Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024

Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku

<< < (2/27) > >>

asta:
oj tam, oj tam
Przecież świadomie decydowałeś się na VW.
Na forach jest o stukaniu zawieszenia, o braku działania rozpoznawania znaków, o oferowanym i niedziałającym podświetleniu dachu, o wieszających się czujnikach parkowania itd
VW PL ma  na wszystko jedną odpowiedź  - na dzień dzisiejszy taki stan techniki
 Nie słyszałeś o oszukiwaniu klientów w USA (afera z oprogramowaniem do fałszowania testów emisji spalin), myślałeś, że EU to nie dotyczy?
To taka marka, która nie specjalnie zabiega o klienta w EU, szkoda tylko, że nie w cenie DACI bo łatwiej było by przełknąć te babole.

Tiggy:

--- Cytat: asta w 2019/02/19 17:09 ---oj tam, oj tam
Przecież świadomie decydowałeś się na VW.
Na forach jest o stukaniu zawieszenia, o braku działania rozpoznawania znaków, o oferowanym i niedziałającym podświetleniu dachu, o wieszających się czujnikach parkowania itd
VW PL ma  na wszystko jedną odpowiedź  - na dzień dzisiejszy taki stan techniki
 Nie słyszałeś o oszukiwaniu klientów w USA (afera z oprogramowaniem do fałszowania testów emisji spalin), myślałeś, że EU to nie dotyczy?
To taka marka, która nie specjalnie zabiega o klienta w EU, szkoda tylko, że nie w cenie DACI bo łatwiej było by przełknąć te babole.

--- Koniec cytatu ---
Tak, świadomie - to mój 4 VW (plus Skoda, która tez w sumie pochodzi spod VW). Kwestie oszukiwania na spalinach znam aż za dobrze z paska B7 TDI, którym też jeżdżę.Ale 'aferę spalinową' miałem w sumie w nosie bo nie decydowała o bezpieczeństwie - a strzelanie 'kangura' przy włączaniu się do ruchu - niestety owszem.


zibik:
Powiem tak - kilka razy zdarzył się efekt szarpania lecz nie mogę powiedzieć, że występuje to często i tylko na zimnym silniku (miałem taki przypadek także na rozgrzanym). Ponadto 2 razy miałem przypadek, że przy ruszaniu po puszczeniu sprzęgła obroty spadły i samochód nie reagował w ogóle na gaz i dopiero po ponownym wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu "obudził się". Obecnie po przejechanych 2 tys. km i pewnie wyczuciu samochodu problem dla mnie nie jest bardzo uciążliwy więc nigdzie tego nie zgłaszałem ale obserwuję temat. Gdzieś czytałem, że w marcu ma wyjść aktualizacja softu silnika w związku z sygnalizowaniem tych usterek przez użytkowników.  Z pozytywnych rzeczy powiem, iż silnik jest oszczędny - przy mojej eksploatacji mniej pali niż Opel Astra J 1,4 turbo, którą również użytkuje i jest bardziej elastyczny od astry.

Tiggy:
Poniżej link do filmiku z 'kangurowniem' na zimnym silniku, który dziś nagrałem:
 
 https://youtu.be/DSG3gs6VduY

Scenariusz: Ruszamy - lekko operujemy sprzęgłem na jedynce i sprawiamy że auto toczy się bez gazu i jest OK - auto jedzie jednostajnie, silnik pracuje równo. I teraz zaczynamy delikatnie dodawać gazu - w tym momencie auto zaczyna skakać (jak L-ka przy nauce ruszania). Po kilkuset metrach efekt ustępuje - nie da się już go wywołać dopóki nie ostudzimy silnika.

Jakość nie jest za dobra, ale generalnie widać o co chodzi. Dobrze puścić go dodatkowo w tempie 0.75 - wtedy lepiej widać jak zachowuje się obrotomierz.

Tiggy:
Aktualizacja: Zgłosiłem dziś problem w ASO - Panowie potwierdzili szarpanie, potwierdzili, że nie mają rozwiązania. Aktualnie jest na to ogłoszona informacja techniczna przez VW (TPI 2048749/5).
 VW zabrania wykonywania napraw na własną rękę przez ASO. Informuje o aktualizacji sterownika silnika, która ma się pojawić niebawem (nie ma informacji o 2Q2019, nie ma żadnego horyzontu czasowego). Przestrzega przed wymianą całego sterownika, gdyż nie w nim jest problem.
 Czyli podsumowując - problem istnieje, VW go bada (od października 2018).
 
 
 Prośba do wszystkich, którzy tego doświadczają o zgłaszanie w ASO powołując się na numerek z TPI. Zgłosić moim zdaniem warto bo bez tego nie da się dalej pociągnąć tematu. Im więcej nas będzie tym lepiej. Bez zgłoszenia w przyszłości stracicie jakiekolwiek szanse na rekompensatę za np. uszkodzenia sprzęgła. Dodatkowo zgłaszając to wcześnie macie domniemanie, że auto miało wadę od nowości, co również jest na Waszą korzyść.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej