Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024

Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku

<< < (24/27) > >>

Mullrof:
Mała aktualizacja z mojej strony.
Przy okazji serwisu z innej okazji kolejny raz zwróciłem uwagę na problem szarpania.Udało się zgłosić usterkę tak by podjąć działania diagnostyczne. Serwis je wykonał i problem zauważył.  :o
Zapewniono mnie, że TPI jest rozwijane i soft jest aktualizowany kilka razy do roku. Myślę, sobie... kurka teraz to będzie szał.
No dostałem aktualizację softu. Na papierze wpisane, że 9834... myślę, sobie "najnowszy soft... mhm" Przecież Tiggy rok temu już to miał.
Myślę - no trudno. Można się było tego spodziewać.

Ale miałem okazję się w weekend akurat kilka razy przejechać i to na zimny i to na ciepłym. Teraz w tygodniu też króciutkie odcinki i naprawdę muszę powiedzieć, że różnica jest kolosalna na tym sofcie. Ten silnik w końcu zaczął się zachowywać jak TSI. Dwójka jest generalnie gładka, moment od samego dołu. Trójka jest teraz bardzo fajna. Można przyśpieszać naprawdę od 1100 obrotów już. Czwórka chyba też lepiej łapie od dołu... ogólnie wyżej nie bardzo jest o czym mówić bo to już zbyt małe różnice czy to wyczuwalne jak i realnie możliwe do wyczucia.Problemem dalej pozostaje jedynka która faktycznie jeszcze lekko podskakuje ale przyznaję, że gdyby problemu  nie było od początku to bym na to nigdy nie zwrócił uwagi.
Teraz wszystkie osiedlowe garby spokojnie można już pokonywać na dwójce. Jedynka to tylko samo ruszenie.

Oczywiście będę to obserwował i jak się nadarzy okazja to jeszcze bym to poprawił ale już jest naprawdę bardzo dobrze. Ogólnie mogę powiedzieć, że w tej chwili silnik właściwie spełnia moje oczekiwania.

Więcej momentu w niższej partii obrotów jest naprawdę odczuwalne.

Ciekawostką jest również coś czego wcześniej nie obserwowałem.na biegu jałowym spalanie chwilowe zaraportowało mi jako 0,5l h. I to kilka razy. Wcześniej nigdy nie widziałem mniej niż 0,6. Możliwe, że to kwestia lekko niższych obrotów.Możliwe, że to kwestia próby zrównoważenia emisji spalin na potrzeby testów norm euro bo wydaje się, że przy starcie obroty jednak lekko są podbite (osobiście wali mnie to podbicie obrotów, ma jechać).
Będę miał kiedyś czas to sprawdzę jeszcze czy to rzeczywiście ten soft 9834

tomekdd:

--- Cytat: Mullrof w 2020/12/15 21:38 ---Mała aktualizacja z mojej strony.

--- Koniec cytatu ---


Jak obecnie sytuacja wygląda? całkowicie kangur zniknął na najnowszym sofcie? jaki miało wpływ na spalanie?
Będę wdzięczny za info

Mullrof:
podtrzymuję to co napisałem.Kangur na 1 jest ale to nie to samo już co wcześniej.Przeszkadza - owszem ale to już natręctwo skoro o tym wiesz. Kangur właściwie taki sam na zimnym jak i ciepłym.

dwójka, trójka, czwórka - jest bardzo dobrze.
jeśli chodzi o spalanie to myślę, że lekko wzrosło ale z innego powodu niż sam soft.samochód jest dużo responsywniejszy przez co po prostu używa się tego gazu chętniej.

Bartek25:
W moim nie zaobserwowałem efektu kangura, możliwe że coś poprawili, gdyż mój był wyprodukowany w drugiej połowie listopada 2020 i tak jak wspomniałem problem nie występuje.

Mullrof:
fajnie jakby udało ci się podać numer softa jaki masz.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej