System Start-Stop w praktyce

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/07/31 09:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

@mariobravox zacznij od diagnostyki komputerowej

WhiteTiguan

Witam mam pytanie jak w tiguanie 2016r wyłaczyc system start stop zaznaczam ze opcje ze zmiana napiecia na 12v oraz zmiana temp na +50st C i odwrocenie dzialania przycisku start stop nie daja sie zaprogramowac ....wiem ze mozna kupic taki sterownik ktory sie wpina pod przycisk start stopu i zapamietuje pozycje wylaczoną jednak chcialbym to zrobic przez kompa fachowo.....

Bialy

Cytat: WhiteTiguan w 2021/02/16 21:35
Witam mam pytanie jak w tiguanie 2016r wyłaczyc system start stop zaznaczam ze opcje ze zmiana napiecia na 12v oraz zmiana temp na +50st C i odwrocenie dzialania przycisku start stop nie daja sie zaprogramowac ....wiem ze mozna kupic taki sterownik ktory sie wpina pod przycisk start stopu i zapamietuje pozycje wylaczoną jednak chcialbym to zrobic przez kompa fachowo.....
Select Control unit 19
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Value=12
U mnie w roczniku 2016 zadziałało pięknie, ale 2.0 TSI.

WhiteTiguan

Nie wiem czy czytałeś wątek ale opisałem że zmiana napięcia na 12V też nie pomaga ja mam auto końcówka roku 2016 nie wiem czy to ma znaczenie....:(

WhiteTiguan

Pytanie jak zdemontowac ramke od lewarka w dsg tak by wyjac przycisk od start stopu w celu zamontowania automatycznego wylacznika startstop


WhiteTiguan

Wielkie dzieki....dzis jestem juz po....znajomy  zamontował mi taki bajer co pamieta ostatnią pozycje start/stopu i działa....

Cyfrus

Tak jak w temacie, czy komuś udało wyłączyć ten system na stałe. Osobiście uważam że system SS jest wynalazkiem Szatana i ma zły wpływ na eksploatację auta. Przykład jedziesz autostradą silnik rozgrzany na maksa, podjeżdżasz do bramki a tu niespodzianka silnik zostaje wyłączony przez Start Stop, a przy dieslu to morderstwo dla turbiny i przykładów można mnożyć.
Przeglądałem przez VCDS opcje, ale nawet dezaktywacja systemu SS w dwóch miejscach nie dezaktywuje go na stałe. W poprzednim aucie zmieniłem zakres temperatur przy którym system mógł się włączyć i był spokój. Teraz ta opcja jest nieaktywna. Napięcia też nie można ustawić powyżej 12.1V. Czy ktoś poradził sobie z tym dziadostwem? Wiem że jeszcze jest opcja zamontowania płytki która odwraca sposób działania przycisku dezaktywacji, co w zasadzie byłoby nawet dobrym rozwiązaniem, bo wtedy sam decyduję kiedy chcę użyć systemu.
I nie chce wdawać się w dywagacje o super zaletach ekologicznych tego systemu. Moim zdaniem przynosi więcej szkód niż korzyści. Więc w tym miejscu nie ma co o tym dyskutować.

Podsumowując, macie jakieś doświadczenia w temacie wyłączenia systemu Start Stop na stałe?

Ad

Z tego co slyszalem w przed liftowych mozna wylaczyc na stale uzywajac OBDeleven, w polifotwych nie mozna.

S-Tig

Z obserwacji mi wychodzi, że tylko sprzętowa modyfikacja da pożądany efekt.

iPhone

Jaki masz rok produkcji? Bo jest tak jak Ad napisał że w przedlifcie wyłączysz bez problemu OBDeleven

Cyfrus

Pacjent to Tiguan 2 z 2019r., 4x4. Cały czas poszukuję rozwiązania. Jest też opcja zamontowania modułu przed przyciskiem Start Stop, tak podpytuję bo może ktoś z tym walczył, a może kupił moduł i może polecić.

MrBlacker

#117
Kupujesz TAKI adapter i po kłopocie. ;)
Nie montowałem, ale przymierzam się od dłuższego czasu.
Montaż wydaje się być banalnie prosty.

Są jeszcze inne moduły, ale ten chyba najłatwiej zamontować.
Poszukaj w necie, np. na vwvortex jest opisany montaż innego modułu.

Cyfrus

Zacząłem się łamać i rozważać zakup tego modułu. Choć nie ukrywam, że fajnie byłby to zrobić softowo. Ktoś na YT pokazywał aby zmienić napięcie na 12.1V i po problemie. Ale to nie prawda. Zmieniłem i to nic nie daje, gdyż jak sądzę to napięcie poniżej którego się wyłączy SS, czyli najpierw zgasi silnik a jak napięcie na aku spadnie poniżej 12.V to włączy ponownie silnik, czyli lipa. Ale jestem przekonany że musi być jakiś sposób.

MrBlacker

Jest kilka opcji deaktywacji START/STOP. ;)

  • Control Unit 19 - zmiana limitu napięcia (sprawdzałem u siebie i działa)
  • Control Unit 19 - zmiana temperatury (nie sprawdzałem)
  • Control Unit 08 - deaktywacja w sterowniku klimatyzacji (nie sprawdzałem)
Z tego co pamiętam to od MY2019 chyba żadne z powyższych nie działa permanentnie.

Pozostaje chyba tylko dodatkowy adapter. ;)
Podobno jeszcze można fizycznie odłączyć czujnik napięcia START/STOP, ale wtedy pojawiają się różne błędy w systemie.