Autor Wątek: Tiguan 1.5 TSI  (Przeczytany 27579 razy)

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #15 dnia: 2018/12/20 14:16 »
Advertisement
Pisaliśmy o tym na forum, m.in. w wątku o przeglądzie okresowym. Ja generalnie zawsze robię wszystko zgodnie z zaleceniami producenta (producent nie zaleca wcześniejszej wymiany) a na przeglądy jeżdżę gdy pojawi mi się informacja o takiej konieczności. Pomijam tu warunki skrajnej eksploatacji typu taxi, częsta jazda z przyczepą itp. Wtedy lepiej skonsultować to z serwisem. Zawsze można zmienić reżim na 15 tys/1 rok (jak się nie ma pakietu serwisowego).

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=33.msg2804#msg2804
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #16 dnia: 2018/12/21 08:11 »
@Michal_c odpowiem tak:
1) jeżeli samochód planujesz trzymać tylko przez okres gwarancji to nie wymieniaj oleju wcześniej;
2) jeżeli planujesz samochód trzymać dłużej albo zostawić go w rodzinie to moim zdaniem olej wymieniaj co 15 tys km (czas jest nieważny) 🙂
 

Michal_c

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GCH
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #17 dnia: 2018/12/21 10:57 »
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #18 dnia: 2018/12/21 17:07 »
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #19 dnia: 2018/12/21 19:15 »
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?
To już chyba czepianie się z Twojej strony 😛
 

Bochenos

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 22
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 tsi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: 2x
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #20 dnia: 2019/01/12 21:32 »
Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #21 dnia: 2019/01/12 22:22 »
Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #22 dnia: 2019/01/13 18:09 »
Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest
Nie. Pisaliśmy o tym w tym wątku, czytałeś go ?

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=123.msg4138#msg4138

DQ381 to wersja rozwojowa DQ500 z mniejszym momentem i optymalizowanym obiegiem oleju. Sporo ją dzieli od uznawanej za  suchą DQ200. Moim zdaniem sama klasyfikacja mkra/sucha obecnie wprowadza w błąd (są rozwiązania pośrednie) i warto uwzględniać poszczególne typy skrzyń i ich rzeczywistą budowę.
 

zibi1303

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #23 dnia: 2019/01/21 11:33 »
Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.
Skoro 30k i nic no to popatrzcie na to ... :)
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo&fbclid=IwAR0DCsSm_JsiKboOMLkVu5ozjarVJooD9Ic01oGIvqLS5BJD_oQAG_2K_fU
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #24 dnia: 2019/01/21 21:09 »
Trzeba by było go jeszcze przebadać w laboratorium, ale i bez tego wymieniam co roku lub co 15 tys. km 🙂
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #25 dnia: 2019/03/31 20:38 »
Jestescie pewni ze ta DSG-7 w Tiguanie 1,5 TSI ( zwykly i Allspace) sa mokre? Mnie wszystkie serwisy (ma w Waie odwiedzilem chyba wszystkie) powiedzialy ze jst to sucha.
Czy bral ktos Alspace z silnikiem 1.5 TSI? Jesli tak to jakie sa wrazenai? Ja przymiezam sie do takiej konfiguracji. Nie chce btrac silnika 2.0 TSI. Choddzi mi o zuzycie paliwa, a Allspace bo zalezy mi na bagazniku.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Tiguan 1.5 TSI
« Odpowiedź #26 dnia: 2019/04/03 12:30 »
Tak, na tyle na ile można być pewnym bez samodzielnego rozbierania takiej skrzyni:)

Self Study Programme 556 pisze wprost, że zestaw sprzęgieł jest mokry, możesz się sam przekonać ściągając SSP z erwina. W dokumencie nie ma też nic co by przeczyło temu podsumowaniu.

ETKA twierdzi, że mniejsze silniki obecnie stosowane w Tiguanie i T Allspace korzystają z 7-biegowej skrzyni DQ381. Stosowane są też DQ500 (7-biegów) oraz DQ250 (6-biegów). Są też naturalnie skrzynia manualna oraz automat 8-bieg. na rynek amerykański (Allspace).

DQ381 w teorii powinna wytwarzać mniejsze opory (zmieniony olej i inne optymalizacje) i być bardziej ekonomiczna niż DQ500.