witam,
niedawno odebrałem nowego Tiguana 2.0 TDI 240KM i pomimo tego, że wiele rzeczy jest w nim fajnych, mam do niego też wątpliwości.
1. Skrzynia biegów
Przez ostatnie lata też jeździłem Tiguanem 2.0TDI, ale z mocą 140KM i ręczną skrzynią biegów.
Obecny samochód ma 240KM i celowo taki wybrałem, więc spodziewałem się, że przy takiej mocy "będzie zrywał asfalt".
Po miesiącu jazdy mogę powiedzieć, że w ogóle nie czuję tej mocy i na razie jeździ mi się nim gorzej niż poprzednim, który miał 100KM mniej.
W czym problem, a mianowicie w skrzyni DSG, która w zasadzie jest tak zaprogramowana, aby jeździć ekonomicznie na jak najniższych obrotach.
Zrozumiałbym, gdyby w trybie Eco tak działała, ale ona działa tak samo w trybie Normal oraz również w trybie Sport, gdzie tylko nieznacznie ma podwyższone obroty.
Dodatkowo w trybie Normal bardzo często "wyrzuca bieg" (jakby na luz i widać to nawet na wyświetlaczu) i za każdym razem jak dodaję gazu to czuję jak włącza bieg i wtedy jest takie minimalne zwolnienie, co jest dla mnie irytujące.
W zasadzie obecnie ciągle jeżdżę w trybie Sport, ale nawet w trybie Sport często na zwykłych drogach gdy jadę np. 60km/h samochód ma 1.3-1.4 tyś obrotów i jedzie już na 7 biegu !!!
Oczywiście jak wtedy nacisnę mocniej na gaz to zredukuje o 2-3 biegi i "wystrzeli" do przodu, ale wpierw w trakcie redukcji jest lekkie rzucenie do przodu i całość trwa około 1s.
Jeśli jedziemy na autostradzie to oczywiście nie ma tego problemu, gdyż samochód przyspiesza płynnie i nawet na 7 biegu jedziemy na wyższych obrotach, ale przecież głównie jeździmy na zwykłych drogach, a tam tak zestrojona skrzynia biegów psuje cały efekt z jazdy mocnym samochodem.
Ogólnie na obecną chwilę skrzynia biegów jest dla mnie wielkim rozczarowaniem !
Od razu uprzedzę, że nie jest to u mnie syndrom zmiany z skrzyni manualnej na automat, bo oprócz tego samochodu, od 8 lat jeżdżę jeszcze Audi A6 3.0TDI, które ma 245km, czyli tylko o 5km więcej, ale tam ta skrzynia działa drastycznie lepiej. Nawet w trybie Normal biegi są przełączane zdecydowanie później i przez to samochód jest bardzo żwawy i elastyczny, a jak przełączę w tryb Sport to ciągle utrzymuje prawie 2.5 tyś obrotów i wtedy przyspieszenie jest bardzo duże.
Czy tak zestrojona skrzynia w moim Tiguanie to standard?
Czy to się może zmienić po przejechaniu jakiegoś dystansu, bo już się nawet zastanawiałem, czy to nie jest jakiś chwilowy tryb np. na dotarcie silnika?
2. Personalizacja
Samochodem jeżdżę wraz z żoną, dlatego mamy ustawione 2 profile.
Moim zdaniem po uruchomieniu samochód powinien zawsze podstawiać profil kierowcy, który ostatnio go używał.
W moim samochodzie za każdym razem podstawia wszystkie ustawienia kierowcy, którego profil jest pierwszy na liście.
To np. powoduje, że jeśli ja nim jadę, a jestem drugi na liście, to nawet jak na chwilę wysiądę na stacji i zamknę samochód to po powrocie ustawia profil zony.
Niby nic, ale denerwuje, bo żona ma siedzenie prawie na kierownicy , więc za każdym razem ten fotel elektryczny jeździ tam i z powrotem, góra, dół ....
3. Tryb wybranej jazdy
Podobnie jak powyżej w personalizacji, samochód nigdy nie pamięta jaki wcześniej był ustawiony tryb.
Jeśli tak jak pisałem jeżdżę w trybie Sport lub Indyvidual, to i tak za każdym razem kiedy uruchamiam samochód muszę go od nowa ustawiać, bo domyślnie zawsze podstawia tryb Normal.
Jest jeszcze kilka innych drobiazgów, które mnie denerwują, ale wiem że pewno większość osób, stwierdzi że się czepiam więc je tylko nadmienię:
- Start/Stop - chciałbym go wyłączyć bo wyłącza samochód bardzo często, nawet w trybie Sport, ale ..... w roczniku 2020 podobno się nie da i trik z napięciem lub temperaturą tu nie działają (sprawdzałem ODBEleven, a później kolega próbował VCDS)
- podobnie z piszczącą informacją przy otwartych drzwiach o włączonym silniku - też się nie da jej wyłączyć chyba, że ktoś ma jakiś sposób (od razu napiszę, że chodzi o piszczenie przy włączonym silniku, a nie tylko przy włączonym zapłonie, bo akurat to można wyłączyć)
- aplikacja "We Connect" - pomijam fakt, że jest bardzo uboga w możliwości (np. porównując do Volvo) to pomimo tego, że dokonałem weryfikacji online z jakąś panią z "dalekiego świata", która potwierdziła moją tożsamość, to po wszystkim jak chciałem zdalnie zamknąć samochód w aplikacji dostałem komunikat, że nie mogę tego zrobić, gdyż mój telefon jest zrootowany, ma zmodyfikowane oprogramowanie i jest niebezpieczny.
akurat telefon mam nowy, nie jest modyfikowany, a Pani z infolinii VW dotyczącej tej aplikacji nie wiedziała co to znaczy telefon "zrootowany" i nie potrafiła mi pomóc. pytała w dziale technicznym, ale ..... też nie wiedzieli co znaczy "zrootowany".
wytłumaczyłem im, co to znaczy i że mój telefon taki nie jest, ale nie wiedzą jak rozwiązać ten problem.
- wirtualny kluczyk w telefonie - niestety na infolinii też nie potrafili mi pomóc jak skorzystać z tego rozwiązania, na końcu usłyszałem, że mój telefon jest niekompatybilny (Samsung Galaxy S10) pomimo tego, że starsze z tym samym oprogramowaniem są obsługiwane [size=78%]. [/size]
moim zdaniem to ściema, aby się mnie pozbyć, no i na razie tak się pozbyli problemu.
rozpisałem się, ale może ktoś mi pomoże, ale jak nie to przynajmniej inne osoby będą wiedziały jakie ewentualnie problemy będą ich czekały w modelu 2020.
.