Autor Wątek: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie  (Przeczytany 4980 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #15 dnia: 2022/05/30 23:46 »
Advertisement
sięgałem do pamięci, a skoro nie miałem pewności to wpisałem "chyba", a ten zwrot jest dość daleki od dążenia do tworzenia tezy. Dziękuje za uściślenie. Czy te linie montażowe różnią się od siebie na tyle  aby wpływało to na jakość montażu?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 811
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #16 dnia: 2022/05/30 23:54 »
...a to już musisz sam sprawdzić, jeśli masz taką potrzebę  ;) , sprostowalem tylko błędną tezę dotyczącą miejsca produkcji.
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #17 dnia: 2022/05/31 06:19 »
Ja na podstawie obserwacji i pewnych dedukcji logicznych wysunąłem tezę, że nie może być istotnych różnic w wykonaniu wnętrza między Tiguanem a Tarraco, skoro taka masa komponentów jest tak bardzo do siebie podobna. Ale być może, że się mylę. Tylko nie wiem na czym miałoby to polegać?

- Hans...
- Ja?
- Achtung, tu projektujesz dla Seata, ten zatrzask listwy na desce jest zbyt solidny, nie idź na łatwiznę i nie powielaj rozwiązania z Tiguana - zrób tak, żeby skrzypiał
- Jawohl!
 
The following users thanked this post: Dybik

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #18 dnia: 2022/05/31 07:49 »
Tak uważam i ja. Mogą być jednak różnice w materiałach, zwłaszcza to możliwe w odniesieniu do komponentów dostarczanych z zewnątrz.
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #19 dnia: 2022/05/31 09:40 »
Swoją drogą - stawiam stówę, że całe drzwi można z Tarraco przekręcić do Allspace'a, i nawet będą konektory pasować. Unifikacja posunięta do groteski.
 

Boo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 87
  • Thanked: 31 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS 04.10.2021
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #20 dnia: 2022/05/31 16:14 »
dodam jeszcze, że  opisywane problemy dotyczące jakości nie występują w japonczykach, zwłaszcza tych montowanych w kraju kwitnącej wiśni. Owszem nie zawsze to motoryzacja najnowocześniejsza ale solidność bez zarzutów.
Ja tam zbyt wielu samochodów w swoim życiu nie miałem ale kilka lat temu przymierzyłem się do Mazdy 3.
Z zewnątrz przepiękna, jeździło się wyborowo, ale jakość wykonania wnętrza była akceptowalna tylko z pozycji kierowcy. Im dalej tym gorzej. Jak ktoś zahaczył przy wsiadaniu o gąbkę tylnej kanapy to spod niej wyłaziły wiązki kabli, a tak koszmarnego jakościowo bagażnika to nie widziałem gdzie indziej.
Jeżeli ktoś ma wątpliwości odnośnie mojej opinii to niech sobie obejrzy filmy Zachara czy Marka Wieruszewskiego z tych czasów.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #21 dnia: 2022/05/31 19:00 »
Swoją drogą - stawiam stówę, że całe drzwi można z Tarraco przekręcić do Allspace'a, i nawet będą konektory pasować. Unifikacja posunięta do groteski.
Gdy szukałem kiedyś wiązki do drzwi kierowcy w Octavii, to było kilka do wyboru w zależności od wyposażenia, z ... dla Octavii z tego samego rocznika! A z Golfa, na którym bazowała ta Octavia była zupełnie inna!
Znalazłem zdjęcie wiązki drzwi Tarraco i jest opisana jako "SEAT", żadnych innych znaków VAG...
Oferta ze stówką aktualna? To poszukam zdjęć wiązki Allspace...
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #22 dnia: 2022/05/31 19:12 »
Owszem mogą się różnić materiałami (choć chyba tylko tam gdzie klienta to interesuje), ale nie wykonaniem. Auta są składane przecież przez tych samych ludzi, a przede wszystkim te same roboty... .
Stal i płyta wiórowa, a nawet złoto i g!#%o też różnią się przede wszystkim materiałami, a jednak większość z nas dostrzega różnicę i ma silne preference do określonych zastosowań. ;)
 
The following users thanked this post: Galon

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #23 dnia: 2022/05/31 21:12 »
Ja siedząc w Tarraco miałem nawet subiektywne wrażenie materiałów lepszej jakości (nieznacznie różne od Tiguana desenie niektórych elementów) / milszych oku. Fajna tapicerka, fajna matowa kierownica bez Piano Blacku itd. Poza tym zegary identyko, cały tunel środkowy praktycznie identyko, pokrętło świateł, sterowanie szybami, A/C, elementy bagażnika (wajchy od foteli itd.) - wszystko jak dwie krople, tak pod względem konstrukcji/wzornictwa, jak i tworzywa. Naprawdę nie wiem gdzie tu można wymyślać jakieś różnice jakościowe. Wrażenie jest takie, że to wszystko auta robione na jedno kopyto, jak piosenki Modern Talking.
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #24 dnia: 2022/05/31 21:18 »
Swoją drogą - stawiam stówę, że całe drzwi można z Tarraco przekręcić do Allspace'a, i nawet będą konektory pasować. Unifikacja posunięta do groteski.
Gdy szukałem kiedyś wiązki do drzwi kierowcy w Octavii, to było kilka do wyboru w zależności od wyposażenia, z ... dla Octavii z tego samego rocznika! A z Golfa, na którym bazowała ta Octavia była zupełnie inna!
Znalazłem zdjęcie wiązki drzwi Tarraco i jest opisana jako "SEAT", żadnych innych znaków VAG...
Oferta ze stówką aktualna? To poszukam zdjęć wiązki Allspace...


Oznaczenia oznaczeniami, ale jakbyś wziął dwa auta z tym samym wyposażeniem, to pewnie będzie wszystko tak samo, mimo że oczywiście w specyfikacji takiego stwierdzenia nie znajdziesz. Spójrz sobie na zdjęcia boków tych dwóch samochodów i wskaż jakąkolwiek różnicę w konstrukcji drzwi. Co do wiązek - możesz poszukać, z tym że ja proponuję 100 rubli rosyjskich.
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #25 dnia: 2022/05/31 21:36 »
Ja siedząc w Tarraco miałem nawet subiektywne wrażenie materiałów lepszej jakości (nieznacznie różne od Tiguana desenie niektórych elementów) / milszych oku. Fajna tapicerka, fajna matowa kierownica bez Piano Blacku itd. Poza tym zegary identyko, cały tunel środkowy praktycznie identyko, pokrętło świateł, sterowanie szybami, A/C, elementy bagażnika (wajchy od foteli itd.) - wszystko jak dwie krople, tak pod względem konstrukcji/wzornictwa, jak i tworzywa. Naprawdę nie wiem gdzie tu można wymyślać jakieś różnice jakościowe. Wrażenie jest takie, że to wszystko auta robione na jedno kopyto, jak piosenki Modern Talking.


Wchodzisz o aspekty które są kwestią gustów, a to nie jest miarodajne :-)
Co jest biedą (ale to nie tylko w przypadku tych marek), że dwie różne marki wpuszczają te same elementy do siebie (tak jak wspomniałeś o środkowym tunelu), to samo było w Oplu i Chevrolecie ...  To jest strasznie biedne, ale jak widać, nie rzutuje to na sprzedaż skoro jest jak jest.
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 225
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Odp: Co to kurdę jest z tym Tigiem - piski, spasowanie
« Odpowiedź #26 dnia: 2022/05/31 23:00 »
Ja siedząc w Tarraco miałem nawet subiektywne wrażenie materiałów lepszej jakości (nieznacznie różne od Tiguana desenie niektórych elementów) / milszych oku. Fajna tapicerka, fajna matowa kierownica bez Piano Blacku itd. Poza tym zegary identyko, cały tunel środkowy praktycznie identyko, pokrętło świateł, sterowanie szybami, A/C, elementy bagażnika (wajchy od foteli itd.) - wszystko jak dwie krople, tak pod względem konstrukcji/wzornictwa, jak i tworzywa. Naprawdę nie wiem gdzie tu można wymyślać jakieś różnice jakościowe. Wrażenie jest takie, że to wszystko auta robione na jedno kopyto, jak piosenki Modern Talking.


Wchodzisz o aspekty które są kwestią gustów, a to nie jest miarodajne :-)
Co jest biedą (ale to nie tylko w przypadku tych marek), że dwie różne marki wpuszczają te same elementy do siebie (tak jak wspomniałeś o środkowym tunelu), to samo było w Oplu i Chevrolecie ...  To jest strasznie biedne, ale jak widać, nie rzutuje to na sprzedaż skoro jest jak jest.


Wiadomo, w PSA też tak jest (infotainmenty choćby). Ale żeby np. profil/kontur/jak to tam nazwać drzwi był taki sam, to już jest trochę perfidia. Niby nikomu nie szkodzi, ale ma się odczucie, że ktoś tu chce z ciebie zrobić idiotę.