Autor Wątek: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie  (Przeczytany 12192 razy)

doll00

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0TDI 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SB
Advertisement
witam,

niedawno odebrałem nowego Tiguana 2.0 TDI 240KM i pomimo tego, że wiele rzeczy jest w nim fajnych, mam do niego też wątpliwości.

1. Skrzynia biegów
Przez ostatnie lata też jeździłem Tiguanem 2.0TDI, ale z mocą 140KM i ręczną skrzynią biegów.
Obecny samochód ma 240KM i celowo taki wybrałem, więc spodziewałem się, że przy takiej mocy "będzie zrywał asfalt".
Po miesiącu jazdy mogę powiedzieć, że w ogóle nie czuję tej mocy i na razie jeździ mi się nim gorzej niż poprzednim, który miał 100KM mniej.
W czym problem, a mianowicie w skrzyni DSG, która w zasadzie jest tak zaprogramowana, aby jeździć ekonomicznie na jak najniższych obrotach.
Zrozumiałbym, gdyby w trybie Eco tak działała, ale ona działa tak samo w trybie Normal oraz również w trybie Sport, gdzie tylko nieznacznie ma podwyższone obroty.
Dodatkowo w trybie Normal bardzo często "wyrzuca bieg" (jakby na luz i widać to nawet na wyświetlaczu) i za każdym razem jak dodaję gazu to czuję jak włącza bieg i wtedy jest takie minimalne zwolnienie, co jest dla mnie irytujące.
W zasadzie obecnie ciągle jeżdżę w trybie Sport, ale nawet w trybie Sport często na zwykłych drogach gdy jadę np. 60km/h samochód ma 1.3-1.4 tyś obrotów i jedzie już na 7 biegu !!!
Oczywiście jak wtedy nacisnę mocniej na gaz to zredukuje o 2-3 biegi i "wystrzeli" do przodu, ale wpierw w trakcie redukcji jest lekkie rzucenie do przodu i całość trwa około 1s.
Jeśli jedziemy na autostradzie to oczywiście nie ma tego problemu, gdyż samochód przyspiesza płynnie i nawet na 7 biegu jedziemy na wyższych obrotach, ale przecież głównie jeździmy na zwykłych drogach, a tam tak zestrojona skrzynia biegów psuje cały efekt z jazdy mocnym samochodem.
Ogólnie na obecną chwilę skrzynia biegów jest dla mnie wielkim rozczarowaniem !

Od razu uprzedzę, że nie jest to u mnie syndrom zmiany z skrzyni manualnej na automat, bo oprócz tego samochodu, od 8 lat jeżdżę jeszcze Audi A6 3.0TDI, które ma 245km, czyli tylko o 5km więcej, ale tam ta skrzynia działa drastycznie lepiej. Nawet w trybie Normal biegi są przełączane zdecydowanie później i przez to samochód jest bardzo żwawy i elastyczny, a jak przełączę w tryb Sport to ciągle utrzymuje prawie 2.5 tyś obrotów i wtedy przyspieszenie jest bardzo duże.

Czy tak zestrojona skrzynia w moim Tiguanie to standard?

Czy to się może zmienić po przejechaniu jakiegoś dystansu, bo już się nawet zastanawiałem, czy to nie jest jakiś chwilowy tryb np. na dotarcie silnika?


2. Personalizacja
Samochodem jeżdżę wraz z żoną, dlatego mamy ustawione 2 profile.
Moim zdaniem po uruchomieniu samochód powinien zawsze podstawiać profil kierowcy, który ostatnio go używał.
W moim samochodzie za każdym razem podstawia wszystkie ustawienia kierowcy, którego profil jest pierwszy na liście.
To np. powoduje, że jeśli ja nim jadę, a jestem drugi na liście, to nawet jak na chwilę wysiądę na stacji i zamknę samochód to po powrocie ustawia profil zony.
Niby nic, ale denerwuje, bo żona ma siedzenie prawie na kierownicy   , więc za każdym razem ten fotel elektryczny jeździ tam i z powrotem, góra, dół ....

3. Tryb wybranej jazdy
Podobnie jak powyżej w personalizacji, samochód nigdy nie pamięta jaki wcześniej był ustawiony tryb.
Jeśli tak jak pisałem jeżdżę w trybie Sport lub Indyvidual, to i tak za każdym razem kiedy uruchamiam samochód muszę go od nowa ustawiać, bo domyślnie zawsze podstawia tryb Normal.

Jest jeszcze kilka innych drobiazgów, które mnie denerwują, ale wiem że pewno większość osób, stwierdzi że się czepiam więc je tylko nadmienię:
- Start/Stop - chciałbym go wyłączyć bo wyłącza samochód bardzo często, nawet w trybie Sport, ale ..... w roczniku 2020 podobno się nie da i trik z napięciem lub temperaturą tu nie działają (sprawdzałem ODBEleven, a później kolega próbował VCDS)
- podobnie z piszczącą informacją przy otwartych drzwiach o włączonym silniku - też się nie da jej wyłączyć chyba, że ktoś ma jakiś sposób (od razu napiszę, że chodzi o piszczenie przy włączonym silniku, a nie tylko przy włączonym zapłonie, bo akurat to można wyłączyć)
- aplikacja "We Connect" - pomijam fakt, że jest bardzo uboga w możliwości (np. porównując do Volvo) to pomimo tego, że dokonałem weryfikacji online z jakąś panią z "dalekiego świata", która potwierdziła moją tożsamość, to po wszystkim jak chciałem zdalnie zamknąć samochód w aplikacji dostałem komunikat, że nie mogę tego zrobić, gdyż mój telefon jest zrootowany, ma zmodyfikowane oprogramowanie i jest niebezpieczny.
akurat telefon mam nowy, nie jest modyfikowany, a Pani z infolinii VW dotyczącej tej aplikacji nie wiedziała co to znaczy telefon "zrootowany" i nie potrafiła mi pomóc. pytała w dziale technicznym, ale ..... też nie wiedzieli co znaczy "zrootowany".
wytłumaczyłem im, co to znaczy i że mój telefon taki nie jest, ale nie wiedzą jak rozwiązać ten problem.
- wirtualny kluczyk w telefonie - niestety na infolinii też nie potrafili mi pomóc jak skorzystać z tego rozwiązania, na końcu usłyszałem, że mój telefon jest niekompatybilny (Samsung Galaxy S10) pomimo tego, że starsze z tym samym oprogramowaniem są obsługiwane   [size=78%]. [/size]
moim zdaniem to ściema, aby się mnie pozbyć, no i na razie tak się pozbyli problemu.


rozpisałem się, ale może ktoś mi pomoże, ale jak nie to przynajmniej inne osoby będą wiedziały jakie ewentualnie problemy będą ich czekały w modelu 2020.


.
« Ostatnia zmiana: 2019/12/22 20:15 wysłana przez doll00 »
 

mms1994

Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/12/22 21:33 »
1. Nawet w instrukcji pisze ze przez pierwsze ileś tam samochód inaczej działa, dotyczy to się również skrzyni biegów. U mnie zaskoczyło na normalne przy ok 3tys km
2. Masz dwa kluczyki, przypisz sobie kluczyk do profilu i gotowe, w zależności czym otwarte samochód będzie odpalał odpowiedni profil.
3. To samo co wyżej :) Przy profilach pamięta jaki tryb wybrałeś, jak będziesz się stosował do tego wyżej to powinno Ci działać jak należy z trybami.

Masz włączonego Knoxa w telefonie?
 

Tomasz

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tig Allspace
  • Wersja: Highline / Rline Ex/Int
  • Silnik: 2.0 BiTDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: TSA
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/12/22 23:38 »
1. Nie rozumiem o co zawsze chodzi ludziom z tym „przeciąganiem” skrzyni biegów. Silnik ma 500 kN a to już jest naprawdę sporo. Ja po odebraniu swojego BiTdi też myślałem „Jeeeezu ale to wooolne, po co wydałem tyle pieniędzy” itd. Wyjedź na jakąś ekspresówkę/autostradę i zobaczysz co daje  te 500 kN momentu. Wszystkie BMW 320/520/Audi a4/a5/a7 mercedesy 220/250 cdi zostają w tyle a mina ich właścicieli jest bezcenna „jak to? Wyprzedził mnie wieśwagen?” Zrobiłem parę tysięcy Volvo XV90 D5, w trybie sport faktycznie „przeciąga” biegi ale poza spalaniem nie zauważyłem większej różnicy w trasie. Wyprzedzasz wszystko tak samo jak wcześniej. Właściciel Volvo po 2 tys. km moim Tiguanem twierdzi że VW zbiera się o wiele żwawiej mimo kompletu pasażerów i bagażu. Dla niego jest to plus że auto szybko zmienia biegi oraz nie musi go „kręcić” tak samo jak Volvo żeby uzyskać ten sam efekt. Dla mnie też jest to plus - przesiadłem się z toyoty rav4 w benzynie ze skrzynią CVT. Przy przebiegach 60-80 tyś. rocznie marzyłem żeby się popsuła i mógł wziąć coś nowego - każdy kto jechał ze skrzynią CVT w trasie wie o co chodzi. Suma Summarum - kupiłem BiTdi jako przecinaka esek/autostrad z założeniem rocznego nalotu 80 - 100 tyś km. I moim zdaniem swoje zadanie spełnia w 100%. Jeżeli ktoś szuka w nim „szybszej” reakcji na gaz itd niech najpierw porówna go 1vs1 z innym samochodem. Nieraz to co nam się „wydaje na plus” w obiektywnym porównaniu wyjdzie, że jest minusem. Jeżeli ktoś w dieslu szuka sportowych emocji i szybkiej reakcji niech kupi BMW M3CSL albo RS6 dłubnięte na 700 km. Jeździłem, ale traktuję te auta jako ciekawostkę,jednak posiadają wszystkie cechy których oczekujesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 

doll00

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0TDI 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SB
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/12/23 09:57 »
1. Nie rozumiem o co zawsze chodzi ludziom z tym „przeciąganiem” skrzyni biegów. Silnik ma 500 kN a to już jest naprawdę sporo. Ja po odebraniu swojego BiTdi też myślałem „Jeeeezu ale to wooolne, po co wydałem tyle pieniędzy” itd. Wyjedź na jakąś ekspresówkę/autostradę i zobaczysz co daje  te 500 kN momentu.

No właśnie chodzi o to, że najczęściej nie jeździsz na autostradach tylko na zwykłych drogach i wtedy właśnie przy tak skonfigurowanej skrzyni samochód jest "mulasty" i to jest problem. przy trybie sport samochód powinien mieć wyższe obroty i reakcja na gaz powinna być natychmiastowa i nie ma to nic wspólnego z sportowymi emocjami tylko z jazdą na co dzień kiedy musisz szybko wyprzedzać itp. Te 500 kN momentu właśnie najbardziej jest potrzebne w takich warunkach, a nie na autostradzie.


1. Nawet w instrukcji pisze ze przez pierwsze ileś tam samochód inaczej działa, dotyczy to się również skrzyni biegów. U mnie zaskoczyło na normalne przy ok 3tys km
2. Masz dwa kluczyki, przypisz sobie kluczyk do profilu i gotowe, w zależności czym otwarte samochód będzie odpalał odpowiedni profil.
3. To samo co wyżej  Przy profilach pamięta jaki tryb wybrałeś, jak będziesz się stosował do tego wyżej to powinno Ci działać jak należy z trybami.

dziękuję, mam nadzieję, że faktycznie po 3 tyś km będzie inaczej.....
jeśli chodzi o kluczyki, to faktycznie używamy jednego, a drugi zawsze na wszelki wypadek jest schowany w domu. nie wiedziałem, że to może mieć znaczenie, wydawało mi się bardziej logiczne, że powinien pamiętać ostatniego użytkownika, gdyż to było by najbardziej logiczne.


Masz włączonego Knoxa w telefonie?

nie, nie używam Knox
 

mms1994

Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/12/23 10:29 »
Cytat: mms1994 w Wczoraj o 21:33
1. Nawet w instrukcji pisze ze przez pierwsze ileś tam samochód inaczej działa, dotyczy to się również skrzyni biegów. U mnie zaskoczyło na normalne przy ok 3tys km
2. Masz dwa kluczyki, przypisz sobie kluczyk do profilu i gotowe, w zależności czym otwarte samochód będzie odpalał odpowiedni profil.
3. To samo co wyżej  Przy profilach pamięta jaki tryb wybrałeś, jak będziesz się stosował do tego wyżej to powinno Ci działać jak należy z trybami.

dziękuję, mam nadzieję, że faktycznie po 3 tyś km będzie inaczej.....
jeśli chodzi o kluczyki, to faktycznie używamy jednego, a drugi zawsze na wszelki wypadek jest schowany w domu. nie wiedziałem, że to może mieć znaczenie, wydawało mi się bardziej logiczne, że powinien pamiętać ostatniego użytkownika, gdyż to było by najbardziej logiczne.
Jest takie ustawienie gdzie profil kierowcy przypisujesz do kluczyka, bodajże w sekcji personalizacja :)

Cytat: mms1994 w Wczoraj o 21:33
Masz włączonego Knoxa w telefonie?

nie, nie używam Knox
Nie wiem jak na androidzie, ale na iphone działa to fajnie
Cytat: Tomasz w Wczoraj o 23:38
1. Nie rozumiem o co zawsze chodzi ludziom z tym „przeciąganiem” skrzyni biegów. Silnik ma 500 kN a to już jest naprawdę sporo. Ja po odebraniu swojego BiTdi też myślałem „Jeeeezu ale to wooolne, po co wydałem tyle pieniędzy” itd. Wyjedź na jakąś ekspresówkę/autostradę i zobaczysz co daje  te 500 kN momentu.

No właśnie chodzi o to, że najczęściej nie jeździsz na autostradach tylko na zwykłych drogach i wtedy właśnie przy tak skonfigurowanej skrzyni samochód jest "mulasty" i to jest problem. przy trybie sport samochód powinien mieć wyższe obroty i reakcja na gaz powinna być natychmiastowa i nie ma to nic wspólnego z sportowymi emocjami tylko z jazdą na co dzień kiedy musisz szybko wyprzedzać itp. Te 500 kN momentu właśnie najbardziej jest potrzebne w takich warunkach, a nie na autostradzie.
Ja mam 190 i mam odwrotne odczucia, tzn skrzynia zbija momentalnie, gdzie ja wiem że spokojnie ten kawałeczek bym pojechał na wyższym biegu, szczególnie jest to denerwujące na autostradach, gdzie potrafi zbić z 7 na 6, nawet jadąc 160 jak górka ...
 

Sylvek.K

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 23
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 Tsi 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: RLE
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/12/23 11:19 »
Ja mam 190 i mam odwrotne odczucia, tzn skrzynia zbija momentalnie, gdzie ja wiem że spokojnie ten kawałeczek bym pojechał na wyższym biegu, szczególnie jest to denerwujące na autostradach, gdzie potrafi zbić z 7 na 6, nawet jadąc 160 jak górka ...
Mnie też to straszenie denerwuje.
I tylko przez takie zachowanie zastanowię się przy następnym zakupie nad automatem
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/12/23 13:32 »
3. Tryb wybranej jazdy
Podobnie jak powyżej w personalizacji, samochód nigdy nie pamięta jaki wcześniej był ustawiony tryb.
Jeśli tak jak pisałem jeżdżę w trybie Sport lub Indyvidual, to i tak za każdym razem kiedy uruchamiam samochód muszę go od nowa ustawiać, bo domyślnie zawsze podstawia tryb Normal.

Tryb jest zapamiętywany poprawnie (mniemam, że chodzi Ci o tryb Sport) tylko skrzynia DSG zapewne dla bezpieczeństwa (bo nie jest rozgrzana) jest przestawiana w tryb Normal, wystarczy jak pociągniesz dźwignią do tyłu i masz pełny tryb SPORT.

- podobnie z piszczącą informacją przy otwartych drzwiach o włączonym silniku - też się nie da jej wyłączyć chyba, że ktoś ma jakiś sposób (od razu napiszę, że chodzi o piszczenie przy włączonym silniku, a nie tylko przy włączonym zapłonie, bo akurat to można wyłączyć)

W RM2020 jest piszczenie przy otwartych drzwiach jak silnik jest włączony? Ciekawe bo, w RM2018 jest cicho, piszczenie jest tylko przy włączonym zapłonie.
 

doll00

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0TDI 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SB
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/12/23 15:42 »
Tryb jest zapamiętywany poprawnie (mniemam, że chodzi Ci o tryb Sport) tylko skrzynia DSG zapewne dla bezpieczeństwa (bo nie jest rozgrzana) jest przestawiana w tryb Normal, wystarczy jak pociągniesz dźwignią do tyłu i masz pełny tryb SPORT.

w sumie chodzi mi o profil "Individual" bo na takim zawsze jeżdżę i w nim mam ustawiony tryb sport dla kierownicy i skrzyni biegów.
ale za każdym razem jak wsiadam do samochodu, to znowu mam tryb Normal i muszę nacisnąć na guzik w przełączniku na środkowej konsoli i zmienić tryb na Individual.

W RM2020 jest piszczenie przy otwartych drzwiach jak silnik jest włączony? Ciekawe bo, w RM2018 jest cicho, piszczenie jest tylko przy włączonym zapłonie.

tak, jest piszczenie i to zarówno przy włączonym zapłonie jak i przy włączonym silniku.
w ODBEleven można wyłączyć piszczenie zapłonu, ale w sumie tego nie chcę bo ma to jakąś logikę, ale chciałbym wyłączyć piszczenie przy zapalonym silniku, a tego już się na razie nie da wyłączyć, tak samo jak nie da się wyłączyć start/stop.
 

Tomasz

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tig Allspace
  • Wersja: Highline / Rline Ex/Int
  • Silnik: 2.0 BiTDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: TSA
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/12/23 23:19 »
Przypomniało mi się że kiedyś kiedyś dawno temu czytałem na forum Skody Kodiaq o jakimś adapterze? wpinanym (chyba) gdzieś koło czujnika pedału gazu. Cośtam zmieniał z impulsami kierowanymi do sterownika przez co reakcja na gaz była natychmiastowa. Dużo ludzi na tamtym forum chwaliło to rozwiązanie bo było tanie i dobre. Nigdy się tym nie interesowałem, może ktoś z większą wiedzą się wypowie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/12/24 00:51 »
Też strasznie mnie denerwuje, że tak szybko zmieniane są biegi na wyższe i przez to niskie obroty. I nic się nie zmieniło u mnie w tej kwestii po przejechaniu już 24 tys. A najgorsza to jest redukcja z D7 na D2 nawet jak zwalniam przed rondem, dziwne uczucie jakby auto miało stanąć.
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/12/24 07:17 »
Proponuję zakupienie A już  na pewno przetestowanie  pedalbox , opinie ma raczej dobre. Ja jeżdżę na trybie sport i mi to wystsrcza, chodz podobno pedalbox jest ciekawszy i działa  lepiej.

https://hpfactory.pl/pedalbox/?gclid=EAIaIQobChMIjM-IuNDN5gIVx7HtCh1XZgFYEAAYASAAEgIwlPD_BwE
 

mms1994

Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/12/24 09:11 »
Przypomniało mi się że kiedyś kiedyś dawno temu czytałem na forum Skody Kodiaq o jakimś adapterze? wpinanym (chyba) gdzieś koło czujnika pedału gazu. Cośtam zmieniał z impulsami kierowanymi do sterownika przez co reakcja na gaz była natychmiastowa. Dużo ludzi na tamtym forum chwaliło to rozwiązanie bo było tanie i dobre. Nigdy się tym nie interesowałem, może ktoś z większą wiedzą się wypowie.
To jest taki adapter, podobny efekt można uzyskać zaprogramowując pedał gazu na soft z audi (w skodach przynajmniej to działa) :)
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/12/26 21:52 »
Od razu uprzedzę, że nie jest to u mnie syndrom zmiany z skrzyni manualnej na automat, bo oprócz tego samochodu, od 8 lat jeżdżę jeszcze Audi A6 3.0TDI, które ma 245km, czyli tylko o 5km więcej, ale tam ta skrzynia działa drastycznie lepiej. Nawet w trybie Normal biegi są przełączane zdecydowanie później i przez to samochód jest bardzo żwawy i elastyczny, a jak przełączę w tryb Sport to ciągle utrzymuje prawie 2.5 tyś obrotów i wtedy przyspieszenie jest bardzo duże.

Czy tak zestrojona skrzynia w moim Tiguanie to standard?
Hej! Mam 240TDI odebranego w sierpniu 2018. Wcześniej jeździłem BMW F30 również w dieslu i w automacie. Nie mam akurat porównania do Audi, ale pewnie znajdzie się jakiś odpowiednik AUDI do tego BMW. Mogę powiedzieć tak, że w jedym i drugim przypadku skrzynia spisuje się bardzo dobrze. To znaczy oczywiście można doprowadzić do tego że skrzynia zgłupieje, np. szybkie przyspieszenie natychmiast po dohamowaniu, ale choć tu DSG a tam ZF więc totalnie różne konstrukcje to jednak końcowe wrażenia są bardzo podobne.

Jeśli masz wrażenie że przyspiesza słabiej o 100KM to myślę, że coś musi być nie tak z Twoim egzemplarzem. Na szczęście łatwo to sprawdzić - może sprawdź na hamowni rzeczywistą moc silnika oraz zmierz przyspieszenie do 100km/h...
 

doll00

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0TDI 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SB
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/12/27 10:42 »
Jeśli masz wrażenie że przyspiesza słabiej o 100KM to myślę, że coś musi być nie tak z Twoim egzemplarzem. Na szczęście łatwo to sprawdzić - może sprawdź na hamowni rzeczywistą moc silnika oraz zmierz przyspieszenie do 100km/h...

ja myślę, że tu nie chodzi o moc, bo ten samochód na pewno ma dużą moc i jak się wciśnie pedał w podłogę to oczywiście idzie "jak rakieta".
tu chodzi o sam sposób zestrojenia skrzyni biegów, która powoduje, że w czasie normalnej jazdy ten samochód jest "mulasty" bo jak inaczej nazwać jeśli samochód w trybie "sport" przy szybkości 50 km/h jedzie na 6 biegu.
wtedy aby kogoś wyprzedzić trzeba mocno dodać gazu i wymusić redukcję o 2-3 biegi, bo jeśli nie dodamy mocno gazu to wtedy będzie powoli przyspieszał z tych swoich 1200 obrotów jak w trybie "eco".....
ogólnie sprawę by załatwiło utrzymywanie o 500-700 wyższych obrotów i wtedy jazda była by po prostu zdecydowanie elastyczniejsza tak jak to jest np. w Audi.

.
 

Krzysiek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 20
  • Thanked: 1 times
  • Model: TIGUAN
  • Wersja: R-line
  • Silnik: 2.0 BITDI 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: OP
Odp: Tiguan 2.0TDI 240KM - wątpliwości / rozczarowanie
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/12/29 21:14 »
Też mam 240BiTDI RM2020 i potwierdzam że jest bardzo zamulony przy normalnej jeździe , w trybie SPORT jest troche lepiej ale wystarczy chwile dłużej jechać normalnie i obroty nisko spadają i znowu trzeba chwilę czekać na reakcję gazu.
Ostatnio trochę się pobawiłem z łopatkami na manualu,  nie pozwoliłem by obroty spadły  poniżej 2tyś wtedy reagował na gaz od razu i była lepsza zabawa.

wirtualny kluczyk w telefonie - niestety na infolinii też nie potrafili mi pomóc jak skorzystać z tego rozwiązania, na końcu usłyszałem, że mój telefon jest niekompatybilny (Samsung Galaxy S10)

Nie słyszałem o tym rozwiązaniu, jak to powinno działać? chętnie spróbuję (tez mam S10) zobacze czy tez bedzie problem.


aplikacja "We Connect" - pomijam fakt, że jest bardzo uboga w możliwości (np. porównując do Volvo) to pomimo tego, że dokonałem weryfikacji online z jakąś panią z "dalekiego świata", która potwierdziła moją tożsamość,

Próbowałem przejść weryfikację kilkukrotnie i bez powodzenia, ciągle kręca sie kółeczka jak by ładowało to połaczenie ale bez skutku, ostatnio czekałem z 15min.  Ciekawe czy w ASO mi to potwierdzą bo jeszcze nie miałem okazji zapytać
Jak ta weryfikacja przebiega? Można rozmawiać po polsku?