Autor Wątek: System Start-Stop w praktyce  (Przeczytany 62079 razy)

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #60 dnia: 2019/05/09 22:08 »
Advertisement
Wystarczy wywalić stare kopciuchy jak na zachodzie europy i juz bedzie lepiej, start stop to kropla w morzu.
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #61 dnia: 2019/05/09 22:09 »
trzeba wymienić wszystkich diagnostów żeby to zadziałało, jakie są w PL realia otrzymywania przeglądu chyba wszyscy wiemy, jak widzę co niektórym autom z rury wylatuje to się zastanawiam ile "to kosztowało" u diagnosty
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #62 dnia: 2019/05/09 22:10 »
To przedstawię punkt widzenia od strony komfortu i odczucia kierowcy. S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje, ale jest tragiczny przy dieslu. Dla diesla generalnie jest według mnie zbędny bo tylko wku.... kierowcę jak chce ruszyć spod świateł i ponownie słyszy/czuje start silnika  ;D 
Tak "kocham" diesle i ich dźwięk ...
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #63 dnia: 2019/05/09 22:12 »
@Kabe  a ja mam zupełnie odwrotnie :) 
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #64 dnia: 2019/05/09 22:13 »
Dlatego miłość jest taka ekscytująca i każdego kręci co innego, ... jeśli dobrze zrozumiałem  ;)
 
The following users thanked this post: Charls

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #65 dnia: 2019/05/09 22:18 »
S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
W 2.0TSI wibracje są mocno wyczuwalne, prawie jak w dieslu.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #66 dnia: 2019/05/09 22:23 »
S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
Potwierdzam w 100% jeżeli chodzi o 1.4 TSI. S/S niemalże niewyczuwalny w tym silniku - jak silnik rozgrzany to czasem jedynie po obrotomierzu widać, że działa 🙂 ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.


@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #67 dnia: 2019/05/09 22:25 »


@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?


niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie
 
The following users thanked this post: Rocko

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #68 dnia: 2019/05/09 22:27 »
ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.


bo tam odcięli jeden cylinder ;D  i co zrobić jak dwa idą w dół a tylko jeden w górę i odwrotnie, musi trząść  :D
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #69 dnia: 2019/05/09 22:57 »

@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?


niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie

I znów brak pokrycia w faktach. Mam za oknem, w Szczecinie, właśnie elektrociepłownię węglową, w której kilkanaście, a może ze dwadzieścia lat temu postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami oraz przebudowano bloki. Różnica zauważalna gołym okiem - te dwadzieścia lat temu, w odległości 500-1000m od komina, na samochodach dało się czasem widzieć białe płatki. Po przebudowie problemu nie ma, a elektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #70 dnia: 2019/05/09 23:14 »
Tiaaa, bardzo ekologiczne są, na pewno mieszczą się w pakiecie klimatycznym tylko szkoda że ciągle za dużo wywalają CO2, ale  na pewno na tę w Szczecinie jest aneks w pakiecie klimatycznym


Cytuj
elektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.

bo po prostu w tym kraju jak na razie nie ma innej znaczącej alternatywy
 


Skakun

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM / R-line ext
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #72 dnia: 2019/05/09 23:56 »
Tytuły artykułów tendencyjne, ale wniosek taki, że wątpliwości nie dotyczą samych aut elektrycznych, tylko źródła prądu, którym są ładowane... czyli problem jest w zaściankowym kultywowaniu etosu górnictwa w Polsce.
Zwracam jeszcze uwagę, że elektryki same w sobie nie tylko nie produkują spalin, ale także nie produkują hałasu w mieście. Mieszkam w Kato i to naprawdę jest spory problem w miejscach, w których tworzą się korki. Hej, i wiecie co... włączony start-stop też przyczynia się do zmniejszenia hałasu. Dla mnie to wystarczający argument, żeby go nie wyłączać. Chcesz coś zmienić, zacznij od siebie... :)
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #73 dnia: 2019/05/10 06:41 »
ale narobiłem :D  a chodziło mi tylko o to czy ktoś miał podobne sytuacje z przyciskiem START/ENGINE/STOP ??
przy rozruchu lub wyłączaniu auta ten takiii duży orągłyyy z lewej strony lewarka  ;D 
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #74 dnia: 2019/05/10 07:44 »
Wydaje mi się, że za 15 lat na ulicach spotkamy prawie wyłącznie elektryki i hybrydy a prąd w większości będzie pochodził z OZE. Wtedy ta cała ekologia ma sens.
Póki co start stop został stworzony w celu obniżenia zuzycia paliwa i przy okazji doklejono łatkę EKO. Ja nie używam tego systemu bo zwyczajnie w swiecie w moim miescie nie stoi sie na swiatlach czy w korkach i ruch jest tak plynny, że system ten bylby tylko spowalniaczem. Poza tym nie widze sensu gaszenia silnika na kilka sekund bo wtedy to z ekologia nie ma juz nic wspolnego.
Są sytuacje kiedy sam gasze silnik lub wlaczam na chwile start stop - stojac w kolejce do maka czy na swiatlach z zegarem widzac 60s postoju.


Ogólnie ten system jest dla mnie tak zbędny, że nie wyobrażam sobie zakupu auta bez fizycznego przycisku dezaktywacji.