Autor Wątek: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 58151 razy)

Sylvek.K

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 23
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 Tsi 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: RLE
Advertisement
Wcale nie wygładza.
Z czasem to zaobserwujesz.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Wcale nie wygładza.
Z czasem to zaobserwujesz.
Szwagier przejechał już 30 tys km na DSG i żadnych objawów szarpania czy kangurowania nie zauważył, więc nie wiem o jakich obserwacjach mówisz 🙂
« Ostatnia zmiana: 2020/02/07 07:50 wysłana przez Rocko »
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Skrzynia automatyczna to wygładza
Pierwsze słyszę aby DSG cokolwiek wygładzała, sprzęgło hydrokinetyczne w tiptronicu owszem. Jakby miało szarpać to i w DSG będzie szarpać. Auta z DSG mają inne oprogramowanie ECU i to raczej jest powód że nie szarpią
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
dobrze,
dostanę octavię z 1.5TSI i DSG 150km na tydzień jako zastępcze na czas naprawy toledo to zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie
Jadąc bardzo wolno w korku na D1 i D2 po dodaniu gazu mój robi kangurki
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
zapomniałem odpisać.
octavia którą miałem była niestety na 1.4.
Przy okazji, coś u kogoś się zmieniło?

tutaj jakieś nowości, że coś niby jest?
https://www.honestjohn.co.uk/news/new-cars/2020-03/volkswagen-announces-fix-for-15-tsi-engine-hesitation-issues/
 
The following users thanked this post: Ryszardo

byq84

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Thanked: 2 times
  • Model: II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Bydgoszcz
Jeżdzę o stycznia DSG w 1.5 TSI i kangurowania nie zauważyłem.
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm
 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm


Może szarpie dlatego, że trzymają hamulce a Ty wciskasz cały czas gaz. Podczas ruszania należy musnąć pedał gazu, to hamulce odpuszczą i dopiero potem można normalnie dodać gazu. Nie ma wtedy efektu szarpnięcia.
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Hmmmmm moze i cos w tym jest ... bo wystepuje tylko jedno szarpniecie na poczatku. Pozniej juz nic ... absolutnie nic. Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy ?
 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy

Zdecydowanie. Mój też tak się zachowuje. Wsłuchaj się, to usłyszysz jak puszczają kocki podczas tego "kangura". Polecam najpierw delikatne pyknięcie padału gazu, to hamulce puszczą a potem można wciskać do oporu i "kangurka" nie będzie.   
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Chyba masz racje ... gdy ruszam super delikatnie to nie ms tego efektu ... ale wystarczy lekkie (nie mocne) to juz lekko szarpnie. Taki chyba to urok
I dziekuje za uspokojenie
 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Po prostu ruszając nie wciskaj pedału gazu jednym ciągiem, tylko szybko i płytko naciśnij i puść i potem znów wciśnij tak mocno jak chcesz szybko ruszyć. W chwili cofnięcia stopy hamulce postojowe delikatnie puszczają i nie będzie żadnego efektu szarpnięcia. Kwestia zapamiętania i przyzwyczajenia się do tej opcji płynnego ruszania :)
 

pryzma

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan 2
  • Wersja: Highline R-line
  • Silnik: 1.5 TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Tylko, ze u mnie jest troche inaczej : ruszajac nie wciskam gazu gdyz samochod sam sie toczy i operuje tylko hamulcem by zmniejszyc jego i tak mala predkosc by nie szarpnal. Dopiero chwilke pozniej dodaje gaz. Nie wiem czy dobrze to opisalem ?
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
U mnie DSG przy ruszaniu też pracuje z ledwie wyczuwalnym kangurem. Trochę klops z tą skrzynią, z Tiptroniciem w A6 C6 było lepiej. Ogólnie jestem zawiedziony, przełożenia często są wyczuwalne zdecydowanie za bardzo. Bywają też okresy wysokiej kultury. Kij wie od czego to zależy (nie od temperatury). Natomiast jakbym miał problemy takie jak ludzie z manualami, to bym chyba wysłał list z bombą do Wolfsburga. Zwłaszcza że manuale niektórzy wybierają licząc na większą niezawodność.