FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: knittos w 2018/07/25 19:53

Tytuł: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/07/25 19:53
Ja zamawiałem na początku lipca i już wiem że będzie GPF zamontowany i będzie to 1.5 zamiast 1.4 i DSG-7 (sucha niestety) zamiast DSG-6 (mokrej). Powiedzieli mi również że czas oczekiwania na razie jest nieznany bo czekają na nowe certyfikaty/homologacje kontroli spalin które będą dopiero we wrześniu i wtedy ruszą z produkcją.  :'(
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/25 23:28
Skąd wniosek/informacja, że skrzynia będzie sucha? Wydaje mi się, że VW miał wstawić tą samą co w Arteonie (mokrą). Zresztą, sam fakt, że skrzynia jest mokra, nie oznacza, że jest wolna od problemów.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/07/26 05:42
Skąd wniosek/informacja, że skrzynia będzie sucha?
Cytaty kolegi fircyka ze starego forum:
"Nie do końca jest to nowa konstrukcja. Silnik 1.5 TSI ACT 150KM połączony ze skrzynią 7DSG (nie wiem tylko czy mokra czy sucha bo nie ma jeszcze informacji na ten temat)"

To jest na 100% skrzynia sucha. I raczej ma  słabe  opinnie.

Ok może  nie 100% ale 99% to moja obserwacja  dedukcja tego co jest w calej grupie vw. Czyli seat, skoda, audi tam gdzie  mozna to jest DSG 7 sucha do momentu obrotowego 250 niutkow nawet do 1.8 tsi obcieli moment do 250 i jest tam DSG 7 sucha. Wszystkie silniki z momentem do 250 niutków mają DSG 7.
Skoda, seat i vw do 1.4 dawali DSG 6 tylko audi dawało DSG 7. A teraz do 1.5 będzie  DSG 7 SUCHA wszędzie.
 
W niektórych kombinacjach z jedną osią BEZ  4x4 były DSG 7.

Np. Seat 1.4 4x2 DSG 7
                1.4 4X4 DSG 6

Takie info dostałem i dlatego tak napisałem.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/26 09:16
Zatem plotka/spekulacje. Poczekajmy na dokładniejsze informacje.

Jest to prawda, że VW używał DQ200 której max. moment obrotowy to 250Nm no i naturalnie jeśli takowa była instalowana to silniki były tak strojone, żeby tego momentu nie przekraczać. Wtedy np. moment był niższy ale szerzej rozłożony.

Z 1.4 TSI jest starsza (na chwilę obecną dopracowaną) 6 biegowa mokra o symbolu DQ250 (02E>0D9(MQB)). Tak to wynika z SSP. Mój 220KM ma 7 biegową DQ500 (0BH>0DL(MQB)), tak jak diesle i 180 KM TSI. Golf dla przykładu ma suchą 7 biegową DQ200 (0CW(MQB)).

Obecnie VW ma nową skrzynię DQ381 7-biegową, mokrą stosowaną np. w Arteonie. To ma być zamiennik DQ500 (jej wersja rozwojowa) dla aut z momentami do 420Nm, z bardziej zoptymalizowanym obiegiem oleju (i innymi rzeczami). W konsekwencji spaść ma zużycie paliwa. Spodziewałbym się takowej właśnie. Ale jak będzie w rzeczywistości to zobaczymy. Przejechałem jakieś 70000 km z DQ250 (suchą) i nie miałem problemów. To dość krótki przebieg, mimo tego bym nie panikował nawet jak te auta dostaną DQ200. Z awariami nie było dramatu a VW miał czas aby je dopracować. O nowej DQ381 niewiele na razie wiadomo w temacie awaryjności. Nowe rzeczy nie zawsze są złe, przykładem jest obecnie stosowany 1.4 TSI.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/07/26 09:26
Obyś miał racje  :)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2018/11/18 15:57
Czy komuś udało się już odebrać Tiga z nowym 1.5 TSI i chciałby podzielić się wrażeniami? 
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Michal_c w 2018/12/19 22:23
Witam wszystkich, odebralem dzis wlasnie Tiguana 1.5 TSI z DSG 7 biegowym. Z checia podziele sie sie wrazeniami za jakis czas, bo jak narazie zrobilem zaledwie 220 km.
Czy ktos bylby wstanie rozwiklac czy skrzynia w nim to sucha czy mokra ? Widze znacznie wiecej pozytywnych informacji na temat mokrej skrzyni i chcialbym wiedziec jaka jest zamontowana w moim aucie.

Pozdrawiam
M.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/12/19 22:32
Witaj na forum. Skrzynia nowa sucha.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Michal_c w 2018/12/19 22:40
No coz zobaczymy jak bezdzie sie sprawowala. 2 miesiace temu mialem przyjemnosc zrobic 2400 km w 1,4 TSI dsg 6. Na ten moment moge powiedziec ze wrazenia z jazdy wrecz identyczne. Nie jestem w stanie stwierdzic ja przy dynamiczniejszej jezdzie bedzie. Narazie delikatnie sie z nim obchodze. Na pierwszy rzut oka spalanie wyzsze ale moze to dlatego ze silnik potrzebuje sie spasowac/dotrzec/ulozyc jak zwal to zwal.


M.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/12/19 22:49
Śmiem się nie zgodzić. W ETCE jest tylko DQ500 i DQ381 (7-bieg.) oraz DQ250 (6-bieg.). Wszystkie są skrzyniami mokrymi (z tym, że w DQ381 zastosowano zoptymalizowany obieg oleju, ale na pewno nie jest to rozwiązane w ten sam sposób co w suchej DQ200, znanej np. z Golfa 7).

Co prawda informacje w ETCe są niejasne, ale jeśli rzeczywiście widzisz 7 przełożeń na zegarach/aid to stosowana skrzynia jest raczej nowa DQ381.

Jak się ta nowa skrzynia będzie sprawować czas pokaże. Fakt, że skrzynia jest mokra nie musi oznaczać braku problemów.


Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Michal_c w 2018/12/20 00:49
Zdecydowanie jest 7 biegow... Co moge wam przekazac to oznaczenia z nalepki:
Tiguan 1.5act CLOPF 110KW TSI D7F
DADA, SWL, LB7WL, BG


Podejrzewam ze znajdzie sie ktos kto zna te kody :)


Oczywiscie nie mozna w zaden sposob stwierdzic czy skrzynia bedzie ok, tak samo jak cala reszta.


Czy jest cos na co powinienem szczegolnie zwracac uwage jezeli chodzi o to auto na ? Juz nie mowiac o 1.5
Wiem juz ze posiada DPF, jest to z tego co rozumiem suchy dpf bo nie widze nigdzie wlewu do adblue...


M.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/12/20 01:48
SWL to DQ381 7-bieg.

Auto posiada GPF (inna konstrukcja niż DPFy) , przy benzynie jak nie robisz 1-2 km tras zbyt często to temperatura 600 stopni C wymagana do pracy filtra osiągana jest bardzo szybko. Wypalanie sadz odbywa się więc beż żadnej specjalnej aktywności.. Poza tym sadze z benzyn lecą tylko na zimnym silniku.  Ważne, by olej był odpowiedni (zgodny z normami VW dla twojego silnika), bo w filtrze gromadzi się popiół a tego się nie da wypalić - zapycha filtr. Zalecane będą zatem oleje zawierające mało popiołów.

Gdyby jednak pojawił się komunikat o konieczności odbycia jazdy pomagającej wypalaniu należy to bezwzględnie uczynić.

Warto też przeczytać dokładnie instrukcję obsługi z uwzględnieniem tego aspektu (eksploatacji GPF).

Jak jeździć DSG:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0 (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/12/20 08:22
Ok, czyli jednak mokra. Widzicie tak jak napisał kilka postów wyżej @rk "Zatem plotka/spekulacje". Ja czerpałem informację z danych przekazanych przez kolegę fircyka (też w tym temacie opisałem) i jednak się one nie potwierdziły. Mówi się że mokra jest trwalsza od suchej jednak jak się o skrzynię dba to powinna, czy to mokra czy sucha, służyć długo i bezawaryjnie.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: wachu w 2018/12/20 13:01

jednak jak się o skrzynię dba to powinna, czy to mokra czy sucha, służyć długo i bezawaryjnie.
Użytkownicy suchej DQ200, znanej z Golfa 7 i  Tourana na pewno się z tym nie zgodzą. Sprzęgła niektórzy wymieniali nawet po 40 tys. przebiegu
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Michal_c w 2018/12/20 13:56
Dzieki wszystkim za odp.


No wlasnie jak z tym olejem ? przeglad pokazuje mi niecale 30 tys. albo 7xx dni. Jakie macie doswiadczenia w tym temacie ? Wiem ze jest to objete gwarancja ale w aucie jest turbina itp itd. stara szkola mowila ze olej albo rok albo 10 max 15 tys...


A 2 temat to czy starac sie o wymiane po okolo 2 tysiacach ? Czy olac to i zostawic odpowiedzialnos w gestii serwisu ?


M.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/12/20 14:16
Pisaliśmy o tym na forum, m.in. w wątku o przeglądzie okresowym. Ja generalnie zawsze robię wszystko zgodnie z zaleceniami producenta (producent nie zaleca wcześniejszej wymiany) a na przeglądy jeżdżę gdy pojawi mi się informacja o takiej konieczności. Pomijam tu warunki skrajnej eksploatacji typu taxi, częsta jazda z przyczepą itp. Wtedy lepiej skonsultować to z serwisem. Zawsze można zmienić reżim na 15 tys/1 rok (jak się nie ma pakietu serwisowego).

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=33.msg2804#msg2804 (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=33.msg2804#msg2804)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2018/12/21 08:11
@Michal_c odpowiem tak:
1) jeżeli samochód planujesz trzymać tylko przez okres gwarancji to nie wymieniaj oleju wcześniej;
2) jeżeli planujesz samochód trzymać dłużej albo zostawić go w rodzinie to moim zdaniem olej wymieniaj co 15 tys km (czas jest nieważny) 🙂
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Michal_c w 2018/12/21 10:57
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/12/21 17:07
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2018/12/21 19:15
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?
To już chyba czepianie się z Twojej strony 😛
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Bochenos w 2019/01/12 21:32
Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: tiguan220 w 2019/01/12 22:22
Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/01/13 18:09
Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest
Nie. Pisaliśmy o tym w tym wątku, czytałeś go ?

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=123.msg4138#msg4138

DQ381 to wersja rozwojowa DQ500 z mniejszym momentem i optymalizowanym obiegiem oleju. Sporo ją dzieli od uznawanej za  suchą DQ200. Moim zdaniem sama klasyfikacja mkra/sucha obecnie wprowadza w błąd (są rozwiązania pośrednie) i warto uwzględniać poszczególne typy skrzyń i ich rzeczywistą budowę.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: zibi1303 w 2019/01/21 11:33
Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.
Skoro 30k i nic no to popatrzcie na to ... :)
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo&fbclid=IwAR0DCsSm_JsiKboOMLkVu5ozjarVJooD9Ic01oGIvqLS5BJD_oQAG_2K_fU
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/01/21 21:09
Trzeba by było go jeszcze przebadać w laboratorium, ale i bez tego wymieniam co roku lub co 15 tys. km 🙂
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/03/31 20:38
Jestescie pewni ze ta DSG-7 w Tiguanie 1,5 TSI ( zwykly i Allspace) sa mokre? Mnie wszystkie serwisy (ma w Waie odwiedzilem chyba wszystkie) powiedzialy ze jst to sucha.
Czy bral ktos Alspace z silnikiem 1.5 TSI? Jesli tak to jakie sa wrazenai? Ja przymiezam sie do takiej konfiguracji. Nie chce btrac silnika 2.0 TSI. Choddzi mi o zuzycie paliwa, a Allspace bo zalezy mi na bagazniku.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/03 12:30
Tak, na tyle na ile można być pewnym bez samodzielnego rozbierania takiej skrzyni:)

Self Study Programme 556 pisze wprost, że zestaw sprzęgieł jest mokry, możesz się sam przekonać ściągając SSP z erwina. W dokumencie nie ma też nic co by przeczyło temu podsumowaniu.

ETKA twierdzi, że mniejsze silniki obecnie stosowane w Tiguanie i T Allspace korzystają z 7-biegowej skrzyni DQ381. Stosowane są też DQ500 (7-biegów) oraz DQ250 (6-biegów). Są też naturalnie skrzynia manualna oraz automat 8-bieg. na rynek amerykański (Allspace).

DQ381 w teorii powinna wytwarzać mniejsze opory (zmieniony olej i inne optymalizacje) i być bardziej ekonomiczna niż DQ500.