System Start-Stop w praktyce

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/07/31 09:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

WOLF

kurcze moja wina, źle określiłem nie pomyślałem  o tym że podobnie możną określić dwie różne funkcje   :D  bo są dwa klawisze,
chodzi mi bez kluczykowe włączenie i wyłączenie zapłonu / silnika -ostatnio na lotnisku byłem pewien że na dziesięciominutowym ,,wyłączyłem'' auto i szybko Córce chciałem pomóc z bagażami i kiedy się spieszysz to zawsze coś  >:(  nie mogę zamknąć auta ?okazało się że przycisk nie zadziałał a ja nie zwracałem uwagi na kokpit bo szybko. Żona miała już tak 2 razy a w tej chwili trzeba dość mocno nacisnąć przedtem delikatnie i działało .[size=78%] [/size]

Charls

Mam trzecie auto z kolei z systemem start&stop i na dzień dobry w każdym to dezaktywuję. Oprócz wczesniejszego zużycia podzespołów takich jak skrzynia, zestaw sprzęgła, rozrusznik, żywotność akumulatora /które de facto też obliczona jest na ilość rozruchów/, poduszki silnika  i pewnie kilka innych żadnych pozytywów w tym ustrojstwie nie widzę


to co ekologia zaoszczędzi  na OFF to straci podczas rozruchu

arekp

Podziwiam beton w myśleniu osób z nastawieniem "anty start/stop".

Zrozumcie, to JEST POTRZEBNE, zwłaszcza w centrach miast, kiedy macie więcej postoju niż jazdy, a zanieczyszczacie powietrze.

Właśnie przez taki beton, jestem dużym zwolennikiem wprowadzenia jak najszybciej zakazu wjazdu starszych samochodów do centrów miast, a dla młodszych aut (EURO5 i wyżej) wprowadzenie znaczących opłat za wjazd w strefy ścisłych centrów.

Charls

#48
to fikcja marketingowa


Poza tym podczas rozruchu wydalasz zanieczyszczenia x100 i Eco oszczędności idą się "rypać"

tiguan220

start stop powstał w jakimś celu i nie ma to nic wspólnego z ekologią.

Charls

Przynajmniej podczas testów labolatoryjnych spełnia swoje zadanie i poprawia wyniki VW w tabelkach na papierze. Są jeszcze ludzie którzy wierzą w te brednie marketingowe.
@arekp  masz prawo do odmiennego zdania tak jak i ja a czy jestem betonem, może i jestem tak jak jestem betonem w wielu innych pseudo wynalazkach w motoryzacji począwszy od EGR. To wszystko ładnie wygląda na papierze a w praktyce jest odwrotnie


ps. a tak w ogóle w 90% jeżdżę poza miastem i nie generuję smogu przynajmniej w miastach, ani z rury ani z klocków hamulcowych  ;)

Rocko

@Charls koledze @arekp nie chodziło, że ktoś jest ,,betonem" a jedynie o ,,beton w myśleniu" 🙂
A co mi tam, wsadzę kij w mrowisko: smogu w mieście nie produkujesz, ale rakotwórcze substancje z diesela rozsiewasz dookoła 😛


https://moto.wp.pl/diesel-rakotworczy-jak-azbest-rozmowa-z-dr-n-med-piotrem-dabrowieckim-6298791873529473a


Oczywiście informację tę podałem jako ciekawostkę i nie chcę żeby ktoś się poczuł urażony albo pomyślał, że atakuję diesele 🙂 to tylko tak a pro po używania Start Stop i nie wycinania DPFów 🙂

arekp

Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:37koledze @arekp nie chodziło, że ktoś jest ,,betonem" a jedynie o ,,beton w myśleniu"

Potwierdzam.

Cytat: Charls w 2019/05/09 19:54ps. a tak w ogóle w 90% jeżdżę poza miastem i nie generuję smogu przynajmniej w miastach, ani z rury ani z klocków hamulcowych 

To po co dyskutować o wirtualnym i niepotwierdzonym zużyciu czegokolwiek, skoro w takim przypadku S/S nie skutkuje żadnym działaniem? To jest właśnie "beton w myśleniu".

Charls


Cytat: arekp w 2019/05/09 21:36[/size] To jest właśnie "beton w myśleniu".


no właśnie nie do końca  :D  skutkuje, m. in. przedwczesnym zużyciem silnika, rozrusznika, poduszek, akumulatora, DKZ  itp .. ale o tym się już klientom nie mówi ale to fakty niezaprzeczalne

Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:37[/size]  wsadzę kij w mrowisko: smogu w mieście nie produkujesz, ale rakotwórcze substancje z diesela rozsiewasz dookoła


niestety masz rację, nawet jeżdżąc elektrykiem produkowałbym smog, i to w polskich realiach większy niż moim CUWA









arekp

Cytat: Charls w 2019/05/09 21:46
Skutkuje, m. in. przedwczesnym zużyciem silnika, rozrusznika, poduszek, akumulatora, DKZ  itp .. ale o tym się już klientom nie mówi

Masz na to jakiś potwierdzony przykład z testów?

Bo już tu koledzy na forum już pisali, że części stosowane w samochodach wyposażonych w S/S są inne niż w analogicznych bez tego systemu. Na przykład rozrusznik czy akumulator.

Charls

Cytat: arekp w 2019/05/09 21:49


Masz na to jakiś potwierdzony przykład z testów?


to są rzeczy oczywiste, przynajmniej dla mechaników


oczywiście że rozrusznik wzmacniany, że akumulator mocniejszy, ale  mimo to i tak prędzej się zużyją na S/S aniżeli bez S/S


odpal auto 1000 razy a odpal auto 10000 razy x kilka lat, przecież to oczywista oczywistość, myślisz że 9900 rozruchów więcej nie ma wpływu na podzespoły?

tiguan220

chodzi o to, że stare samochody jezdzace w miastach i oczywiscie nie majace systemu start stop (ktory i tak niewiele by zmienil w ich przypadku) strasznie smierdza i czasami nie da sie wytrzymac jadac za takim - to jest problem. start-stop w nowym aucie ma oszczedzac teoretycznie paliwo (w praktyce po kilku latach wiecej kosztuje naprawa wszystkiego niz ta oszczednosc) a ekologia to tylko ideologia dopisana do tej oszczednosci w spalaniu. Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo. W naszych realiach to eko od start stop to juz wogole sensu nie ma na dzien dzisiejszy, za kilka (nascie) lat znaczenie bedzie mialo wszystko, ale start stopu to juz na pewno nie bedzie tylko elektryki.

Charls

Cytat: tiguan220 w 2019/05/09 21:56
  Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo.


trafione w sedno

arekp

Cytat: Charls w 2019/05/09 21:58
Cytat: tiguan220 w 2019/05/09 21:56
  Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo.


trafione w sedno

O ile wywalimy z centrów miast samochody :-)

Charls

jak mi zapewnią darmowe parkingi na obrzeżach miast to mogę jeździć komunikacją miejską ..... ekologiczną oczywiście  :D  w Gdyni mamy trolejbusy ale potrzebują prądu a prąd w PL jest z węgla  8)