System Start-Stop w praktyce

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/07/31 09:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Cyfrus

No właśnie pytam o te nowsze modele +2019. Tak przy akumulatorze można odpiąć modulik co kontroluje napięcie, ale wtedy z tego co piszą wyskakują błędy.
Zakresów napięcia i temperatur nie można sensownie zmienić (temperatury w ogóle, a napięcie maks na 12.1V co tez nie nie daje). Sprawdzałem, nie działa.
Przez VCDS w dwóch miejscach zaznaczyłem dezaktywacje, nic nie dało. W klimatyzacji sprawdzę i dam znać. Dzięki za trop.
Adapter sprawdzam, zobaczymy.

kris17009

Przeszukałem swego czasu dużo zagranicznych stron w sprawie Start-Stop i nie ma szans na dezaktywację programową. Tylko moduł który kolega wyżej proponował.
osobiście czekam na jego dostawę i będę montował.

Cyfrus

Jest jeszcze opcja wyłączenia softowego...

Dybik

Z tymi modułami - gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Tylko czytałem, nie weryfikowałem, tak tylko przestrzegam :)

van_daal

Cytat: Dybik w 2022/08/25 12:39gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Moja głowa zawodowego elektryka i amatorskiego (ale z bogatym doświadczeniem i sporą wiedzą) elektronika tego nie ogarnia  :o . Zwłaszcza zwrotu "zmienił napięcie". Jakie? Gdzie? Jakim cudem?...
Zdecydowanie nawet nie legenda a jakiś przesąd.  ;D

Albo plotka rozpowszechniana przez zagorzałych zwolenników S-S.

S-Tig

To by była najbardziej mikroskopijna przetwornica jaką świat widział  ;D

Dybik

Totalnie nie znam bebechów więc jedynie napisałem że czytałem coś takiego.  Nie mam pojęcia czy jest to możliwe i jak ten moduł z Ali działał :-) a tym bardziej czy istniał , a autorowi nie weszło  za bardzo TVP:)

van_daal

Cytat: S-Tig w 2022/08/25 13:21To by była najbardziej mikroskopijna przetwornica jaką świat widział  ;D
Do tego hiperwydajna energetycznie, że potrafiła spalić instalację samochodową.
I nie z pół- a z nad-przewodników.

@Dybik  - dzięki za poprawę nastroju! I oczywiście nie bierz naszego rozbawienia do siebie. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy musi mieć wiedzę w tej dziedzinie.

Frodo

Niby CAN jest odporny na zwarcia itp., w sensie, że nie powinien ulec uszkodzeniu. ALE np. miniaturowe przetwornice step up (dla niewtajemniczonych podnoszące napięcie) można kupić na znanym portalu internetowym za 3 złote z hakiem i to jeszcze z funkcją ładowania akumulatorów! (czyli urządzenia dużo bardziej zaawansowane niż tylko podnoszące napięcie za... 3 zł) Tak więc naprawdę tanio i łatwo można coś spiep.... w elektronice. Pozostaje mieć nadzieję, że gadżet nie potrzebuje wyższego napięcia (bo po co...) i ogólnie jest na tyle dobrze wykonany, że będzie jakiś czas działał. ALE naprawiałem już złamane przewody w Skodzie, w miejscach, gdzie bardzo mało się ruszają (np. pod maską, nie mówię np. o wiązce do drzwi, bo ta wiadomo, że się psuje.) Do tego nagminnie w elektronice wysychają kondensatory i ją wtedy szlag trafia - często to widzę i to nawet hobbistycznie... Wiec pewnie nie wybuchnie, ale sposobów w jakie może być popsute lub z czasem się popsuć jest niemało... 
Niezależnie od tego właśnie kupiłem i czekam na dostawę!  :D

Cyfrus

Cytat: Dybik w 2022/08/25 12:39
Z tymi modułami - gdzieś krąży legenda że komuś modulik z aliexpress zmienił napięcie i spaliło instalacje.
Tylko czytałem, nie weryfikowałem, tak tylko przestrzegam :)
A ja słyszałem jeszcze legendę o Smoku Wawelskim  :D

MrBlacker

Zamówiony na ALI moduł wczoraj do mnie dotarł. W komplecie narzędzie do podważania plastików.
Moduł posiada 3 tryby:

  • tryb zapamiętania stanu przycisku Start/Stop
  • tryb wyłączenia systemu Start/Stop
  • tryb serwisowy

Montaż modułu krok po kroku (czerwone strzałki na załączonych zdjęciach pokazują gdzie podważyć plastiki):

  • Podważenie i wyjęcie mieszka drążka zmiany biegów
  • Odkręcenie śrub i podważenie osłony (konieczne do ułożenia przewodów po zamontowaniu zakupionego modułu
  • Podważenie i i wysunięcie zestawu prawych przycisków
  • Rozłączenie zestawu prawych przycisków
  • Podłączenie zakupionego modułu za pomocą wtyczek - nie trzeba nic rozcinać i lutować
  • Ułożenie przewodów pod zestawem prawych przycisków i włożenie zestawu na miejsce
  • Włożenie i przykręcenie osłony
  • Założenie mieszka drążka zmiany biegów
Następnie należy zaprogramować odpowiedni tryb (w moim przypadku  tryb 1.).
Wygląda na to, że na razie moduł działa jak należy, czyli zapamiętuje stan po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu.

bartoleqq

Mógłbyś pokazać aukcje z której brałeś?

MrBlacker


iks

Po co wy kombinujecie? Mi tak weszło w krew naciskanie dwóch przycisków jak odpalam auto czyli Start i Off po prawej, że naprawdę nigdy nie zapominam o tym drugim. Poza tym czasem się przydaje. Podczas wypalania DPF aby kontrolować komunikat: Konieczna praca silnika musi być jednak włączony i wtedy mi się przydaje, bo wiem kiedy zakończyło się wypalanie.

MrBlacker

Ja mam TSI jeszcze bez GPFa i też zawsze ręcznie wyłączałem, ale...
Jak np. przełączałem tryb jazdy (np. z normal na sport) to ustawienie systemu START/STOP wraca to stanu "włączony" i teraz nie muszę o tym pamiętać. ;)