeniem obowiązkowym. Podobnie elektryczna klapa bagażnika. Właściwie każdy element wyposażenia dodatkowego jest czymś ,ekstra', do którego człowiek się przyzwyczaja i uświadamia sobie, ze następny samochód musi to mieć.
Nie wiem o co chodzi ale mój post nt sprzedaży samochodu został usunięty....może przez przypadek. Nie ma zakładki ,,giełda" ... a szkoda.


ADMIN EDIT: usunięty celowo, a dział sprzedaży jest dostępny tylko dla aktywnych forumowiczów.
Dziękuję za informację.

TMP

O ile dobrze pamiętam z opcją wyboru profilu jazdy dochodziła w gratisie personalizacja ustawień dla różnych kierowców i przypisywanie ich profili do kluczyków.

Cytat: Wojtiwxs w 2020/01/25 18:22Nie ma zakładki ,,giełda" ... a szkoda.
Jest dział "Sprzedam, oddam, kupię, wymienię...", ale dostępny od pewnej ilości postów na forum.

spec556

Konfigurując Tiga wybrałem fotele Ergo i nie żałuje, są wygodne.
Masaże bardziej bajer niż masaż - ale każdy na fotelu pasażera docenia.
Podgrzewana kierka i dupcie - rewelacja.
Kamery 360 - mast have - nie wyobrażam sobie auta bez nich. Czasami przydaje się funkcja przełączenia kamery na przód na wyjeździe, albo na bok przy krawężniku.
System bezkluczykowy i el. klapa - super działa i żałuję tylko, że nie ma czujników we wszystkich 4 klamkach. Moim zdaniem zamykanie klapy przyciskiem na klapie jest wygodniejsze niż gestem np. trzymając duży karton.
Systemy hamowania/aktywny tempomat/bezpieczeństwa - już pare razy uratowały mnie ostrzegając przed kolizją lub samodzielnie hamując np przed nadjeżdzającym pojazdem podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. BLIS też działa jak należy - choć czasami za mocno trzyma kierownice.
Felgi 19 - moim zdaniem Tig na 18 poprostu nie wygląda ciekawie.
Led TOP - dobrze, szeroko świecą  - jestem bardzo zadowolony. W poprzednim aucie miałem rasowe matrixy, które śweciły dokładniej bo być może miały więcej segmentów i opcji. No i obserwowanie jak pracują matrixy zza kierownicy to prawdziwe show.
Discover Pro działa płynnie, teledyski tylko na postoju, wifi szybko łączy, navi bez rewelacji, moim zdaniem warto dopłacić nawet ze względu na twardy dysk SSD.
System automatycznego parkowania naprawde się sprawdza - czasami korzystam gdy nie chce mi się kręcić kierownicą.



Mullrof

nie wiem jak w Tigu dostępne jest wyposażenie ale na pewno warte doposażenia moim zdaniem jest elektryczne sterowanie fotelem kierowcy. I nie dla tego, że jest elektryczne tylko dlatego, że posiada funkcje zapamiętywania ustawień. Tzn. jeśli kierowca samochodu jest tylko jeden to można spokojnie pominąć.

na pewno wspomniane tutaj TOP LED.
wbrew krytycznym wypowiedziom - jednak adaptacyjny tempomat i pokrewne z tego wynikające. Do tego trzeba się przyzwyczaić. To działa bardzo dobrze (przynajmniej w Tarraco), szczególnie w zestawie z lane assist. Nie można oczywiście zapomnieć, że to kierowca prowadzi samochód ale te systemy na prawdę wspomagają. Jeśli kierowca jest świadomy i ani nie ufa przesadnie technologii ani nie szczególnie się przed nią wzbrania to wrażenia z jazdy/ zmęczenie są tylko na plus.
kamera cofania w dzisiejszych czasach to już taki dosyć standard. Niby można się bez tego obejść a jednak dużo pomaga. Istnieją oczywiście możliwości dorobienia tego poza producentem ale jakość oryginału od zamienników i doróbek to przepaść.

teraz co uważam za nie koniecznie potrzebne:-ogólnie AID. to nie tak, że jest zły tylko to że nie wiele z tego wynika. super, że da się konfigurować fajne sprawy. super, że pokazuje nawigacje. super że coś tam jeszcze. chociaż funkcje AID nie są jakieś bardzo przełomowe. chodzi o to, że ostatecznie kierowca znajdzie swoje ustawienia na których będzie jeździł i nie zmieni ich już wcale. nawigacja na tych zegarach to bajer a nie coś użytecznego. Ten format nawigacji się do tego nie nadaje. jeśli trzeba za to grubo dopłacić to funkcje dodatkowe które to oferuje nie są warte dopłaty. poprzednie analogowe zegary z segmentem cyfrowym zdecydowanie wystarczały do tego czego kierowca potrzebuje w trakcie jazdy.
-profile jazdy są przereklamowane. różnice w trybach są znikome.




telefan22

Przy wyborze fotela z funkcją ergo jest również tapicerka siedzeń art Velours, rozumiem, że wszystkich siedzeń przednich i tylnich?
Wizualnie dużo lepiej się prezentuje, niż przy standardowych siedzeniach.

TMP

Tak, na wszystkich fotelach jest taka sama tapicerka.