Autor Wątek: Sztywność karoserii  (Przeczytany 11963 razy)

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Sztywność karoserii
« dnia: 2019/07/17 00:40 »
Advertisement
To bylo ciekawe... otoz, czy wiesz ze podczas przejezdzania spiacego policjanta moga otworzyc Ci sie drzwi? Co ciekawe, ZARYGLOWANE. Dokladnie cos takiego mi sie dzis przydarzylo...
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/07/17 01:25 »
Niemożliwe
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/07/17 07:25 »
Niemożliwe
No filmu nie nagralem zeby udowodnic.


T
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/07/17 10:53 »
Jeśli to prawda to lepiej pozbądź się tego auta dla własnego i innych bezpieczeństwa  :)  co nie zmienia faktu iż nadal uważam że to fizycznie niemożliwe chyba że masz auto z gumy i kartonu
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/07/17 20:53 »
Jeśli to prawda to lepiej pozbądź się tego auta dla własnego i innych bezpieczeństwa  :)  co nie zmienia faktu iż nadal uważam że to fizycznie niemożliwe chyba że masz auto z gumy i kartonu
Nie wiem z czego dokladnie jest tiguan, ale w trakcie jazdy potrafi trzeszczec uszczelka w szklanym dachu, co oznacza ze karoseria pracuje. Pewnie wlasnie to doprowadzilo do otwarcia tych drzwi...
Sprobuje wywolac jeszcze raz ten efekt w tym samym miejscu, moze sie uda to udokumentowac.


T
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/07/18 00:34 »
Jak się powtórzy to uciekaj  :D


Ps. W każdym aucie karoseria pracuje ale płyta MQB jest bardzo sztywna i raczej moim zdaniem miałeś niedomknięte drzwi lub - co bardziej prawdopodobne nasz jakiś defekt zamka.  Mój I FL jest na starszej płycie PQ35 i nic nie trzeszczy
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/07/18 18:34 »
czy wiesz ze podczas przejezdzania spiacego policjanta moga otworzyc Ci sie drzwi?
które i ile??
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/07/18 20:54 »
W każdym aucie karoseria pracuje ale płyta MQB jest bardzo sztywna i raczej moim zdaniem miałeś niedomknięte drzwi lub - co bardziej prawdopodobne nasz jakiś defekt zamka.  Mój I FL jest na starszej płycie PQ35 i nic nie trzeszczy
Niby na papierze tak, w praktyce już tak wesoło nie jest i auto mimo wszystko pracuje i to dość mocno. Uszczelki w obecnie produkowanych autach są podobno eko i skrzypią bardziej. Mógł się tam też dostać piasek, ew. przesmarowanie uszczelki może pomóc.

Co do opisywanej sytuacji, ja też bym obstawiał nie domknięte drzwi lub usterkę zamka.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/07/18 23:32 »
Ja jak najbardziej mogę uwierzyć w taką sytuację. Zaparkowałem ostatnio na stromym poboczu. Klapa bagaznika otworzyla sie ale nie chciala zamknac. Dopiero wjechanie na rowny teren pomogl. Malo tego, po takim przechylonym 2 godzinnym postoju wszystko w srodku skrzypialo i trzeszczalo. Dzwi sie same nie otworzyly ale karoseria nie jest jakas och i ah
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/07/19 07:33 »
Jak się powtórzy to uciekaj  :D


Ps. W każdym aucie karoseria pracuje ale płyta MQB jest bardzo sztywna i raczej moim zdaniem miałeś niedomknięte drzwi lub - co bardziej prawdopodobne nasz jakiś defekt zamka.  Mój I FL jest na starszej płycie PQ35 i nic nie trzeszczy
Drzwi byly domkniete i zaryglowane.


T
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/07/19 08:08 »
Z tego co opisujesz to naprawdę dziwna sytuacja, ale też bardzo niepokojąca.
Tym bardziej, że też masz model Allspace jak ja. Oby to nie była jakaś poważna wada konstrukcyjna.
Spróbuj to wywołać ponownie i może udokumentować, a później szybko do ASO.

Osobiście też jeżdżę często po różnych dziurach i nierównościach, zostawiam auto na różnych dziwnych pagórkach i nie zauważyłem u siebie opisywanych problemów.
Co prawda nie mam panoramy więc może to jest clou problemu? ;)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/07/19 08:55 »
Klapa bagaznika otworzyla sie ale nie chciala zamknac.
Tak, z klapą się zgadzam, w różnych autach można zaobserwować takie objawy ale nie, aby zaryglowane drzwi się same otwierały, panowie, to byłby ewenement na skalę światową, gdyby takie sytuacje się powtarzały to ja dziękuję za taki samochód, nigdy. Nadal obstawiam ewentualną awarię mechanizmu ryglujacego a nie brak wymaganej sztywności nadwozia. W X1 też miałem panoramę i nie miało to żadnego znaczenia choć w moim odczuciu tig I jest sztywniejszy od e84 X1, tiga II i All też testowałem i nie widzę różnicy w sztywności


@Tomus odczyt kodów usterek zrób
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/07/19 23:35 »

Chcesz zobaczyć, co to znaczy, że nadwozie się skręca i pracuje, wsiądź do francuza... tam podjazd pod krawężnik wywoływał takie dźwięki karoserii, że chyba w okręcie podwodnym podczas zanurzenia jest ciszej...

jeździłem Clio "Kombii" rocznik 2014
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/07/20 00:56 »

@Tomus odczyt kodów usterek zrób


O dobry pomysł. Przegląd zaraz mam to zobacze co komputer na to..


T
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Sztywność karoserii
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/07/20 08:26 »
Chcesz zobaczyć, co to znaczy, że nadwozie się skręca i pracuje, wsiądź do francuza
Nie chcę się już licytować czym to nie jeździłem ale cokolwiek by to było to drzwi same się nie otwierały