System Start-Stop w praktyce

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/07/31 09:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Instrukcja ma bardzo długa listę sytuacji, kiedy system jest nieaktywny (skręcona kierownica, duży pobór energii, włączone czujniki parkowania ręcznie lub auto, postój na wzniesieniu, zimny silnik itp. itd.). Auto w menu CAR pokazuje powód czemu nie działa na daną chwilę. Na dodatek można tam włączyć okienko 'pop up', które będzie przez chwilę pokazywało ten powód na ekranie infotainment, niezależnie od jego trybu pracy.

asta

a kto mi powie co robi ten przycisk - ikona >>i off<< oprócz zmiany koloru?

już_nie_passat

Moje zdanie:
System Start-Stop w połączeniu z DSG to jakiś koszmar. W manualu można nim "sterować" za pomocą sprzęgła. Dopóki jest wciśnięte silnik się nie wyłączy. Przypadki z realu:


1. Dojeżdżam do drogi z pierwszeństwem przejazdu. Zatrzymuję się dosłownie na 0.5s (bo akurat muszę kogoś przepuścić) silnik gaśnie. Próbuję szybko ruszyć - nie da się bo jednak odpalenie, zapięcie biegu zajmuje 1-2s. W tym czasie już jest za późno bo nadjechało kolejne auto.


2. Podobna sytuacja przy skręcie w lewo. Nie da się ruszyć błyskawicznie jak trafi się luka pomiędzy autami jadącymi z przeciwka.


3. Manewrowanie na parkingu - gaśnie co chwilę.


Dlatego NIGDY nie jeżdżę z włączonym Start-Stop. Ten system powinien być na liście dodatkowo płatnych opcji ! Nie używam, więc dlaczego VW zmusza mnie, abym za to płacił (przecież nie wkładają do auta tej technologii za darmo).
Jak komuś leży na sercu los białych niedźwiedzi, bocianów i żabek to może na czerwonym świetle wyłączać silnik, nic skomplikowanego albo świadomie dopłacić do systemu Start-Stop, żeby sobie paluszka nie nadwyrężać.[size=78%] [/size]

w-piotrek

Cytat: już_nie_passat w 2018/09/22 17:431. Dojeżdżam do drogi z pierwszeństwem przejazdu. Zatrzymuję się dosłownie na 0.5s (bo akurat muszę kogoś przepuścić) silnik gaśnie. Próbuję szybko ruszyć - nie da się bo jednak odpalenie, zapięcie biegu zajmuje 1-2s. W tym czasie już jest za późno bo nadjechało kolejne auto.


2. Podobna sytuacja przy skręcie w lewo. Nie da się ruszyć błyskawicznie jak trafi się luka pomiędzy autami jadącymi z przeciwka.
Zgadzam się z przedmówcą w 100%
Dodam że używanie tego systemu jest moim zdaniem niebezpieczne. Miałem podobne sytuacje i obecnie pierwsze co robię po odpaleniu silnika to wyłączam Start-Stop.
Moim zdaniem powinna być zwłoka (nie wiem 5s-10s) od momentu całkowitego zatrzymania, zanim silnik zgaśnie. I tak przy krótkich przerwach w pracy silnika ten eko wynalazek tylko zwiększa zanieczyszczenie, bo silnik musi zostać po krótkim czasie ponownie uruchomiony, a jak wiadomo wtedy zużywa więcej paliwa niż pracując przez te kilka sekund. Bezsensu.

Rocko

Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów. Można to wypróbować jak stoicie na światłach i silnik jest wyłączony, lekko odpuszczacie pedał hamulca i silnik sie zapala, skrzynia biegów się załącza (widać to po obrotach), ale samochód nie rusza 🙂

rk

#20
Cytat: asta w 2018/09/21 16:12
a kto mi powie co robi ten przycisk - ikona >>i off<< oprócz zmiany koloru?
Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.

Cytat: Rocko w 2018/09/22 20:10Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów. Można to wypróbować jak stoicie na światłach i silnik jest wyłączony, lekko odpuszczacie pedał hamulca i silnik sie zapala, skrzynia biegów się załącza (widać to po obrotach), ale samochód nie rusza 🙂

Dokładnie. Może oni jeżdżą z auto holdem włączonym (wtedy puszczenie hamulca  nie włącza silnika - ja też tak jeżdżę ). Ale nawet wtedy wyczucie powoduje, że takie sytuacje jak koledzy opisują nie występują. Jeżdżę z tym w już drugim aucie i nie mam tego typu problemów. Polecam również opisywany trik z pyrgnięciem.

Uruchamiany ponownie silnik nie pali więcej - jest ciepły, zatrzymał się w idealnej pozycji do ponownego odpalenia a całą robotę robi rozrusznik. Trzeba później tę energię oddać do aku ale to robi rekuperacja lub silnik w warunkach optymalnego obciążenia.

Rocko

Wydaje mi się, że przy włączonym auto holdzie jak nie wciśnie sie hamulca do końca to się on nie załączy i wtedy trzeba trzymać na hamulcu i załączonym biegu, ale to trzeba sprawdzić.

Robert_em

Cytat: już_nie_passat w 2018/09/22 17:43Nie używam, więc dlaczego VW zmusza mnie, abym za to płacił (przecież nie wkładają do auta tej technologii za darmo).
Jak komuś leży na sercu los białych niedźwiedzi, bocianów i żabek to może na czerwonym świetle wyłączać silnik, nic skomplikowanego albo świadomie dopłacić do systemu Start-Stop, żeby sobie paluszka nie nadwyrężać.
To nie wina VW tylko UE. Urzędnicy unijni wymyślają a my za to płacimy, czy tego chcemy czy nie.

asta

Cytat: rk w 2018/09/22 20:14Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.
dziwna ta niemiecka logika, jak >>i off<< jest białe to jest off, a jak >>i off<< jest niebieskie to jest on

natomiast air care jak jest białe to jest off, a jak żółte to on

oni są chyba jednak na wyższym stopniu rozwoju od nas

rk

To chyba jedyne menu gdzie używają niebieskiego. Brak konsekwencji.

MrBlacker

U mnie (Discover Pro) ta ikona po włączeniu jest żółta, a nie niebieska. :)

rk

Pewnie się dopatrzyli w końcu i to poprawili w nowych autach.

już_nie_passat

Cytat: Rocko w 2018/09/22 20:10Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o wciskaniu hamulca "do końca" lub "nie do końca".
Hamuję tak, jak tego wymaga sytuacja drogowa. Nie zastanawiam się czy wcisnąć do końca czy nie. Biorę pod uwagę tylko, aby komuś w d.... nie przywalić albo nie wjechać przed maskę.
W normalnych sytuacjach drogowych nigdy nie zdarza mi się zahamować tak, aby nie złapał hamulec i silnik nie zgasł (jeżdżę na AUTO-HOLD).   

westsajd

Prawda jest taka, że auto-hold w tigu jest niedorobiony. W takim mietku, np. w211 z sbc, można było wybrać czy chcę hold czy nie - chcę to wciskam pedał do oporu, odpuszczam, jest hold. Nie chcę - trzymam sobie delikatnie pedał, auto stoi ale w każdym momencie mogę depnąć i odjechać.
Natomiast w tigu jest 0 albo 1. 1 oznacza, że dojeżdżam do ronda, auto gaśnie, załapuje hold i nie mam w tym momencie możliwości szybko odjechać.

Rocko

@westsajd no właśnie masz możliwość tylko trzeba to zrobić delikatnie. O tym właśnie pisałem ☺️
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).