Tiguan 1.5 TSI

Zaczęty przez knittos, 2018/07/25 19:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

knittos

Ja zamawiałem na początku lipca i już wiem że będzie GPF zamontowany i będzie to 1.5 zamiast 1.4 i DSG-7 (sucha niestety) zamiast DSG-6 (mokrej). Powiedzieli mi również że czas oczekiwania na razie jest nieznany bo czekają na nowe certyfikaty/homologacje kontroli spalin które będą dopiero we wrześniu i wtedy ruszą z produkcją.  :'(

rk

Skąd wniosek/informacja, że skrzynia będzie sucha? Wydaje mi się, że VW miał wstawić tą samą co w Arteonie (mokrą). Zresztą, sam fakt, że skrzynia jest mokra, nie oznacza, że jest wolna od problemów.

knittos

Cytat: rk w 2018/07/25 23:28Skąd wniosek/informacja, że skrzynia będzie sucha?
Cytaty kolegi fircyka ze starego forum:
"Nie do końca jest to nowa konstrukcja. Silnik 1.5 TSI ACT 150KM połączony ze skrzynią 7DSG (nie wiem tylko czy mokra czy sucha bo nie ma jeszcze informacji na ten temat)"

To jest na 100% skrzynia sucha. I raczej ma  słabe  opinnie.

Ok może  nie 100% ale 99% to moja obserwacja  dedukcja tego co jest w calej grupie vw. Czyli seat, skoda, audi tam gdzie  mozna to jest DSG 7 sucha do momentu obrotowego 250 niutkow nawet do 1.8 tsi obcieli moment do 250 i jest tam DSG 7 sucha. Wszystkie silniki z momentem do 250 niutków mają DSG 7.
Skoda, seat i vw do 1.4 dawali DSG 6 tylko audi dawało DSG 7. A teraz do 1.5 będzie  DSG 7 SUCHA wszędzie.

W niektórych kombinacjach z jedną osią BEZ  4x4 były DSG 7.

Np. Seat 1.4 4x2 DSG 7
                1.4 4X4 DSG 6

Takie info dostałem i dlatego tak napisałem.

rk

Zatem plotka/spekulacje. Poczekajmy na dokładniejsze informacje.

Jest to prawda, że VW używał DQ200 której max. moment obrotowy to 250Nm no i naturalnie jeśli takowa była instalowana to silniki były tak strojone, żeby tego momentu nie przekraczać. Wtedy np. moment był niższy ale szerzej rozłożony.

Z 1.4 TSI jest starsza (na chwilę obecną dopracowaną) 6 biegowa mokra o symbolu DQ250 (02E>0D9(MQB)). Tak to wynika z SSP. Mój 220KM ma 7 biegową DQ500 (0BH>0DL(MQB)), tak jak diesle i 180 KM TSI. Golf dla przykładu ma suchą 7 biegową DQ200 (0CW(MQB)).

Obecnie VW ma nową skrzynię DQ381 7-biegową, mokrą stosowaną np. w Arteonie. To ma być zamiennik DQ500 (jej wersja rozwojowa) dla aut z momentami do 420Nm, z bardziej zoptymalizowanym obiegiem oleju (i innymi rzeczami). W konsekwencji spaść ma zużycie paliwa. Spodziewałbym się takowej właśnie. Ale jak będzie w rzeczywistości to zobaczymy. Przejechałem jakieś 70000 km z DQ250 (suchą) i nie miałem problemów. To dość krótki przebieg, mimo tego bym nie panikował nawet jak te auta dostaną DQ200. Z awariami nie było dramatu a VW miał czas aby je dopracować. O nowej DQ381 niewiele na razie wiadomo w temacie awaryjności. Nowe rzeczy nie zawsze są złe, przykładem jest obecnie stosowany 1.4 TSI.

knittos

Obyś miał racje  :)

spec556

Czy komuś udało się już odebrać Tiga z nowym 1.5 TSI i chciałby podzielić się wrażeniami? 

Michal_c

Witam wszystkich, odebralem dzis wlasnie Tiguana 1.5 TSI z DSG 7 biegowym. Z checia podziele sie sie wrazeniami za jakis czas, bo jak narazie zrobilem zaledwie 220 km.
Czy ktos bylby wstanie rozwiklac czy skrzynia w nim to sucha czy mokra ? Widze znacznie wiecej pozytywnych informacji na temat mokrej skrzyni i chcialbym wiedziec jaka jest zamontowana w moim aucie.

Pozdrawiam
M.

knittos

Witaj na forum. Skrzynia nowa sucha.

Michal_c

No coz zobaczymy jak bezdzie sie sprawowala. 2 miesiace temu mialem przyjemnosc zrobic 2400 km w 1,4 TSI dsg 6. Na ten moment moge powiedziec ze wrazenia z jazdy wrecz identyczne. Nie jestem w stanie stwierdzic ja przy dynamiczniejszej jezdzie bedzie. Narazie delikatnie sie z nim obchodze. Na pierwszy rzut oka spalanie wyzsze ale moze to dlatego ze silnik potrzebuje sie spasowac/dotrzec/ulozyc jak zwal to zwal.


M.

rk

Śmiem się nie zgodzić. W ETCE jest tylko DQ500 i DQ381 (7-bieg.) oraz DQ250 (6-bieg.). Wszystkie są skrzyniami mokrymi (z tym, że w DQ381 zastosowano zoptymalizowany obieg oleju, ale na pewno nie jest to rozwiązane w ten sam sposób co w suchej DQ200, znanej np. z Golfa 7).

Co prawda informacje w ETCe są niejasne, ale jeśli rzeczywiście widzisz 7 przełożeń na zegarach/aid to stosowana skrzynia jest raczej nowa DQ381.

Jak się ta nowa skrzynia będzie sprawować czas pokaże. Fakt, że skrzynia jest mokra nie musi oznaczać braku problemów.



Michal_c

Zdecydowanie jest 7 biegow... Co moge wam przekazac to oznaczenia z nalepki:
Tiguan 1.5act CLOPF 110KW TSI D7F
DADA, SWL, LB7WL, BG


Podejrzewam ze znajdzie sie ktos kto zna te kody :)


Oczywiscie nie mozna w zaden sposob stwierdzic czy skrzynia bedzie ok, tak samo jak cala reszta.


Czy jest cos na co powinienem szczegolnie zwracac uwage jezeli chodzi o to auto na ? Juz nie mowiac o 1.5
Wiem juz ze posiada DPF, jest to z tego co rozumiem suchy dpf bo nie widze nigdzie wlewu do adblue...


M.

rk

SWL to DQ381 7-bieg.

Auto posiada GPF (inna konstrukcja niż DPFy) , przy benzynie jak nie robisz 1-2 km tras zbyt często to temperatura 600 stopni C wymagana do pracy filtra osiągana jest bardzo szybko. Wypalanie sadz odbywa się więc beż żadnej specjalnej aktywności.. Poza tym sadze z benzyn lecą tylko na zimnym silniku.  Ważne, by olej był odpowiedni (zgodny z normami VW dla twojego silnika), bo w filtrze gromadzi się popiół a tego się nie da wypalić - zapycha filtr. Zalecane będą zatem oleje zawierające mało popiołów.

Gdyby jednak pojawił się komunikat o konieczności odbycia jazdy pomagającej wypalaniu należy to bezwzględnie uczynić.

Warto też przeczytać dokładnie instrukcję obsługi z uwzględnieniem tego aspektu (eksploatacji GPF).

Jak jeździć DSG:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0

knittos

Ok, czyli jednak mokra. Widzicie tak jak napisał kilka postów wyżej @rk "Zatem plotka/spekulacje". Ja czerpałem informację z danych przekazanych przez kolegę fircyka (też w tym temacie opisałem) i jednak się one nie potwierdziły. Mówi się że mokra jest trwalsza od suchej jednak jak się o skrzynię dba to powinna, czy to mokra czy sucha, służyć długo i bezawaryjnie.

wachu


Cytat: knittos w 2018/12/20 08:22jednak jak się o skrzynię dba to powinna, czy to mokra czy sucha, służyć długo i bezawaryjnie.
Użytkownicy suchej DQ200, znanej z Golfa 7 i  Tourana na pewno się z tym nie zgodzą. Sprzęgła niektórzy wymieniali nawet po 40 tys. przebiegu

Michal_c

Dzieki wszystkim za odp.


No wlasnie jak z tym olejem ? przeglad pokazuje mi niecale 30 tys. albo 7xx dni. Jakie macie doswiadczenia w tym temacie ? Wiem ze jest to objete gwarancja ale w aucie jest turbina itp itd. stara szkola mowila ze olej albo rok albo 10 max 15 tys...


A 2 temat to czy starac sie o wymiane po okolo 2 tysiacach ? Czy olac to i zostawic odpowiedzialnos w gestii serwisu ?


M.