Autor Wątek: System Start-Stop w praktyce  (Przeczytany 61564 razy)

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #75 dnia: 2019/05/10 08:05 »
Advertisement
Są sytuacje kiedy sam gasze silnik lub wlaczam na chwile start stop - stojac w kolejce do maka czy na swiatlach z zegarem widzac 60s postoju
No i w sumie chodzi właśnie on to by Tobie było wygodnie,  komfortowo i pasowało.
Po to jest przycisk by każdy mógł sobie włączyć i wyłączyć kiedy chce.
Nie możemy być niewolnikami swoich aut i ekologii , bo tak jak piszecie najczęściej jest ona tylko umowna na papierze.

Czyli S/S jest używalny w 1,4TSI i pewnie w 1,5TSI, dla reszty silników sprawa jest trochę dyskusyjna.
 
The following users thanked this post: Charls

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #76 dnia: 2019/05/10 09:41 »
Po to jest przycisk by każdy mógł sobie włączyć i wyłączyć kiedy chce.

Obawiam się, że już niedługo przycisk może zniknąć - na stałe albo wrzucą to gdzieś do menu tak jak kontrolę trakcji (w niektórych wersjach wyposażenia przycisku przy dźwigni zmiany biegów już nie ma). ;)
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #77 dnia: 2019/05/10 22:04 »
bo S/S był opracowany głównie po to by zmniejszyć spalanie podczas testu NEDC : ) przy WLTP podobno nie zdaje egzaminu


Dla mnie ten system jest OK, ale pod warunkiem, że samochód będzie stał ponad 1 minutę - niestety żaden komputer nie jest w stanie ogarnąć kiedy tak się stanie... W tigu odpalam auto pod biedronką, podjeżdzam do wyjazdu by przepuścić jeden samochód i auto mi gaśnie, porażka totalna, ciekawe czy w zimę, też tak będzie...
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #78 dnia: 2019/05/13 01:24 »
postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami

NO WEŹ

Przecież w kominie nie ma żadnych filtrów.
Wszystkie instalacje odsiarczające, odpylające, redukcji NOx są przed kominem,
tak jak DPF przed tłumikiem.
I mimo ich stosowania to nie jest czysta energia.

Mercedes swojego czasu zrobił analizę, jakie straty dla środowiska przyniesie korzystanie  z aut elektrycznych
i wyszło na to, że w Niemczech to nie ma znaczenia czy to elektryk czy spalinowy, w krajach skandynawskich bardziej ekologiczny był samochód elektryczny, a PL spalinowy.
Wszystko to wynika ze sposobu pozyskiwania energii.
Od tej analizy parę lat minęło i w PL trochę przybyło energii z OZE.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #79 dnia: 2019/05/13 10:21 »
postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami

NO WEŹ

Przecież w kominie nie ma żadnych filtrów.

Wspomniałem więcej zmian, zacytowałeś tylko kawałek. Wiadomo, że nie chodzi o sitko na czubku.

Różnica jest taka, że przed zmianami nad kominem widziałeś czarną lub szarą chmurę, która wręcz zasłaniała słońce, a dziś jedyną aktywność jesteś w stanie zauważyć zimą, przy minusowych temperaturach, bo wylatująca para wodna jest cieplejsza.


Oczywiście, zgodzę się że sporo złego w miastach wynika z eksploatacji starych "śmieciuchów" i opału niskiej jakości, ale problem jest też nieco niżej, na wysokości rury wydechowej starego diesla z emblematem TAXI - nierzadko marki Mercedes ;-) Rusza taki ze świateł i przysłania Tobie widok na świat.

Producenci aut mogą sobie robić analizy, zwłaszcza taki Mercedes, który realnie dopiero rok temu wrzucił na rynek coś elektrycznego. Problemu nie da się ocenić siedząc za biurkiem, czuć go realnie jak się stoi w korku na dużym skrzyżowaniu w centrum miasta.
 

moharp

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OP
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #80 dnia: 2019/05/13 11:07 »
W systemie start-stop powinna być zwłoka powiedzmy 5 sekund na potrzeby manewrowania tył-przód, przepuszczania pieszych czy włączania się do ruchu. Natomiast na skrzyżowaniach że światłami gdzie postój trwa od 30 sekund do 1 minuty niech się wyłącza jak najbardziej.
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #81 dnia: 2019/05/13 11:17 »
W systemie start-stop powinna być zwłoka powiedzmy 5 sekund na potrzeby manewrowania tył-przód, przepuszczania pieszych czy włączania się do ruchu. Natomiast na skrzyżowaniach że światłami gdzie postój trwa od 30 sekund do 1 minuty niech się wyłącza jak najbardziej.
W manualu prosto to osiągnąć - nie puszczaj sprzęgła przez te 5 sek  ;)
 

Revo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 73
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Skąd: WP
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #82 dnia: 2019/05/13 11:49 »
Wystarczy mocniej szarpnac kierownicą, silnik się odpali oraz znów będzie działać wspomaganie kierownicy. Wątpię żeby kierowca dojeżdżajac do świateł, przy prędkości poniżej 7km/h chciał zrobić manewr skrętu, nie jest zalecane kręcenia w miejscu kołami :)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #83 dnia: 2019/05/13 11:55 »
  Wątpię żeby kierowca dojeżdżajac do świateł, przy prędkości poniżej 7km/h chciał zrobić manewr skrętu, nie jest zalecane kręcenia w miejscu kołami :)


wystarczy się toczyć już od 1 km/h,  żeby nie obciążać maglownicy


Wystarczy mocniej szarpnac kierownicą, silnik się odpali 



  takie szarpanie kierownicą na wyłączonym silniku ma gorszy wpływ na maglownicę niż skręcanie przy bardzo niskich prędkościach




Generalnie po co kombinować, kto nie chce używać niech wyłączy S&S systemowo a jak nie to niech używa i nie kombinuje ze skręcaniem kierownicy czy trzymaniem na sprzęglę itp...
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #84 dnia: 2019/05/13 16:01 »

  takie szarpanie kierownicą na wyłączonym silniku ma gorszy wpływ na maglownicę niż skręcanie przy bardzo niskich prędkościach
Nie trzeba szarpać - wystarczy wykonać delikatny ruch.

Generalnie po co kombinować, kto nie chce używać niech wyłączy S&S systemowo a jak nie to niech używa i nie kombinuje ze skręcaniem kierownicy czy trzymaniem na sprzęglę itp...
Jak rozumiem wypowiedź Kolegi kilka postów wcześniej to chodziło o to, żeby generalnie korzystać z SS, tylko w określonych sytuacjach wymuszać pracę silnika (kiedy widzimy, że za 1 sek i tak będzie musiał pracować).
BTW. Kiedyś w DSG to tak działało, że silnik gasł tylko jak trzymało się wciśnięty hamulec. Dalej tak jest?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #85 dnia: 2019/05/13 16:03 »
Nie, na autoholdzie też jest zgaszony, pytanie co masz na myśli pisząc "kiedyś"
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #86 dnia: 2019/05/13 16:13 »
Teraz jest tak w T2 z DSG, że poziomem naciśnięcia hamulca (lekkie naciśnięcie) można zapobiec wyłączeniu silnika, nawet z autohold właczonym.
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #87 dnia: 2019/05/13 16:23 »
Nie, na autoholdzie też jest zgaszony, pytanie co masz na myśli pisząc "kiedyś"
Mam tak w Pasku B7 MY2012, czyli jakieś 7 lat temu. Nawet jak mam autohold, to po zwolnieniu hamulca silnik się uruchamia.
Ten patent z T2, o którym pisze rk z poziomem wciśnięcia jest fajny.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #88 dnia: 2019/05/13 16:31 »
Teraz jest tak w T2 z DSG, że poziomem naciśnięcia hamulca (lekkie naciśnięcie) można zapobiec wyłączeniu silnika, nawet z autohold właczonym.

Ja już kiedyś Tobie mówiłem, że ile bym nie próbował na różne sposoby, to zawsze mi zgaśnie cholera ;-)



to po zwolnieniu hamulca silnik się uruchamia.


Tak jest i teraz. Wystarczy lekko odpuścić hamulec.
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #89 dnia: 2019/05/13 16:44 »


Teraz jest tak w T2 z DSG
Co znaczy teraz? Weszło razem z nowym MY?