Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku

Zaczęty przez sxill, 2019/01/23 22:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mullrof

to tak...
dzisiaj doszedłem do wniosku, że poprawiło to sprawę ale nie do końca. Dalej nieco szarpie.

ale w związku z tym co napisałeś mam pytanie -
aktualizacja dot. kangurowania to inny soft niż ten do alternatora?

Tiggy

Cytat: Mullrof w 2019/10/09 20:54

ale w związku z tym co napisałeś mam pytanie -
aktualizacja dot. kangurowania to inny soft niż ten do alternatora?

Wg mnie tak (tzn. ten sam soft). Jeżeli masz OBD Eleven możesz sprawdzić jaką masz wersję sterownika silnika i wersję oprogramowania.
Tutaj masz tabelę z wersjami ECU i SW (Software):

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/page/104/?tab=comments#comment-5300559

Tak jak napisałem - ja mam takie: Sterownik: 05E 906 018 AF  Nowa wersja softu: 9834, poprzedni soft: 7418

Mullrof

kupiłem jakoś rok temu interfejs więc chyba mogę sprawdzić.

problem, że nie umiem z niego korzystać - jeszcze nigdy go nie używałem.

muszę poszukać jakiegoś manuala. czy coś. (może do tygodnia się wyrobię)
przy okazji. gdzie jest gniazdo do wpięcia się?

Tiggy

Cytat: Mullrof w 2019/10/10 06:33
kupiłem jakoś rok temu interfejs więc chyba mogę sprawdzić.

problem, że nie umiem z niego korzystać - jeszcze nigdy go nie używałem.

muszę poszukać jakiegoś manuala. czy coś. (może do tygodnia się wyrobię)
przy okazji. gdzie jest gniazdo do wpięcia się?
Nie wiem jak jest w Terraco (sądzę że podobnie), ale w Tiguanie jest pod deską rozdzielczą od strony drzwi (najlepiej kucnąć przy otwartych drzwiach kierowcy i zajrzeć pod deskę). Będzie tam fioletowy wtyk interfejsu OBD2.
Jak się połączysz w OBDEleven to wystarczy wejść (piszę z pamięci) "Elektronika silnika" i "Informacje".

Mullrof


Tiggy

Cytat: Mullrof w 2019/10/10 08:51
ja niestety mam VCDS

To jeszcze prościej: po połączeniu wchodzisz w "Engine". Po chwili w polu "VAG Number" będziesz miał typ ECU a ostatnie cyfry z pola "Component" to numer wersji oprogramowania.

Tu masz mały tutorial:https://store.034motorsport.com/checking-ecu-tcu-box-code-software-version-audi-volkswagen/


Mullrof

udało mi się to w końcu zrobić... wygląda na to, że mam wersję oprogramowania 7418
czyli nie taką jak ty.nie mniej jednak będąc obiektywnym po już dosyć sporym czasie od update muszę powiedzieć, że no naprawdę jest różnica i to na plus.spalanie nie wzrosło. kangur jest ale bardzo mały. gdybym nie wiedział o problemie to bym się na 100% nie kapnął.
a sam silnik uzyskał elastyczność przy niskich obrotach której mi brakowało.
zgłoszę sprawę do ASO, że mały kangur jeszcze jest ale dla mnie zmiana na plus.
niech potwierdza to jeszcze fakt, że nawet moja żona widzi różnicę.

Beckett1

Ja jade w tej sprawie we wtorrk do serwisu na aktualizacje oprogramowania. Zobaczymy czy pomoze.

Beckett1

Auto trzymali mi prawie 3 dni i zrobili ponad 80km ale efekt jest zadowalający. Aktualizacja oprogramowania całkowicie wyeliminowała ten problem.

Mullrof

jaką wersję oprogramowania dostałeś?jesteś wstanie to jakoś sprawdzić? u mnie nie jest całkowicie wyeliminowane.teraz zrobiło się chłodniej i nawet nie koniecznie na zimnym problem dalej występuje.

Beckett1

W jaki sposób sprawdzić jakie mam oprogramowanie?

Mullrof

niestety tylko jakimś interfejsem diagnostycznym.
ew. może powiedzą ci w ASO co wgrali

Mullrof

Tiggy,czy coś zmieniło się w temacie?
Teraz okresem zimowym (kiedy i tak nie jest bardzo zimno) problem wydaje się wracać.


byq84

czy przy DSG tez wystepuje ten problem? Auto zakupione w styczniu na wyprzedazy 2019. Szczerze żadnego kangurowania nie zauważyłem
Samochód jest trzymany w garażu.

Mullrof

przy DSG problemu nie ma.Skrzynia automatyczna to wygładza