Automatyczna nagrzewnica

Zaczęty przez iks, 2022/12/09 17:13

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks

Chciałbym zapytać jak korzystacie z tego co wymieniłem w tytule. Ja generalnie jeśli jadę dłużej w trasę i wiem, że auto i tak się rozgrzeje to wyłączam a jak jeżdżę po mieście to mam tą opcję włączoną cały czas, tylko pytanie czy jeśli wiem, że dystans jest tak krótki, że i tak nie zdąży auto osiągnąć 90 stopni to jest sens żeby to chodziło?

Frodo

Nie wiem co masz na myśli.
Podgrzewacz elektryczny stosowany w TDI włącza się automatycznie w określonych warunkach i bardzo pomaga ogrzać wnętrze bo silniki te długo się nagrzewają. Doceniłem gdy się popsuło, bez tego w zimie była makabra.
Z kolei, ogrzewanie postojowe to super wynalazek, który możemy zarówno uruchomić manualnie kilka minut przed tym jak wsiądziemy do auta, jak wykorzystać do wspomagania ogrzewania (razem zarówno silnika jak i kabiny), gdy silnik jest zimny. Ja (w innym aucie) korzystam z obu opcji - super, ale niestety droga zabawka! Do tego jeszcze jest opcja wentylacji w upały, co też jest bardzo pomocne. Jak masz, to nic tylko używać... :)

Charls

Elektryczna nagrzewnica PTC, różnie działa w zależności od modelu auta, w golfie 5/6 musiał być wyłączony w klimatyzacji tryb ECON, działa do momentu osiągnięcia przez płyn chłodzący temp. 75 stopni i w temperaturze zewnętrznej poniżej +5°, do 2007 roku PTC posiadało swój sterownik po CAN, po 2007 jest na przekaźniku.  Z kolei w A4 B8 działa bez względu na tryb klimatyzacji ale też do 75 st. W Touranie miałem dogrzewacz - piecyk jak przy Webasto choć Webasto to nie było, bo nie był wyposażony w moduł sterujący i pilota. Najlepszy i najbardziej sprawny był dogrzewacz/piecyk.
Cytat: iks w 2022/12/09 17:13jeśli jadę dłużej w trasę i wiem, że auto i tak się rozgrzeje to wyłączam a jak jeżdżę po mieście to mam tą opcję włączoną
Z ciekawości zapytam, jak włączasz i wyłączasz nagrzewnicę PTC? Pamiętaj że nagrzewnica i tak nie grzeje w rozgrzanym aucie więc nie masz żadnego wpływu na nią

iks

Mam normalnie możliwość odchaczania w Discover Pro. Dokładnie w menu klimy - ustawienia.


A tak informacyjnie nagrzewnica załącza się u mnie gdy temperatura zewnętrzna spada do około 5 stopni.

Charls

Cytat: iks w 2022/12/10 00:30nagrzewnica załącza się u mnie gdy temperatura zewnętrzna spada do około 5 stopni.
W całej grupie VWAG tak jest ale można to w niektórych sterownikach w adaptacjach zmienić

iPhone

#5
Wiesz może jak to zrobić OBD 11 bo sam bym z chęcią zmienił na 7-8 stopni ?

[mod: usunięto zbędny cytat]

Charls

@iPhone niestety nigdy nie korzystałem z OBD11

Frodo

Pytanie po co zmieniać? Obserwowałem napięcie ładowania akumulatora i nagrzewnica nie ma na nie wpływu, ewentualnie znikomy na postoju, a wtedy dodatkowe obciążenie przyczynia się do szybszego rozgrzania silnika, co też jest na plus. Nie wiem czy dają mocniejszy alternator, w każdym razie jest wytaczający. Poza tym moc spada w miarę jak rozgrzewa się silnik, co widać doskonale przez OBD 11 - jest kilka ustawień, nie tylko on/off. Domyślam się, że przy dodatniej temperaturze moc też jest znacząco ograniczona, tak że zabawa z ustawieniami niewiele wniesie... Maksymalna moc to o ile dobrze pamiętam kilowat z hakiem, więc wpływ na zużycie paliwa też jest znikomy, tym bardziej, że jak wspominałem pracuje stosunkowo krótko z max mocą.
Na marginesie: ja mam akurat starą wersję z własnym sterownikiem i po podłączeniu przez OBD 11 można doskonale obserwować pracę, ale nie wiem czy nie wymaga to OBD 11 w wersji PRO - mam taką, nie wiem czy zwykła to ma. (W nowych wersjach nagrzewnicy pewnie też można obserwować pracę, ale nie wiem gdzie.)

Charls

Kombinowanie z jej wyłączaniem czy załączaniem jest bez sensu, nie przyniesie żadnego pożytku, niech sobie działa w tle i tyle. Jak już pisałem po osiągnięciu 70 czy też 75 stopni (dokładnie nie pamięta) i tak nie grzeje a poniżej przyjemnie i w miarę szybko delikatnie nagrzewa wnętrze pojazdu. Generalnie nie za bardzo wiem, co kolega @iks tym tematem, chciał nam przekazać

iPhone

Jak Sami pisaliscie dogrzewanie załącza się na około 5 st,C ja chciałbym zmienić żeby załączała się jak będzie 7 lub 8 st.C

iks

Do @Charls nic. Chciałem tylko zapytać czy jest sens żeby się załączała przy dłuższej trasie jak i tak auto się rozgrzeje.

Charls


Mave

#12
Cytat: Charls w 2022/12/09 22:01
...W Touranie miałem dogrzewacz - piecyk jak przy Webasto choć Webasto to nie było, bo nie był wyposażony w moduł sterujący i pilota. Najlepszy i najbardziej sprawny był dogrzewacz/piecyk.
Faktycznie takie rozwiązanie bardzo fajnie się spisuje, używam w TDI z tym że z "pełnym" Webasto  i wcale nie byla to taka droga sprawa, jak niektórzy piszą, w 2017 roku 3.6 tyś, teraz trochę drożej - prawie 6 tyś, dobre szczególnie jak ktoś zimą nie garażuje samochodu.


p.s - dzisiaj sprawdziłem i tak jak kolega wcześniej pisał w przypadku elektrycznego dogrzewania, w przypadku Webasto w ustawieniach klimatyzacji jest również możliwość wyłączenia/włączenia funkcji - "automatyczne dogrzewanie"