System Start-Stop w praktyce

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/07/31 09:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Wystarczy wywalić stare kopciuchy jak na zachodzie europy i juz bedzie lepiej, start stop to kropla w morzu.

Charls

trzeba wymienić wszystkich diagnostów żeby to zadziałało, jakie są w PL realia otrzymywania przeglądu chyba wszyscy wiemy, jak widzę co niektórym autom z rury wylatuje to się zastanawiam ile "to kosztowało" u diagnosty

Kabe

To przedstawię punkt widzenia od strony komfortu i odczucia kierowcy. S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje, ale jest tragiczny przy dieslu. Dla diesla generalnie jest według mnie zbędny bo tylko wku.... kierowcę jak chce ruszyć spod świateł i ponownie słyszy/czuje start silnika  ;D 
Tak "kocham" diesle i ich dźwięk ...

Charls

@Kabe  a ja mam zupełnie odwrotnie :) 

Kabe

Dlatego miłość jest taka ekscytująca i każdego kręci co innego, ... jeśli dobrze zrozumiałem  ;)

tiguan220

Cytat: Kabe w 2019/05/09 22:10S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
W 2.0TSI wibracje są mocno wyczuwalne, prawie jak w dieslu.

Rocko

Cytat: Kabe w 2019/05/09 22:10
S/S jest bardzo fajny przy silniku benzynowym bo wogole go nie słychać i nie czuć jak startuje i stopuje
Potwierdzam w 100% jeżeli chodzi o 1.4 TSI. S/S niemalże niewyczuwalny w tym silniku - jak silnik rozgrzany to czasem jedynie po obrotomierzu widać, że działa 🙂 ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.


@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?

Charls

Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23


@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?


niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie

Charls

Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23
ale w 1.0 TSI w Golfie to masakra, bo czasem całą budą trzęsie.


bo tam odcięli jeden cylinder ;D  i co zrobić jak dwa idą w dół a tylko jeden w górę i odwrotnie, musi trząść  :D

arekp

Cytat: Charls w 2019/05/09 22:25
Cytat: Rocko w 2019/05/09 22:23

@Charls a przypadkiem nie jest tak, że elektrownie węglowe mają filtry na kominach i cały syf jest tam zatrzymywany?


niestety nie w PL, jak do tej pory nie inwestowaliśmy w nowe technologie na elektrownie węglowe, dlatego elektryki w PL "trują" bardziej, było nawet w sieci i w TV wyliczenie

I znów brak pokrycia w faktach. Mam za oknem, w Szczecinie, właśnie elektrociepłownię węglową, w której kilkanaście, a może ze dwadzieścia lat temu postawiono całkowicie nowy komin, właśnie z filtrami oraz przebudowano bloki. Różnica zauważalna gołym okiem - te dwadzieścia lat temu, w odległości 500-1000m od komina, na samochodach dało się czasem widzieć białe płatki. Po przebudowie problemu nie ma, a elektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.

Charls

Tiaaa, bardzo ekologiczne są, na pewno mieszczą się w pakiecie klimatycznym tylko szkoda że ciągle za dużo wywalają CO2, ale  na pewno na tę w Szczecinie jest aneks w pakiecie klimatycznym


Cytatelektrociepłownia ma się dobrze i nadal pracuje.
bo po prostu w tym kraju jak na razie nie ma innej znaczącej alternatywy


Skakun

Tytuły artykułów tendencyjne, ale wniosek taki, że wątpliwości nie dotyczą samych aut elektrycznych, tylko źródła prądu, którym są ładowane... czyli problem jest w zaściankowym kultywowaniu etosu górnictwa w Polsce.
Zwracam jeszcze uwagę, że elektryki same w sobie nie tylko nie produkują spalin, ale także nie produkują hałasu w mieście. Mieszkam w Kato i to naprawdę jest spory problem w miejscach, w których tworzą się korki. Hej, i wiecie co... włączony start-stop też przyczynia się do zmniejszenia hałasu. Dla mnie to wystarczający argument, żeby go nie wyłączać. Chcesz coś zmienić, zacznij od siebie... :)

WOLF

ale narobiłem :D  a chodziło mi tylko o to czy ktoś miał podobne sytuacje z przyciskiem START/ENGINE/STOP ??
przy rozruchu lub wyłączaniu auta ten takiii duży orągłyyy z lewej strony lewarka  ;D 

tiguan220

Wydaje mi się, że za 15 lat na ulicach spotkamy prawie wyłącznie elektryki i hybrydy a prąd w większości będzie pochodził z OZE. Wtedy ta cała ekologia ma sens.
Póki co start stop został stworzony w celu obniżenia zuzycia paliwa i przy okazji doklejono łatkę EKO. Ja nie używam tego systemu bo zwyczajnie w swiecie w moim miescie nie stoi sie na swiatlach czy w korkach i ruch jest tak plynny, że system ten bylby tylko spowalniaczem. Poza tym nie widze sensu gaszenia silnika na kilka sekund bo wtedy to z ekologia nie ma juz nic wspolnego.
Są sytuacje kiedy sam gasze silnik lub wlaczam na chwile start stop - stojac w kolejce do maka czy na swiatlach z zegarem widzac 60s postoju.


Ogólnie ten system jest dla mnie tak zbędny, że nie wyobrażam sobie zakupu auta bez fizycznego przycisku dezaktywacji.