Stuki w zawieszeniu

Zaczęty przez jedrekk, 2018/08/01 16:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Chodziło mi o to, że jak dwa Golfy stały koło siebie było to widać wyraźnie a jak porównuje Tigi nie widzę tego;) No ale może miałem pecha i wszystkie miały DCC lub jest to trudniejsze do zauważenia. Ewentualnie coś się zmieniło w specyfikacji.

squadak

natchniony Waszymi odczuciami po zmianie ciśnienia w oponach , pojechałem kilka dni temu sprawdzić jak owo ma się u mnie.
Podpinam a tu 1,9 lewo koło 2,1 prawe. Łooo ,no to się ucieszyłem bo myślę ze jak ustawie w końcu 2.6 to będzie luksus.
Wbijam więc odpowiednio do jednego i drugiego koła. Trzask drzwiami i jadę... w spokoju i luksusie słucham jak ze zdwojoną siłą moje zawieszanie
tłucze, hałasuje i jest twarde tak, że ikonka COMFORT na wyborze trybów powinna być kategorycznie usunięta. Jeden dzień wytrzymałem i ustawiłem na 2.2 bo inaczej się jeździć nie da.


luk99


topic75

Jest to normalny hałas z maglownicy przy ruszaniu kierownicą bez zapłonu?


https://www.dropbox.com/s/0vxemij1d0ltzco/maglownica%20tiguan%20ad1.mp4?dl=0

w-piotrek

Hej. Zdaje się że to jest ten sam rodzaj dźwięku który ja słyszę podczas jazdy!


już_nie_passat

Cytat: topic75 w 2018/09/06 21:16Jest to normalny hałas z maglownicy przy ruszaniu kierownicą bez zapłonu?

U mnie jest dokładnie tak samo przy wyłączonym silniku.

topic75

Mam sporą grzechotkę metaliczna przy wjeżdżaniu na parking gdzie jest krawężnik od 5 cm i przy nierównością  np. zjazd z ronda. Wyraźnie słyszalne przy skreczowaniu. Dla tego się zastanawiam czy to może powodować tą grzechotkę.

MrBlacker

Cytat: squadak w 2018/09/06 09:46
natchniony Waszymi odczuciami po zmianie ciśnienia w oponach , pojechałem kilka dni temu sprawdzić jak owo ma się u mnie.
Podpinam a tu 1,9 lewo koło 2,1 prawe. Łooo ,no to się ucieszyłem bo myślę ze jak ustawie w końcu 2.6 to będzie luksus.
Wbijam więc odpowiednio do jednego i drugiego koła. Trzask drzwiami i jadę... w spokoju i luksusie słucham jak ze zdwojoną siłą moje zawieszanie
tłucze, hałasuje i jest twarde tak, że ikonka COMFORT na wyborze trybów powinna być kategorycznie usunięta. Jeden dzień wytrzymałem i ustawiłem na 2.2 bo inaczej się jeździć nie da.

Ja od początku zakupu przez miesiąc jeździłem z ciśnieniem 2,4 bara. Od tygodnia mam 2,8 i jeżdżąc po tych samych drogach jakiejś większej różnicy nie zauważyłem (nie posiadam DCC).
Oczywiście nie ukrywam, że zawieszenie Tiguana jest dalekie od ideału, a wystarczyłoby zastosować z przodu zawieszenie wielowahaczowe jak w Passacie i byłoby zdecydowanie lepiej.  :)

topic75

#38

Ja szukam co może powodować znowu stuki metaliczne, po wymianie przekładni, stuki wróciły.  Nagrałem następny filmik, to może powodować te stuki?. Od serwisu na pewno dostanę odpowiedz że wszystkie tak mają.


https://www.dropbox.com/s/xi2db52ymnpd856/polaczenie%20z%20przekladnia.mp4?dl=0

w-piotrek

Cytat: topic75 w 2018/09/11 13:57Od serwisu na pewno dostanę odpowiedz że wszystkie tak mają

I wszystkie stukają ;-)


Co to za element jest?
Gdzie tego szukać?

topic75

Miejsce łączenie kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą za pomocą przegubu z krzyżakiem, dokładnie zaraz koło hamulca nożnego. Dla lepszego widoku przegubu z krzyżakiem, trzeba wykręcić jedna spinkę żeby odsunąć tapicerkę.

w-piotrek

Dzięki. Jutro sprawdzę u siebie. Daj znać co serwis na to. Stuka paskudnie.

rk

#42
U mnie jest to samo na postoju (chodzi mi o hałas z maglownicy przy poruszaniu kierownicą bez zapłonu). W normalnej eksploatacji tego nie słychać.

Tak przy okazji przejrzałem dane techniczne w kilku miejscach i nie widać różnicy w prześwicie w związku z DCC. Jedną jaka jest to auto z 4Motion zawieszone o 1 cm wyżej, o czym było wiadomo od początku oraz zawieszenie sportowe obniżone o 1 cm (niedostępne dla największego diesla i największej benzyny).

topic75

Ten drugi filmik co posłałem nie jest poruszanie kierownicą, tylko poruszanie w miejscu łączenia kolumny z przekładnią. I mnie interesuje czy to normalne?  Czy to może powodować hałas przy wjeżdżaniu na nierówności przy małych prędkościach i wjeżdżanie na krawężniki do 5cm? Nie jestem pewien czy taki luz w tym miejscu jest normalny. https://www.youtube.com/watch?v=rLsA8t5PJK4&feature=youtu.be

rk

Wcześniej pytałeś się o hałas z maglownicy (pierwszy filmik, ten post https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=137.msg2608#msg2608 ). I to też przetestowałem i do tego się odnosiłem. Hałas na postoju nie przekłada się na hałas w czasie jazdy w żadnej sytuacji.

Co do drugiego filmiku nie wiem. Jak będe miał czas przetestuję i dam znać.