Zadanie systemu Start-Stop" to automatyczne wyłączenie silnika podczas postoju i ponowne jego uruchomienie w celu kontynuowania jazdy.
Oczywiście wszystko dzieje się w warunkach sprzyjających jego uruchomieniu. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze system nie będzie się aktywował.
Opisywane w wielu miejscach dwie najważniejsze zalety to:
- oszczędności w zużyciu paliwa (szczególnie w cyklu miejskim)
- redukcja emisji dwutlenku węgla
TUTAJ (https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accessories/motor_and_sytems/start_stop_system/functionality_start_stop_system/functionality_start_stop_system) znajduje się trochę więcej szczegółowych informacji.
Osobiście byłem i nadal jestem przeciwnikiem tego systemu. W poprzednich autach zawsze miałem go wyłączonego na stałe, w Tiguanie na razie jest i jak nie zapomnę to wyłączam ręcznie. Jeszcze nie wiem czy będę chciał go wyłączyć na stałe czy jednak zacznę używać. Może obecne rozwiązanie jest dopracowane i bezpieczne dla auta.
Jakie są wasze zdania i czy sprawdza się Wam ten system w praktyce?
Czy wg Was używanie tego systemu ma wpływ na zużycie silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów czy raczej jest bezpieczne?
Przy benzynie 1,4tsi która jest cichutka system mnie osobiście nie przeszkadza i działa prawie niezauważalne. Natomiast jeździłem kilka dni Renault Clio diesel z wypożyczalni i nie dało się jeździć z włączonym Start-Stop, ciągł odpalenie silnika diesla obrzydzało mi jazdę.
Cytat: Kabe w 2018/07/31 09:22
Przy benzynie 1,4tsi która jest cichutka system mnie osobiście nie przeszkadza i działa prawie niezauważalne. Natomiast jeździłem kilka dni Renault Clio diesel z wypożyczalni i nie dało się jeździć z włączonym Start-Stop, ciągł odpalenie silnika diesla obrzydzało mi jazdę.
Potwierdzam, w benzynie nie jest uciążliwe. Wyłączam tylko czasami.
W poprzednim aucie z dieslem było mega wkurzające (VW Touran)
Dla mnie idealne byłoby odwrócenie funkcji przycisku Start/stop OFF. Czyli żeby domyślnie było wyłączone, a jak chce mieć to włączam. Ale tak niestety się nie da
Cytat: wachu w 2018/07/31 09:27Dla mnie idealne byłoby odwrócenie funkcji przycisku Start/stop OFF. Czyli żeby domyślnie było wyłączone, a jak chce mieć to włączam. Ale tak niestety się nie da
Przestawiałem koledze w Audi, aby właśnie dokładnie tak działało jak piszesz :) W Tiguanie nie sprawdzałem.
Ja już (po roku) wyrobiłem sobie odruch: start silnika, start-stop off.... nawet nie zauważam kiedy go wyłączyłem...
Tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=ltwddlikHQk) jest opisane ja system Start-Stop wyłączyć VCDS'em.
Tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=ltwddlikHQk) filmik pokazujący jak to działa poprzez zastosowanie opcjonalnego modułu.
Pytanie jak jedno i drugie ma się do gwarancji, w końcu to jakaś ingerencja software'owa lub hardware'owa?
Cytat: AdekWykr w 2018/07/31 11:04
Ja już (po roku) wyrobiłem sobie odruch: start silnika, start-stop off.... nawet nie zauważam kiedy go wyłączyłem...
To może być najbezpieczniejsza metoda. :)
Cytat: MrBlacker w 2018/07/31 09:05
Zadanie systemu Start-Stop" to automatyczne wyłączenie silnika podczas postoju i ponowne jego uruchomienie w celu kontynuowania jazdy.
Oczywiście wszystko dzieje się w warunkach sprzyjających jego uruchomieniu. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze system nie będzie się aktywował.
Opisywane w wielu miejscach dwie najważniejsze zalety to:
- oszczędności w zużyciu paliwa (szczególnie w cyklu miejskim)
- redukcja emisji dwutlenku węgla
TUTAJ (https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accessories/motor_and_sytems/start_stop_system/functionality_start_stop_system/functionality_start_stop_system) znajduje się trochę więcej szczegółowych informacji.
Osobiście byłem i nadal jestem przeciwnikiem tego systemu. W poprzednich autach zawsze miałem go wyłączonego na stałe, w Tiguanie na razie jest i jak nie zapomnę to wyłączam ręcznie. Jeszcze nie wiem czy będę chciał go wyłączyć na stałe czy jednak zacznę używać. Może obecne rozwiązanie jest dopracowane i bezpieczne dla auta.
Jakie są wasze zdania i czy sprawdza się Wam ten system w praktyce?
Czy wg Was używanie tego systemu ma wpływ na zużycie silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów czy raczej jest bezpieczne?
Parę razy zdarzyło mi się 3/4 że stojąc pod bramą wjazdową na posesje czekając aż otworzy się brama wjazdowa i garażowa ( w domu ) 1 /2min. ciut ciut pod górkę miałem problem z uruchomieniem

musiałem przełączyć na P i wyłączyć auto oraz ponownie uruchomić bo zgłupiał i nie chciał ruszyć

też tak ktoś miał ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dla mnie to chory system. Serio. Jechałem E-Classą w dieslu i z ciekawości nie wyłączyłem. W miejskim korku w ciągu pół godziny zapalał sie i gasł kilkadziesiąt razy. Gdzie tu jest ekologia? a auto jak dostaje po podzespołach? Co z akumulatorem? Nie no, tylko nawyk wyłaczania zaraz po odpaleniu. Ale to utrudnianie sobie życia.
Akumulator jest gotowy na takie zużycie (stąd EFB lub ew. AGM z tyłu). Zaryzykowałbym też stwierdzenie, że raczej powinien być rozładowywany w ten sposób, żeby normalnie się go eksploatowało [z małym zastrzeżeniem, że jest w tym trochę spekulacji].
Silnik jest ciepły w momencie restartu. Co więcej, zatrzymuje się w takiej pozycji (ułożenie tłoków), żeby rozruch był jak najłatwiejszy (zarówno mechanicznie jak i prądowo). Nie przypomina to w sensie zużycia/emisji spalin normalnego rozruchu na zimno.
Rozrusznik jest na to przygotowany, tak samo jak system zarządzania energią.
Czy np. rozrusznik zużyje się mniej - tak, zużyje się mniej ale ilość cykli który potrafi taki rozrusznik przeżyć jest dużo większa od rozrusznika standardowego.
Moim zdaniem niepotrzebnie się napinacie. Jak tam jeżdżę z ASS włączonym, lubię ciszę i brak wibracji na skrzyżowaniach. Warto też go używać, że względu na ludzi w centrum (hałas i ciut obniżone emisje). Wyłączam tylko w trakcie przejazdu przez głębokie (np. pod wiaduktami) kałuże.
Żeby nie było - korzyści ze zużycia to były głównie dla producentów w poprzednich testach zużycia paliwa. Ciepły silnik na biegu jałowym zużywa jakieś marginalne ilości paliwa. Co do składu spalin trudno mi dokładnie powiedzieć.
Dodam też, że Tiguan ma elektryczną pompę wspierająca obieg cieczy chłodzącej turbosprężarkę gdy silnik jest wyłączony.
Cytat: rk w 2018/07/31 22:31
Akumulator jest gotowy na takie zużycie (stąd EFB lub ew. AGM z tyłu). Zaryzykowałbym też stwierdzenie, że raczej powinien być rozładowywany w ten sposób, żeby normalnie się go eksploatowało [z małym zastrzeżeniem, że jest w tym trochę spekulacji].
Silnik jest ciepły w momencie restartu. Co więcej, zatrzymuje się w takiej pozycji (ułożenie tłoków), żeby rozruch był jak najłatwiejszy (zarówno mechanicznie jak i prądowo). Nie przypomina to w sensie zużycia/emisji spalin normalnego rozruchu na zimno.
Rozrusznik jest na to przygotowany, tak samo jak system zarządzania energią.
Czy np. rozrusznik zużyje się mniej - tak, zużyje się mniej ale ilość cykli który potrafi taki rozrusznik przeżyć jest dużo większa od rozrusznika standardowego.
Moim zdaniem niepotrzebnie się napinacie. Jak tam jeżdżę z ASS włączonym, lubię ciszę i brak wibracji na skrzyżowaniach. Warto też go używać, że względu na ludzi w centrum (hałas i ciut obniżone emisje). Wyłączam tylko w trakcie przejazdu przez głębokie (np. pod wiaduktami) kałuże.
Żeby nie było - korzyści ze zużycia to były głównie dla producentów w poprzednich testach zużycia paliwa. Ciepły silnik na biegu jałowym zużywa jakieś marginalne ilości paliwa. Co do składu spalin trudno mi dokładnie powiedzieć.
Dodam też, że Tiguan ma elektryczną pompę wspierająca obieg cieczy chłodzącej turbosprężarkę gdy silnik jest wyłączony.
A ja dodam, że w użytkowanym w naszej firmie 5 lat Passacie B7 2.0TDI 140KM po przebiegu 180tys km - kompletnie żadnych problemów związanych z użytkowaniem SS. A był włączony cały czas - użytkownikowi nie przeszkadzał.
Mnie osobiście przeszkadza i jakoś psychicznie nie lubię jak się silnik wyłącza. Poza tym za często mi się zdarzało opóźnienie startu (te 1-2 sek) kiedy właśnie potrzebowałem ruszyć natychmiast. I ta powstająca niepewność - ruszy od razu, czy za chwilę - najbardziej mnie zniechęca do SS.
Cytat: Robert_em w 2018/08/01 07:51Mnie osobiście przeszkadza i jakoś psychicznie nie lubię jak się silnik wyłącza. Poza tym za często mi się zdarzało opóźnienie startu (te 1-2 sek) kiedy właśnie potrzebowałem ruszyć natychmiast. I ta powstająca niepewność - ruszy od razu, czy za chwilę - najbardziej mnie zniechęca do SS.
Mam dokładnie te same odczucia i obawy. Odruchowo go wyłączam po starcie, ale jeśli widzę spodziewane dłuższe postoje na światłach w mieście czy korki na trasie (niestety od Szczecina w górę i prawo wszystko rozkopane), to przywracam funkcję i pozwalam mu się wyłączyć.
Czyli tak jak
@wachu napisał, najlepsze byłoby odwrócenie tej funkcjonalności.
Ja się nauczyłem z tym jeździć i mam 100% przewidywalność w sytuacjach które opisujecie. Robie to odruchowo, więc w niczym mi to nie przeszkadza.
Cytat: rk w 2018/08/01 11:48
Ja się nauczyłem z tym jeździć i mam 100% przewidywalność w sytuacjach które opisujecie. Robie to odruchowo, więc w niczym mi to nie przeszkadza.
Ja tak samo, przyzwyczaiłem się i nie wyłączam
Dzisiaj stojąc na parkingu z włączonym silnikiem odkryłem, że system Start-Stop nie działa, gdy kierowca nie ma zapiętego pasa.
Instrukcja ma bardzo długa listę sytuacji, kiedy system jest nieaktywny (skręcona kierownica, duży pobór energii, włączone czujniki parkowania ręcznie lub auto, postój na wzniesieniu, zimny silnik itp. itd.). Auto w menu CAR pokazuje powód czemu nie działa na daną chwilę. Na dodatek można tam włączyć okienko 'pop up', które będzie przez chwilę pokazywało ten powód na ekranie infotainment, niezależnie od jego trybu pracy.
a kto mi powie co robi ten przycisk - ikona >>i off<< oprócz zmiany koloru?
Moje zdanie:
System Start-Stop w połączeniu z DSG to jakiś koszmar. W manualu można nim "sterować" za pomocą sprzęgła. Dopóki jest wciśnięte silnik się nie wyłączy. Przypadki z realu:
1. Dojeżdżam do drogi z pierwszeństwem przejazdu. Zatrzymuję się dosłownie na 0.5s (bo akurat muszę kogoś przepuścić) silnik gaśnie. Próbuję szybko ruszyć - nie da się bo jednak odpalenie, zapięcie biegu zajmuje 1-2s. W tym czasie już jest za późno bo nadjechało kolejne auto.
2. Podobna sytuacja przy skręcie w lewo. Nie da się ruszyć błyskawicznie jak trafi się luka pomiędzy autami jadącymi z przeciwka.
3. Manewrowanie na parkingu - gaśnie co chwilę.
Dlatego NIGDY nie jeżdżę z włączonym Start-Stop. Ten system powinien być na liście dodatkowo płatnych opcji ! Nie używam, więc dlaczego VW zmusza mnie, abym za to płacił (przecież nie wkładają do auta tej technologii za darmo).
Jak komuś leży na sercu los białych niedźwiedzi, bocianów i żabek to może na czerwonym świetle wyłączać silnik, nic skomplikowanego albo świadomie dopłacić do systemu Start-Stop, żeby sobie paluszka nie nadwyrężać.[size=78%] [/size]
Cytat: już_nie_passat w 2018/09/22 17:431. Dojeżdżam do drogi z pierwszeństwem przejazdu. Zatrzymuję się dosłownie na 0.5s (bo akurat muszę kogoś przepuścić) silnik gaśnie. Próbuję szybko ruszyć - nie da się bo jednak odpalenie, zapięcie biegu zajmuje 1-2s. W tym czasie już jest za późno bo nadjechało kolejne auto.
2. Podobna sytuacja przy skręcie w lewo. Nie da się ruszyć błyskawicznie jak trafi się luka pomiędzy autami jadącymi z przeciwka.
Zgadzam się z przedmówcą w 100%
Dodam że używanie tego systemu jest moim zdaniem niebezpieczne. Miałem podobne sytuacje i obecnie pierwsze co robię po odpaleniu silnika to wyłączam Start-Stop.
Moim zdaniem powinna być zwłoka (nie wiem 5s-10s) od momentu całkowitego zatrzymania, zanim silnik zgaśnie. I tak przy krótkich przerwach w pracy silnika ten eko wynalazek tylko zwiększa zanieczyszczenie, bo silnik musi zostać po krótkim czasie ponownie uruchomiony, a jak wiadomo wtedy zużywa więcej paliwa niż pracując przez te kilka sekund. Bezsensu.
Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów. Można to wypróbować jak stoicie na światłach i silnik jest wyłączony, lekko odpuszczacie pedał hamulca i silnik sie zapala, skrzynia biegów się załącza (widać to po obrotach), ale samochód nie rusza 🙂
Cytat: asta w 2018/09/21 16:12
a kto mi powie co robi ten przycisk - ikona >>i off<< oprócz zmiany koloru?
Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.
Cytat: Rocko w 2018/09/22 20:10Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów. Można to wypróbować jak stoicie na światłach i silnik jest wyłączony, lekko odpuszczacie pedał hamulca i silnik sie zapala, skrzynia biegów się załącza (widać to po obrotach), ale samochód nie rusza 🙂
Dokładnie. Może oni jeżdżą z auto holdem włączonym (wtedy puszczenie hamulca nie włącza silnika - ja też tak jeżdżę ). Ale nawet wtedy wyczucie powoduje, że takie sytuacje jak koledzy opisują nie występują. Jeżdżę z tym w już drugim aucie i nie mam tego typu problemów. Polecam również opisywany trik z pyrgnięciem.
Uruchamiany ponownie silnik nie pali więcej - jest ciepły, zatrzymał się w idealnej pozycji do ponownego odpalenia a całą robotę robi rozrusznik. Trzeba później tę energię oddać do aku ale to robi rekuperacja lub silnik w warunkach optymalnego obciążenia.
Wydaje mi się, że przy włączonym auto holdzie jak nie wciśnie sie hamulca do końca to się on nie załączy i wtedy trzeba trzymać na hamulcu i załączonym biegu, ale to trzeba sprawdzić.
Cytat: już_nie_passat w 2018/09/22 17:43Nie używam, więc dlaczego VW zmusza mnie, abym za to płacił (przecież nie wkładają do auta tej technologii za darmo).
Jak komuś leży na sercu los białych niedźwiedzi, bocianów i żabek to może na czerwonym świetle wyłączać silnik, nic skomplikowanego albo świadomie dopłacić do systemu Start-Stop, żeby sobie paluszka nie nadwyrężać.
To nie wina VW tylko UE. Urzędnicy unijni wymyślają a my za to płacimy, czy tego chcemy czy nie.
Cytat: rk w 2018/09/22 20:14Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.
dziwna ta niemiecka logika, jak >>i off<< jest białe to jest off, a jak >>i off<< jest niebieskie to jest on
natomiast air care jak jest białe to jest off, a jak żółte to on
oni są chyba jednak na wyższym stopniu rozwoju od nas
To chyba jedyne menu gdzie używają niebieskiego. Brak konsekwencji.
U mnie (Discover Pro) ta ikona po włączeniu jest żółta, a nie niebieska. :)
Pewnie się dopatrzyli w końcu i to poprawili w nowych autach.
Cytat: Rocko w 2018/09/22 20:10Panowie wystarczy nauczyć się operować pedałem hamulca. Jak wciśniecie go do końca to silnik się wyłączy, ale jak zatrzymacie się nie wciskając hamulca do końca to silnik nie zgaśnie, bo komputer nie odłączy skrzyni biegów
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o wciskaniu hamulca "do końca" lub "nie do końca".
Hamuję tak, jak tego wymaga sytuacja drogowa. Nie zastanawiam się czy wcisnąć do końca czy nie. Biorę pod uwagę tylko, aby komuś w d.... nie przywalić albo nie wjechać przed maskę.
W normalnych sytuacjach drogowych nigdy nie zdarza mi się zahamować tak, aby nie złapał hamulec i silnik nie zgasł (jeżdżę na AUTO-HOLD).
Prawda jest taka, że auto-hold w tigu jest niedorobiony. W takim mietku, np. w211 z sbc, można było wybrać czy chcę hold czy nie - chcę to wciskam pedał do oporu, odpuszczam, jest hold. Nie chcę - trzymam sobie delikatnie pedał, auto stoi ale w każdym momencie mogę depnąć i odjechać.
Natomiast w tigu jest 0 albo 1. 1 oznacza, że dojeżdżam do ronda, auto gaśnie, załapuje hold i nie mam w tym momencie możliwości szybko odjechać.
@westsajd no właśnie masz możliwość tylko trzeba to zrobić delikatnie. O tym właśnie pisałem ☺️
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).
Ja mam podobne odczucia jak
@westsajd. 0/1, a nie płynne znane mi np. z mietków.
Możliwe że mamy też różnice w oprogramowaniu sterowników, moje auto jest z 2016 roku.
Cytat: Rocko w 2018/09/24 15:03
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).
Jeżeli skrzynia się nie rozłączyła, silnik nie zgasł ani autohold się nie załączył to nie mogłeś wtedy stać bo jak? Pełzanie też się nie włączyło? :)
U mnie na 100% nie ma takiej możliwości, żeby nacisnąć pedał hamulca w taki sposób, żeby auto stało i nie złapał hold.
Cytat: westsajd w 2018/09/24 15:12
Cytat: Rocko w 2018/09/24 15:03
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).
Jeżeli skrzynia się nie rozłączyła, silnik nie zgasł ani autohold się nie załączył to nie mogłeś wtedy stać bo jak? Pełzanie też się nie włączyło? :)
U mnie na 100% nie ma takiej możliwości, żeby nacisnąć pedał hamulca w taki sposób, żeby auto stało i nie złapał hold.
Wracając z pracy sprawdziłem i nie udało mi się zatrzymać bez załączania autoholda więc przyznaję Ci rację 🙂 ale dalej podtrzymuję, że można się zatrzymać bez gaszenia silnika (przy wyłączonym autoholdzie) 🙂
Cytat: Rocko w 2018/09/24 17:33Wracając z pracy sprawdziłem i nie udało mi się zatrzymać bez załączania autoholda więc przyznaję Ci rację 🙂 ale dalej podtrzymuję, że można się zatrzymać bez gaszenia silnika (przy wyłączonym autoholdzie)
No własnie, Rocko masz rację, próbowałem i potwierdzam, że tak to działa - można bardzo delikatnie hamując zatrzymać samochód tak, aby AUTO-HOLD nie złapał. Ale musisz trzymać cały czas wciśnięty hamulec bo inaczej pojedzie. Tylko, że:
- jest to bez sensu bo jak jedziemy na AUTO-HOLDZIE to dlatego, że chcemy, aby załapywał
- żeby się tak zatrzymać to trzeba baaardzo uważnie hamować co w rzeczywistych warunkach jest niemożliwe
- to jest moim zdaniem raczej uboczny efekt fatalnie napisanego oprogramowania niż zamierzona funkcja
Podsumowując: jak mam włączony AUTO-HOLD to ona ma łapać za każdym razem jak się zatrzymam a wtedy gaśnie auto (nawet jak trwa to 0.5s) co powoduje, że START-STOP z DSG jest w praktyce nieużywalny, wręcz w pewnych sytuacjach niebezpieczny.
Cytat: asta w 2018/09/23 10:53
Cytat: rk w 2018/09/22 20:14Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.
dziwna ta niemiecka logika, jak >>i off<< jest białe to jest off, a jak >>i off<< jest niebieskie to jest on
natomiast air care jak jest białe to jest off, a jak żółte to on
oni są chyba jednak na wyższym stopniu rozwoju od nas
Przyjrzałem się temu dokładniej i to chyba jest trochę inaczej niż piszecie. Przynajmniej u mnie jest jak poniżej.
Przycisk ma nazwę "off i" czyli po dłuższym namyśle oznacza "wyłącz powiadomienia".
Logicznie rozumując, gdy jest biały to powiadomienia powinny się pokazywać, bo "wyłączenie powiadomień" jest wyłączone - u mnie faktycznie wtedy powiadomienia się pokazują.
Natomiast, gdy aktywujemy przycisk "off i" i zmieni kolor na inny (u mnie żółty) to wtedy aktywujemy "wyłączenie powiadomień - u mnie wtedy nie pojawiają się powiadomienia.
Czyli dokładnie tak jak w innych miejscach.
Cytat: MrBlacker w 2018/09/26 22:35zmieni kolor na inny (u mnie żółty)
może żółty to zaprzeczenie niebieskiego
tak czy siak, a u mnie to nic nie robi
@MrBlacker Masz rację, niebieski oznacza wyłączone okienko z informacją/powiadomieniami, biały włączone:) Przepraszam za zamieszanie, pamięć podpowiedziała, że jest odwrotnie.
Cytat: już_nie_passat w 2018/09/24 18:17No własnie, Rocko masz rację, próbowałem i potwierdzam, że tak to działa - można bardzo delikatnie hamując zatrzymać samochód tak, aby AUTO-HOLD nie złapał. Ale musisz trzymać cały czas wciśnięty hamulec bo inaczej pojedzie. Tylko, że: - jest to bez sensu bo jak jedziemy na AUTO-HOLDZIE to dlatego, że chcemy, aby załapywał - żeby się tak zatrzymać to trzeba baaardzo uważnie hamować co w rzeczywistych warunkach jest niemożliwe - to jest moim zdaniem raczej uboczny efekt fatalnie napisanego oprogramowania niż zamierzona funkcja Podsumowując: jak mam włączony AUTO-HOLD to ona ma łapać za każdym razem jak się zatrzymam a wtedy gaśnie auto (nawet jak trwa to 0.5s) co powoduje, że START-STOP z DSG jest w praktyce nieużywalny, wręcz w pewnych sytuacjach niebezpieczny.
Myślę, że nie musi być aż delikatnego hamowania, wystarczy w momencie jak staniemy lekko odpuścić hamulec i auto start-stop nie zadziała. Dla mnie to rozwiązanie idealne, bo sam wybieram czy auto-hold ma zadziałać. System służy do tego, by nie zacząć staczać się do tyłu na wzniesieniach po odpuszczeniu hamulca co w DSG jest możliwe. Cechą uboczną jest możliwość odpoczywania nogi i dla mnie to świetny ekstras.
Naturalnie przy bardzo mocnym hamowaniu możemy nie być w stanie wykonać tego odpuszczenia (stres itp.) i wtedy pomaga jednokrotne 'pyrgnięcie' gazu by włączyć silnik bez ruszania (noga może być dalej na gpedale gazu, auto nie ruszy). Ja robię to odruchowo jak czekam dłuższy czas na skrzyżowaniu na możliwość wjazdu ze zgaszonym silnikiem. Nie ma wtedy problemu z czasem potrzebnym na włączenie silnika, uzyskanie odpowiedniego ciśnienia w skrzyni i zdjęcie hamulca. Auto rusza od ręki.
Witam. Nie mm jeszcze VW Tiguana. Obecnie jezdze Mazda 6. I tu Start/Stop ( w MAzdzie nazywany I-stop) dla mnie jest koszmarem. Tzn ja chce, aby dzilal, ale po ok 6 miesiacach od wlozenia nowego EFB akumulatora jesden parametrow spada ponizej wartosci progowwwej. Chodzi tu o SOC ( State of charge) w %. I nie ma sily aby go podniesc. Tylko ladowanie prostownikiem co mniej więcej 2 tygodnie ( u mnie) lub nowy akumulator co 6 miesiecy.
Jak to jest w VW Tiguan? Jak sie ten uklad sparawuje sie? Czy nocne spadki SOC sa kompensowane przez jazde?
Peterka (https://tiguan-forum.pl/index.php?action=profile;u=214) To z tego powodu masz dość Japońca??
W T2 w zależności od wersji są AGM lub EFB (tak słyszałem),.U mnie EFB 3 lata i jeszcze działa, samochód eksploatowany często na krótkich odcinkach.
Wg mnie jakbym jęździł tylko po mieście to efekt będzie taki sam jak u Ciebie, ale trasa, moim zdaniem tak ok. 50km i aku jest naładowany i S/S działa ponownie
Prawdę mówiąc to Start/Stop ma działać głównie w jeździe po mieście. Na autostradzie jest on na plaster. W moim japonczyku to nawet jak nie używam Start/Stop to w krótkim czasie system zdycha.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jesteś pewien, że to wina systemu a nie usterki samochodu ? Może sterowanie ładowania jest uszkodzone, ew. jest jakiś odbiornik prądu (najczęściej zewnętrzny typu alarm, kamerka ale nie tylko)/zwarcie które wykańcza akumulator. 6 miesięcy i nowy aku to wyjątkowo kiepski wynik. W żadnym aucie żadnej marki nie miałem tego typu problemów z systemem SS.
W T2 start-stop jest przyzwoity, jedno auto VW użytkowałem ponad 3 lata, w drugim mija 2.5 roku i SS ciągle się załącza. Naturalnie zimą system doładowuje aku bardziej agresywnie niż latem. Przy dużych ilościach zatrzymań i startów doładowanie aku trwa relatywnie krótko. Nie jeżdżę krótkich tras, u mnie każdy wyjazd to minimum 2x7 km.
@Peterka w T2 S/S nie zadziała, jeśli nie jest spełniony szereg parametrów zezwalających - w tym stan naładowania AKU. Identycznie jest w Passacie i pewnie każdym innym modelu - kolega był przekonany, że u niego w Pasku system jest zepsuty, gdyż się przez pierwsze tygodnie system się nie załączał, a okazało się, że kupił auto z mocno niedoładowanym AKU (wyprzedaż rocznika i auto długo na stocku dealera stało).
Dzięki Panowie. Nie chce tu robić forum Japończyka ale wiem ze w moim samochodzie jest coś skopane a producent nie kwapi się do wyjaśnienia. Stad pytanie jak dział ten układ w T2.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
czy tylko ja zauważyłem że przycisk start/stop po paru miesiącach ,trzeba wcisnąć sporo mocniej i kiedy robi sie to delikatniej tak jak na początku eksploatacji -potrafi nie zadziałać ?
myślałem że tylko mi się wydaje ale Żona zauważyła to samo . :(
Używam praktycznie codziennie (od połowy zeszłego roku), aby wyłączyć system START/STOP i na razie u siebie takiego objawu nie zauważyłem.
Co prawda już przyzwyczaiłem się do naciskania, ale cały czas się zastanawiam, czy nie wyłączyć sobie na stałe tego systemu. ;)
kurcze moja wina, źle określiłem nie pomyślałem o tym że podobnie możną określić dwie różne funkcje :D bo są dwa klawisze,
chodzi mi bez kluczykowe włączenie i wyłączenie zapłonu / silnika -ostatnio na lotnisku byłem pewien że na dziesięciominutowym ,,wyłączyłem'' auto i szybko Córce chciałem pomóc z bagażami i kiedy się spieszysz to zawsze coś >:( nie mogę zamknąć auta ?okazało się że przycisk nie zadziałał a ja nie zwracałem uwagi na kokpit bo szybko. Żona miała już tak 2 razy a w tej chwili trzeba dość mocno nacisnąć przedtem delikatnie i działało .[size=78%] [/size]
Mam trzecie auto z kolei z systemem start&stop i na dzień dobry w każdym to dezaktywuję. Oprócz wczesniejszego zużycia podzespołów takich jak skrzynia, zestaw sprzęgła, rozrusznik, żywotność akumulatora /które de facto też obliczona jest na ilość rozruchów/, poduszki silnika i pewnie kilka innych żadnych pozytywów w tym ustrojstwie nie widzę
to co ekologia zaoszczędzi na OFF to straci podczas rozruchu
Podziwiam beton w myśleniu osób z nastawieniem "anty start/stop".
Zrozumcie, to JEST POTRZEBNE, zwłaszcza w centrach miast, kiedy macie więcej postoju niż jazdy, a zanieczyszczacie powietrze.
Właśnie przez taki beton, jestem dużym zwolennikiem wprowadzenia jak najszybciej zakazu wjazdu starszych samochodów do centrów miast, a dla młodszych aut (EURO5 i wyżej) wprowadzenie znaczących opłat za wjazd w strefy ścisłych centrów.
to fikcja marketingowa
Poza tym podczas rozruchu wydalasz zanieczyszczenia x100 i Eco oszczędności idą się "rypać"
start stop powstał w jakimś celu i nie ma to nic wspólnego z ekologią.
Przynajmniej podczas testów labolatoryjnych spełnia swoje zadanie i poprawia wyniki VW w tabelkach na papierze. Są jeszcze ludzie którzy wierzą w te brednie marketingowe.
@arekp masz prawo do odmiennego zdania tak jak i ja a czy jestem betonem, może i jestem tak jak jestem betonem w wielu innych pseudo wynalazkach w motoryzacji począwszy od EGR. To wszystko ładnie wygląda na papierze a w praktyce jest odwrotnie
ps. a tak w ogóle w 90% jeżdżę poza miastem i nie generuję smogu przynajmniej w miastach, ani z rury ani z klocków hamulcowych ;)
@Charls koledze
@arekp nie chodziło, że ktoś jest ,,betonem" a jedynie o ,,beton w myśleniu" 🙂
A co mi tam, wsadzę kij w mrowisko: smogu w mieście nie produkujesz, ale rakotwórcze substancje z diesela rozsiewasz dookoła 😛
https://moto.wp.pl/diesel-rakotworczy-jak-azbest-rozmowa-z-dr-n-med-piotrem-dabrowieckim-6298791873529473a (https://moto.wp.pl/diesel-rakotworczy-jak-azbest-rozmowa-z-dr-n-med-piotrem-dabrowieckim-6298791873529473a)
Oczywiście informację tę podałem jako ciekawostkę i nie chcę żeby ktoś się poczuł urażony albo pomyślał, że atakuję diesele 🙂 to tylko tak a pro po używania Start Stop i nie wycinania DPFów 🙂
Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:37koledze @arekp nie chodziło, że ktoś jest ,,betonem" a jedynie o ,,beton w myśleniu"
Potwierdzam.
Cytat: Charls w 2019/05/09 19:54ps. a tak w ogóle w 90% jeżdżę poza miastem i nie generuję smogu przynajmniej w miastach, ani z rury ani z klocków hamulcowych
To po co dyskutować o wirtualnym i niepotwierdzonym zużyciu czegokolwiek, skoro w takim przypadku S/S nie skutkuje żadnym działaniem? To jest właśnie "beton w myśleniu".
Cytat: arekp w 2019/05/09 21:36[/size] To jest właśnie "beton w myśleniu".
no właśnie nie do końca :D skutkuje, m. in. przedwczesnym zużyciem silnika, rozrusznika, poduszek, akumulatora, DKZ itp .. ale o tym się już klientom nie mówi ale to fakty niezaprzeczalne
Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:37[/size] wsadzę kij w mrowisko: smogu w mieście nie produkujesz, ale rakotwórcze substancje z diesela rozsiewasz dookoła
niestety masz rację, nawet jeżdżąc elektrykiem produkowałbym smog, i to w polskich realiach większy niż moim CUWA
Cytat: Charls w 2019/05/09 21:46
Skutkuje, m. in. przedwczesnym zużyciem silnika, rozrusznika, poduszek, akumulatora, DKZ itp .. ale o tym się już klientom nie mówi
Masz na to jakiś potwierdzony przykład z testów?
Bo już tu koledzy na forum już pisali, że części stosowane w samochodach wyposażonych w S/S są inne niż w analogicznych bez tego systemu. Na przykład rozrusznik czy akumulator.
Cytat: arekp w 2019/05/09 21:49
Masz na to jakiś potwierdzony przykład z testów?
to są rzeczy oczywiste, przynajmniej dla mechaników
oczywiście że rozrusznik wzmacniany, że akumulator mocniejszy, ale mimo to i tak prędzej się zużyją na S/S aniżeli bez S/S
odpal auto 1000 razy a odpal auto 10000 razy x kilka lat, przecież to oczywista oczywistość, myślisz że 9900 rozruchów więcej nie ma wpływu na podzespoły?
chodzi o to, że stare samochody jezdzace w miastach i oczywiscie nie majace systemu start stop (ktory i tak niewiele by zmienil w ich przypadku) strasznie smierdza i czasami nie da sie wytrzymac jadac za takim - to jest problem. start-stop w nowym aucie ma oszczedzac teoretycznie paliwo (w praktyce po kilku latach wiecej kosztuje naprawa wszystkiego niz ta oszczednosc) a ekologia to tylko ideologia dopisana do tej oszczednosci w spalaniu. Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo. W naszych realiach to eko od start stop to juz wogole sensu nie ma na dzien dzisiejszy, za kilka (nascie) lat znaczenie bedzie mialo wszystko, ale start stopu to juz na pewno nie bedzie tylko elektryki.
Cytat: tiguan220 w 2019/05/09 21:56
Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo.
trafione w sedno
Cytat: Charls w 2019/05/09 21:58
Cytat: tiguan220 w 2019/05/09 21:56
Jak ktos chce byc eko w miescie to proponuje komunikacje miejska, rower a najlepiej na pieszo.
trafione w sedno
O ile wywalimy z centrów miast samochody :-)
jak mi zapewnią darmowe parkingi na obrzeżach miast to mogę jeździć komunikacją miejską ..... ekologiczną oczywiście :D w Gdyni mamy trolejbusy ale potrzebują prądu a prąd w PL jest z węgla 8)
Wystarczy wywalić stare kopciuchy jak na zachodzie europy i juz bedzie lepiej, start stop to kropla w morzu.
trzeba wymienić wszystkich diagnostów żeby to zadziałało, jakie są w PL realia otrzymywania przeglądu chyba wszyscy wiemy, jak widzę co niektórym autom z rury wylatuje to się zastanawiam ile "to kosztowało" u diagnosty
To przedstawię punkt widzenia od strony komfortu i odczucia kierowcy. S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje, ale jest tragiczny przy dieslu. Dla diesla generalnie jest według mnie zbędny bo tylko wku.... kierowcę jak chce ruszyć spod świateł i ponownie słyszy/czuje start silnika ;D
Tak "kocham" diesle i ich dźwięk ...
@Kabe a ja mam zupełnie odwrotnie :)
Dlatego miłość jest taka ekscytująca i każdego kręci co innego, ... jeśli dobrze zrozumiałem ;)
Cytat: Kabe w 2019/05/09 22:10S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
W 2.0TSI wibracje są mocno wyczuwalne, prawie jak w dieslu.
Cytat: Kabe w 2019/05/09 22:10
S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
Potwierdzam w 100% jeżeli chodzi o 1.4 TSI. S/S niemalże niewyczuwalny w tym silniku - jak silnik rozgrzany to czasem jedynie po obrotomierzu widać, że działa 🙂 ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.
@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?
Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23
@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?
niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie
Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23
ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.
bo tam odcięli jeden cylinder ;D i co zrobić jak dwa idą w dół a tylko jeden w górę i odwrotnie, musi trząść :D
Cytat: Charls w 2019/05/09 22:25
Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23
@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?
niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie
I znów brak pokrycia w faktach. Mam za oknem, w Szczecinie, właśnie elektrociepłownię węglową, w której kilkanaście, a może ze dwadzieścia lat temu postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami oraz przebudowano bloki. Różnica zauważalna gołym okiem - te dwadzieścia lat temu, w odległości 500-1000m od komina, na samochodach dało się czasem widzieć białe płatki. Po przebudowie problemu nie ma, a elektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.
Tiaaa, bardzo ekologiczne są, na pewno mieszczą się w pakiecie klimatycznym tylko szkoda że ciągle za dużo wywalają CO2, ale na pewno na tę w Szczecinie jest aneks w pakiecie klimatycznym
Cytatelektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.
bo po prostu w tym kraju jak na razie nie ma innej znaczącej alternatywy
https://www.ekologia.pl/styl-zycia/eko-auto/auta-na-prad-bardziej-truja-niz-samochody-spalinowe,22500.html (https://www.ekologia.pl/styl-zycia/eko-auto/auta-na-prad-bardziej-truja-niz-samochody-spalinowe,22500.html)
https://www.motofakty.pl/artykul/auta-elektryczne-bardziej-szkodliwe-dla-srodowiska-niz-spalinowe.html
Tytuły artykułów tendencyjne, ale wniosek taki, że wątpliwości nie dotyczą samych aut elektrycznych, tylko źródła prądu, którym są ładowane... czyli problem jest w zaściankowym kultywowaniu etosu górnictwa w Polsce.
Zwracam jeszcze uwagę, że elektryki same w sobie nie tylko nie produkują spalin, ale także nie produkują hałasu w mieście. Mieszkam w Kato i to naprawdę jest spory problem w miejscach, w których tworzą się korki. Hej, i wiecie co... włączony start-stop też przyczynia się do zmniejszenia hałasu. Dla mnie to wystarczający argument, żeby go nie wyłączać. Chcesz coś zmienić, zacznij od siebie... :)
ale narobiłem :D a chodziło mi tylko o to czy ktoś miał podobne sytuacje z przyciskiem START/ENGINE/STOP ??
przy rozruchu lub wyłączaniu auta ten takiii duży orągłyyy z lewej strony lewarka ;D
Wydaje mi się, że za 15 lat na ulicach spotkamy prawie wyłącznie elektryki i hybrydy a prąd w większości będzie pochodził z OZE. Wtedy ta cała ekologia ma sens.
Póki co start stop został stworzony w celu obniżenia zuzycia paliwa i przy okazji doklejono łatkę EKO. Ja nie używam tego systemu bo zwyczajnie w swiecie w moim miescie nie stoi sie na swiatlach czy w korkach i ruch jest tak plynny, że system ten bylby tylko spowalniaczem. Poza tym nie widze sensu gaszenia silnika na kilka sekund bo wtedy to z ekologia nie ma juz nic wspolnego.
Są sytuacje kiedy sam gasze silnik lub wlaczam na chwile start stop - stojac w kolejce do maka czy na swiatlach z zegarem widzac 60s postoju.
Ogólnie ten system jest dla mnie tak zbędny, że nie wyobrażam sobie zakupu auta bez fizycznego przycisku dezaktywacji.
Cytat: tiguan220 w 2019/05/10 07:44Są sytuacje kiedy sam gasze silnik lub wlaczam na chwile start stop - stojac w kolejce do maka czy na swiatlach z zegarem widzac 60s postoju
No i w sumie chodzi właśnie on to by Tobie było wygodnie, komfortowo i pasowało.
Po to jest przycisk by każdy mógł sobie włączyć i wyłączyć kiedy chce.
Nie możemy być niewolnikami swoich aut i ekologii , bo tak jak piszecie najczęściej jest ona tylko umowna na papierze.
Czyli S/S jest używalny w 1,4TSI i pewnie w 1,5TSI, dla reszty silników sprawa jest trochę dyskusyjna.
Cytat: Kabe w 2019/05/10 08:05Po to jest przycisk by każdy mógł sobie włączyć i wyłączyć kiedy chce.
Obawiam się, że już niedługo przycisk może zniknąć - na stałe albo wrzucą to gdzieś do menu tak jak kontrolę trakcji (w niektórych wersjach wyposażenia przycisku przy dźwigni zmiany biegów już nie ma). ;)
bo S/S był opracowany głównie po to by zmniejszyć spalanie podczas testu NEDC : ) przy WLTP podobno nie zdaje egzaminu
Dla mnie ten system jest OK, ale pod warunkiem, że samochód będzie stał ponad 1 minutę - niestety żaden komputer nie jest w stanie ogarnąć kiedy tak się stanie... W tigu odpalam auto pod biedronką, podjeżdzam do wyjazdu by przepuścić jeden samochód i auto mi gaśnie, porażka totalna, ciekawe czy w zimę, też tak będzie...
Cytat: arekp w 2019/05/09 22:57postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami
NO WEŹ
Przecież w kominie nie ma żadnych filtrów.
Wszystkie instalacje odsiarczające, odpylające, redukcji NOx są przed kominem,
tak jak DPF przed tłumikiem.
I mimo ich stosowania to nie jest czysta energia.
Mercedes swojego czasu zrobił analizę, jakie straty dla środowiska przyniesie korzystanie z aut elektrycznych
i wyszło na to, że w Niemczech to nie ma znaczenia czy to elektryk czy spalinowy, w krajach skandynawskich bardziej ekologiczny był samochód elektryczny, a PL spalinowy.
Wszystko to wynika ze sposobu pozyskiwania energii.
Od tej analizy parę lat minęło i w PL trochę przybyło energii z OZE.
Cytat: asta w 2019/05/13 01:24
Cytat: arekp w 2019/05/09 22:57postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami
NO WEŹ
Przecież w kominie nie ma żadnych filtrów.
Wspomniałem więcej zmian, zacytowałeś tylko kawałek. Wiadomo, że nie chodzi o sitko na czubku.
Różnica jest taka, że przed zmianami nad kominem widziałeś czarną lub szarą chmurę, która wręcz zasłaniała słońce, a dziś jedyną aktywność jesteś w stanie zauważyć zimą, przy minusowych temperaturach, bo wylatująca para wodna jest cieplejsza.
Oczywiście, zgodzę się że sporo złego w miastach wynika z eksploatacji starych "śmieciuchów" i opału niskiej jakości, ale problem jest też nieco niżej, na wysokości rury wydechowej starego diesla z emblematem TAXI - nierzadko marki Mercedes ;-) Rusza taki ze świateł i przysłania Tobie widok na świat.
Producenci aut mogą sobie robić analizy, zwłaszcza taki Mercedes, który realnie dopiero rok temu wrzucił na rynek coś elektrycznego. Problemu nie da się ocenić siedząc za biurkiem, czuć go realnie jak się stoi w korku na dużym skrzyżowaniu w centrum miasta.
W systemie start-stop powinna być zwłoka powiedzmy 5 sekund na potrzeby manewrowania tył-przód, przepuszczania pieszych czy włączania się do ruchu. Natomiast na skrzyżowaniach że światłami gdzie postój trwa od 30 sekund do 1 minuty niech się wyłącza jak najbardziej.
Cytat: moharp w 2019/05/13 11:07
W systemie start-stop powinna być zwłoka powiedzmy 5 sekund na potrzeby manewrowania tył-przód, przepuszczania pieszych czy włączania się do ruchu. Natomiast na skrzyżowaniach że światłami gdzie postój trwa od 30 sekund do 1 minuty niech się wyłącza jak najbardziej.
W manualu prosto to osiągnąć - nie puszczaj sprzęgła przez te 5 sek ;)
Wystarczy mocniej szarpnac kierownicą, silnik się odpali oraz znów będzie działać wspomaganie kierownicy. Wątpię żeby kierowca dojeżdżajac do świateł, przy prędkości poniżej 7km/h chciał zrobić manewr skrętu, nie jest zalecane kręcenia w miejscu kołami :)
Cytat: Revo w 2019/05/13 11:49
Wątpię żeby kierowca dojeżdżajac do świateł, przy prędkości poniżej 7km/h chciał zrobić manewr skrętu, nie jest zalecane kręcenia w miejscu kołami :)
wystarczy się toczyć już od 1 km/h, żeby nie obciążać maglownicy
Cytat: Revo w 2019/05/13 11:49Wystarczy mocniej szarpnac kierownicą, silnik się odpali
takie szarpanie kierownicą na wyłączonym silniku ma gorszy wpływ na maglownicę niż skręcanie przy bardzo niskich prędkościach
Generalnie po co kombinować, kto nie chce używać niech wyłączy S&S systemowo a jak nie to niech używa i nie kombinuje ze skręcaniem kierownicy czy trzymaniem na sprzęglę itp...
Cytat: Charls w 2019/05/13 11:55
takie szarpanie kierownicą na wyłączonym silniku ma gorszy wpływ na maglownicę niż skręcanie przy bardzo niskich prędkościach
Nie trzeba szarpać - wystarczy wykonać delikatny ruch.
Cytat: Charls w 2019/05/13 11:55
Generalnie po co kombinować, kto nie chce używać niech wyłączy S&S systemowo a jak nie to niech używa i nie kombinuje ze skręcaniem kierownicy czy trzymaniem na sprzęglę itp...
Jak rozumiem wypowiedź Kolegi kilka postów wcześniej to chodziło o to, żeby generalnie korzystać z SS, tylko w określonych sytuacjach wymuszać pracę silnika (kiedy widzimy, że za 1 sek i tak będzie musiał pracować).
BTW. Kiedyś w DSG to tak działało, że silnik gasł tylko jak trzymało się wciśnięty hamulec. Dalej tak jest?
Nie, na autoholdzie też jest zgaszony, pytanie co masz na myśli pisząc "kiedyś"
Teraz jest tak w T2 z DSG, że poziomem naciśnięcia hamulca (lekkie naciśnięcie) można zapobiec wyłączeniu silnika, nawet z autohold właczonym.
Cytat: Charls w 2019/05/13 16:03
Nie, na autoholdzie też jest zgaszony, pytanie co masz na myśli pisząc "kiedyś"
Mam tak w Pasku B7 MY2012, czyli jakieś 7 lat temu. Nawet jak mam autohold, to po zwolnieniu hamulca silnik się uruchamia.
Ten patent z T2, o którym pisze rk z poziomem wciśnięcia jest fajny.
Cytat: rk w 2019/05/13 16:13
Teraz jest tak w T2 z DSG, że poziomem naciśnięcia hamulca (lekkie naciśnięcie) można zapobiec wyłączeniu silnika, nawet z autohold właczonym.
Ja już kiedyś Tobie mówiłem, że ile bym nie próbował na różne sposoby, to zawsze mi zgaśnie cholera ;-)
Cytat: Tiggy w 2019/05/13 16:23to po zwolnieniu hamulca silnik się uruchamia.
Tak jest i teraz. Wystarczy lekko odpuścić hamulec.
Cytat: rk w 2019/05/13 16:13
Teraz jest tak w T2 z DSG
Co znaczy teraz? Weszło razem z nowym MY?
@arekp ma rację. Jak chwyci autohold to nie ma bata, silnik zgaśnie. Jedynie bez autoholda przy lekko wciśniętym hamulcu (jak nie dochodzi do rozłączenia skrzyni) to silnik nie gaśnie.
Cytat: Rocko w 2019/05/13 20:29
@arekp ma rację. Jak chwyci autohold to nie ma bata, silnik zgaśnie. Jedynie bez autoholda przy lekko wciśniętym hamulcu (jak nie dochodzi do rozłączenia skrzyni) to silnik nie gaśnie.
Ja i bez AutoHold jakoś nie umiem nie zgasić silnika.
@arekp musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni 🙂 chyba, że Twoja DSG działa inaczej 😛
Cytat: Rocko w 2019/05/13 20:58
@arekp musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni 🙂 chyba, że Twoja DSG działa inaczej 😛
Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy już przed samym zatrzymaniem.
Mam tę samą DSG co
@rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
Cytat: arekp w 2019/05/13 20:59
Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy już przed samym zatrzymaniem.
W manualu też tak to działa - poniżej pewnej prędkości gaśnie.
Cytat: arekp w 2019/05/13 20:59Mam tę samą DSG co @rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
Działa też w roczniku modelowym 2018, także to nie kwestia 2016 ani 220KM :)
Cytat: TMP w 2019/05/13 22:12
Cytat: arekp w 2019/05/13 20:59Mam tę samą DSG co @rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
Działa też w roczniku modelowym 2018, także to nie kwestia 2016 ani 220KM :)
Skoro działa w 2017 i 2018, to nadal nie oznacza że w 2016 diałało ;-)
Cytat: arekp w 2019/05/13 20:59Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy
tak chyba nie powinno być, to raczej wbrew zasadom prawidłowego działania i użytkowania DSG
Cytat: Rocko w 2019/05/13 20:58musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni
specjalnie dziś aktywowałem SS żeby to sprawdzić i u mnie w 2016 też w takim przypadku nie wyłącza
jam ma RM2019 i wyłącza zawsze i wszędzie... aż do przesady, możecie sobie dodatkowo wyobrazić jak komfortowo w Dieselku taki proces się odbywa... choć znam ten system z GLK i też komfortowo nie jest podczas uruchamiania to jednak nie wyłącza się tak natrętnie.
w moim byłym e84 2.0D SS szarpał beznadziejnie
Cytat: Charls w 2019/05/13 22:24
Cytat: arekp w 2019/05/13 20:59Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy
tak chyba nie powinno być, to raczej wbrew zasadom prawidłowego działania i użytkowania DSG
Start Stop w nowszych modelach wyłącza silnik nawet jak auto się toczy (do chyba 7km/h, ale tego nie jestem pewien).
Benzyna 2.0 uruchamia się dość ładnie, na pewno lepiej i płynniej niż miało to miejsce w 1.4 TSI w Golfie VII z 2012 roku.
Pomóżcie, pierwszy VW. Wyłączony system start stop, dotaczam się np do progu albo skręcam na skrzyżowaniu zapięty bieg 2 jazda ledwo ledwo tak na styku biegów 1-2 no i odpina mi silnik. Gaśnie. 2.0 tdi manual. Co jest grane.
Może oczywiste, ale kiedy wyłączasz SS? Za każdym odpaleniem ?
Po każdym odpaleniu wyłączam.
A zapala sam z powrotem? Jak wyłączasz SS pojawia się komunikat w statusie samochodu że jest wyłączony? Na zimnym silniku też tak się dzieje?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
@mariobravox zacznij od diagnostyki komputerowej
Witam mam pytanie jak w tiguanie 2016r wyłaczyc system start stop zaznaczam ze opcje ze zmiana napiecia na 12v oraz zmiana temp na +50st C i odwrocenie dzialania przycisku start stop nie daja sie zaprogramowac ....wiem ze mozna kupic taki sterownik ktory sie wpina pod przycisk start stopu i zapamietuje pozycje wylaczoną jednak chcialbym to zrobic przez kompa fachowo.....
Cytat: WhiteTiguan w 2021/02/16 21:35
Witam mam pytanie jak w tiguanie 2016r wyłaczyc system start stop zaznaczam ze opcje ze zmiana napiecia na 12v oraz zmiana temp na +50st C i odwrocenie dzialania przycisku start stop nie daja sie zaprogramowac ....wiem ze mozna kupic taki sterownik ktory sie wpina pod przycisk start stopu i zapamietuje pozycje wylaczoną jednak chcialbym to zrobic przez kompa fachowo.....
Select Control unit 19
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Value=12
U mnie w roczniku 2016 zadziałało pięknie, ale 2.0 TSI.
Nie wiem czy czytałeś wątek ale opisałem że zmiana napięcia na 12V też nie pomaga ja mam auto końcówka roku 2016 nie wiem czy to ma znaczenie....:(
Pytanie jak zdemontowac ramke od lewarka w dsg tak by wyjac przycisk od start stopu w celu zamontowania automatycznego wylacznika startstop
https://www.vwvortex.com/threads/start-stop-activation-question.8987177/page-2#post-112452403
Wielkie dzieki....dzis jestem juz po....znajomy zamontował mi taki bajer co pamieta ostatnią pozycje start/stopu i działa....
Tak jak w temacie, czy komuś udało wyłączyć ten system na stałe. Osobiście uważam że system SS jest wynalazkiem Szatana i ma zły wpływ na eksploatację auta. Przykład jedziesz autostradą silnik rozgrzany na maksa, podjeżdżasz do bramki a tu niespodzianka silnik zostaje wyłączony przez Start Stop, a przy dieslu to morderstwo dla turbiny i przykładów można mnożyć.
Przeglądałem przez VCDS opcje, ale nawet dezaktywacja systemu SS w dwóch miejscach nie dezaktywuje go na stałe. W poprzednim aucie zmieniłem zakres temperatur przy którym system mógł się włączyć i był spokój. Teraz ta opcja jest nieaktywna. Napięcia też nie można ustawić powyżej 12.1V. Czy ktoś poradził sobie z tym dziadostwem? Wiem że jeszcze jest opcja zamontowania płytki która odwraca sposób działania przycisku dezaktywacji, co w zasadzie byłoby nawet dobrym rozwiązaniem, bo wtedy sam decyduję kiedy chcę użyć systemu.
I nie chce wdawać się w dywagacje o super zaletach ekologicznych tego systemu. Moim zdaniem przynosi więcej szkód niż korzyści. Więc w tym miejscu nie ma co o tym dyskutować.
Podsumowując, macie jakieś doświadczenia w temacie wyłączenia systemu Start Stop na stałe?
Z tego co slyszalem w przed liftowych mozna wylaczyc na stale uzywajac OBDeleven, w polifotwych nie mozna.
Z obserwacji mi wychodzi, że tylko sprzętowa modyfikacja da pożądany efekt.
Jaki masz rok produkcji? Bo jest tak jak Ad napisał że w przedlifcie wyłączysz bez problemu OBDeleven
Pacjent to Tiguan 2 z 2019r., 4x4. Cały czas poszukuję rozwiązania. Jest też opcja zamontowania modułu przed przyciskiem Start Stop, tak podpytuję bo może ktoś z tym walczył, a może kupił moduł i może polecić.
Kupujesz TAKI (https://pl.aliexpress.com/item/1005001266669058.html?gatewayAdapt=glo2pol) adapter i po kłopocie. ;)
Nie montowałem, ale przymierzam się od dłuższego czasu.
Montaż wydaje się być banalnie prosty.
Są jeszcze inne moduły, ale ten chyba najłatwiej zamontować.
Poszukaj w necie, np. na vwvortex jest opisany montaż innego modułu.
Zacząłem się łamać i rozważać zakup tego modułu. Choć nie ukrywam, że fajnie byłby to zrobić softowo. Ktoś na YT pokazywał aby zmienić napięcie na 12.1V i po problemie. Ale to nie prawda. Zmieniłem i to nic nie daje, gdyż jak sądzę to napięcie poniżej którego się wyłączy SS, czyli najpierw zgasi silnik a jak napięcie na aku spadnie poniżej 12.V to włączy ponownie silnik, czyli lipa. Ale jestem przekonany że musi być jakiś sposób.
Jest kilka opcji deaktywacji START/STOP. ;)
- Control Unit 19 - zmiana limitu napięcia (sprawdzałem u siebie i działa)
- Control Unit 19 - zmiana temperatury (nie sprawdzałem)
- Control Unit 08 - deaktywacja w sterowniku klimatyzacji (nie sprawdzałem)
Z tego co pamiętam to od MY2019 chyba żadne z powyższych nie działa permanentnie.
Pozostaje chyba tylko dodatkowy adapter. ;)
Podobno jeszcze można fizycznie odłączyć czujnik napięcia START/STOP, ale wtedy pojawiają się różne błędy w systemie.
No właśnie pytam o te nowsze modele +2019. Tak przy akumulatorze można odpiąć modulik co kontroluje napięcie, ale wtedy z tego co piszą wyskakują błędy.
Zakresów napięcia i temperatur nie można sensownie zmienić (temperatury w ogóle, a napięcie maks na 12.1V co tez nie nie daje). Sprawdzałem, nie działa.
Przez VCDS w dwóch miejscach zaznaczyłem dezaktywacje, nic nie dało. W klimatyzacji sprawdzę i dam znać. Dzięki za trop.
Adapter sprawdzam, zobaczymy.
Przeszukałem swego czasu dużo zagranicznych stron w sprawie Start-Stop i nie ma szans na dezaktywację programową. Tylko moduł który kolega wyżej proponował.
osobiście czekam na jego dostawę i będę montował.
Jest jeszcze opcja wyłączenia softowego...
Z tymi modułami - gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Tylko czytałem, nie weryfikowałem, tak tylko przestrzegam :)
Cytat: Dybik w 2022/08/25 12:39gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Moja głowa zawodowego elektryka i amatorskiego (ale z bogatym doświadczeniem i sporą wiedzą) elektronika tego nie ogarnia :o . Zwłaszcza zwrotu "zmienił napięcie". Jakie? Gdzie? Jakim cudem?...
Zdecydowanie nawet nie legenda a jakiś przesąd. ;D
Albo plotka rozpowszechniana przez zagorzałych zwolenników S-S.
To by była najbardziej mikroskopijna przetwornica jaką świat widział ;D
Totalnie nie znam bebechów więc jedynie napisałem że czytałem coś takiego. Nie mam pojęcia czy jest to możliwe i jak ten moduł z Ali działał :-) a tym bardziej czy istniał , a autorowi nie weszło za bardzo TVP:)
Cytat: S-Tig w 2022/08/25 13:21To by była najbardziej mikroskopijna przetwornica jaką świat widział ;D
Do tego hiperwydajna energetycznie, że potrafiła spalić instalację samochodową.
I nie z pół- a z nad-przewodników.
@Dybik - dzięki za poprawę nastroju! I oczywiście nie bierz naszego rozbawienia do siebie. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy musi mieć wiedzę w tej dziedzinie.
Niby CAN jest odporny na zwarcia itp., w sensie, że nie powinien ulec uszkodzeniu. ALE np. miniaturowe przetwornice step up (dla niewtajemniczonych podnoszące napięcie) można kupić na znanym portalu internetowym za 3 złote z hakiem i to jeszcze z funkcją ładowania akumulatorów! (czyli urządzenia dużo bardziej zaawansowane niż tylko podnoszące napięcie za... 3 zł) Tak więc naprawdę tanio i łatwo można coś spiep.... w elektronice. Pozostaje mieć nadzieję, że gadżet nie potrzebuje wyższego napięcia (bo po co...) i ogólnie jest na tyle dobrze wykonany, że będzie jakiś czas działał. ALE naprawiałem już złamane przewody w Skodzie, w miejscach, gdzie bardzo mało się ruszają (np. pod maską, nie mówię np. o wiązce do drzwi, bo ta wiadomo, że się psuje.) Do tego nagminnie w elektronice wysychają kondensatory i ją wtedy szlag trafia - często to widzę i to nawet hobbistycznie... Wiec pewnie nie wybuchnie, ale sposobów w jakie może być popsute lub z czasem się popsuć jest niemało...
Niezależnie od tego właśnie kupiłem i czekam na dostawę! :D
Cytat: Dybik w 2022/08/25 12:39
Z tymi modułami - gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Tylko czytałem, nie weryfikowałem, tak tylko przestrzegam :)
A ja słyszałem jeszcze legendę o Smoku Wawelskim :D
Zamówiony na ALI moduł wczoraj do mnie dotarł. W komplecie narzędzie do podważania plastików.
Moduł posiada 3 tryby:
- tryb zapamiętania stanu przycisku Start/Stop
- tryb wyłączenia systemu Start/Stop
- tryb serwisowy
Montaż modułu krok po kroku (czerwone strzałki na załączonych zdjęciach pokazują gdzie podważyć plastiki):
- Podważenie i wyjęcie mieszka drążka zmiany biegów
- Odkręcenie śrub i podważenie osłony (konieczne do ułożenia przewodów po zamontowaniu zakupionego modułu
- Podważenie i i wysunięcie zestawu prawych przycisków
- Rozłączenie zestawu prawych przycisków
- Podłączenie zakupionego modułu za pomocą wtyczek - nie trzeba nic rozcinać i lutować
- Ułożenie przewodów pod zestawem prawych przycisków i włożenie zestawu na miejsce
- Włożenie i przykręcenie osłony
- Założenie mieszka drążka zmiany biegów
Następnie należy zaprogramować odpowiedni tryb (w moim przypadku tryb 1.).
Wygląda na to, że na razie moduł działa jak należy, czyli zapamiętuje stan po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu.
Mógłbyś pokazać aukcje z której brałeś?
Zakupiony przeze mnie MODUŁ START/STOP (https://pl.aliexpress.com/item/1005001266669058.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.74721c246PT3hz&gatewayAdapt=glo2pol) ;)
Po co wy kombinujecie? Mi tak weszło w krew naciskanie dwóch przycisków jak odpalam auto czyli Start i Off po prawej, że naprawdę nigdy nie zapominam o tym drugim. Poza tym czasem się przydaje. Podczas wypalania DPF aby kontrolować komunikat: Konieczna praca silnika musi być jednak włączony i wtedy mi się przydaje, bo wiem kiedy zakończyło się wypalanie.
Ja mam TSI jeszcze bez GPFa i też zawsze ręcznie wyłączałem, ale...
Jak np. przełączałem tryb jazdy (np. z normal na sport) to ustawienie systemu START/STOP wraca to stanu "włączony" i teraz nie muszę o tym pamiętać. ;)
Dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy modułu z Ali...
Natomiast miałem spore obawy z podważaniem delikatnej listewki i mi osobiście
taki sposób bardziej się podoba i potwierdzam, że działa bez podważania na dole: https://youtu.be/tQ0Mb2f2Px4 (https://youtu.be/tQ0Mb2f2Px4)