Stuki w zawieszeniu

Zaczęty przez jedrekk, 2018/08/01 16:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

jedrekk

Cześć,dokładnie od tygodnia jestem użytkownikiem nowego Tiguana. Auto kupione w salonie w Łodzi jako nowe (wersja z dcc). Niestety zawieszenie czy klocki czy cokolwiek innego wali na małych nierównościach tak, że nie da się tego wytrzymać. Czy ktoś z Was już sobie z tym poradził ? Moje auto ma przejechane 300 km i wydaje z siebie takie dźwięki jak z 40 letniego żęcha. Dziś auto pojechało do serwisu (niestety na miejscu nie stwierdzili o co chodzi i samochód został). Poziom wku..... jest już maksymalny u mnie. Na szczęście dali auto zastępcze więc może pośpieszą się z diagnozą.


update : Dziś zadzwonili, że będą wymieniać przekładnię kierownicy bo to tam jest problem. Ktoś już w ten sposób próbował ?


Pozdrawiam !

arekp

Trzymam kciuki. Walczę z tematem od prawie 2 lat, ale problemy ze słuchem w ASO nie pozwoliły tego skutecznie wcześniej zgłosić.

Podczas ostatniej wizyty udało mi się w końcu wykazać im skutecznie inne dźwięki, w kabinie, więc szef serwisu stwierdził że najpierw to spróbują rozwiązać.

rk

Jeśli to zaiste problem z przekładnią (niektóre Tiguany go miały) to pomoże. Zdarzali się tacy, którym to zdiagnozowano i nie był poprawy.




rk

@jedrekk czy wymiana Ci pomogła?

jedrekk

Pomogła, narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy na 100 % bo muszę trochę pośmigać. Napewno jest dużo lepiej ale czy w ogóle nic nie stuka, puka to bym nie powiedział. Na ten moment przy jeździe po nierównościach coś tam czasem słychać ale bardzo rzadko i bardzo cicho. Z tym, że teraz jestem tak wyczulony na dźwięki, że jak wsiadam do swojej mazdy to nawet tam już cos słyszę. Dam znać za jakiś tydzień.

rk

No to trzymam kciuki. Dobrze , że akurat u Ciebie problem został znaleziony.


Z własnego doświadczenia polecam nie szukać dźwięków na siłę, zresztą z tego co piszesz masz tego świadomość.


Te hałasy od przekładni, nie masz może tego nagranego? Z twojego opisu wnioskuje, że hałas był ekstremalny - możesz to potwierdzić?

jedrekk

Wiesz co, nagrania nie mam niestety. Czy hałas był ekstremalny ? Raczej nie. Ale na tyle głośny, że irytujący.

jedrekk

Problem wrócił....... wizyta 05.09.2018 w serwisie.......

już_nie_passat

Cytat: jedrekk w 2018/08/23 14:39Problem wrócił....... wizyta 05.09.2018 w serwisie.......

U mnie było to samo - przez jakieś dwa tygodnie od wymiany przekładni (w październiku 2017) miałem wrażenie, że jest prawie OK. Ale później, stopniowo stuki wróciły do "normalnego" stanu. W sumie: wymiana przekładni nic nie dała.

To są filmy z moja ścieżką dźwiękową:
https://drive.google.com/open?id=1-a_fqu-fZbc93KchzLJoilELCP71P61a

w.g. sewisu moje auto jest w idealnym stanie.....

jedrekk

Kuźwa u mnie jest identyko. Nie wierzę, że pokazałeś film w serwisie i powiedzieli, że zawieszenie jest w idealnym stanie. 


Ale do rzeczy, na forum VW-CLUB jest gość decarp, który twierdzi, że wymienił przeguby (co prawda na własny koszt) i wszystko jest okej. Czy ktoś jeszcze tego próbował ?


Pozdrawiam,
JK

już_nie_passat

Cytat: jedrekk w 2018/08/24 10:50Nie wierzę, że pokazałeś film w serwisie i powiedzieli, że zawieszenie jest w idealnym stanie. 

Filmy ich nie interesują. Jeździli autem i stwierdzili, że stuka podobnie jak w ich demonstracyjnym egzemplarzu .... więc pewno tak ma być = auto w idealnym stanie.

topic75

U mnie to samo, mówią że inne egzemplarze tez maja tak, więc jest idealnie. Pisałem kilka razy do Poznania używając formularza do skarg i reklamacji. Zawsze dostałem odpowiedz że po konsultacji z serwisem wszystko jest normalne w zachowaniu samochodu i że nie zagraża bezpiecznej jeździe.

już_nie_passat

Cytat: topic75 w 2018/08/24 12:03Zawsze dostałem odpowiedz że po konsultacji z serwisem wszystko jest normalne w zachowaniu samochodu i że nie zagraża bezpiecznej jeździe.

Dokładnie taką samą odpowiedź na skargę do BOK również ja dostałem.

jedrekk

Ok,


czy ktoś próbował podjechać do jakiegoś nieautoryzowanego serwisu i poprosić o pomoc ? Wydaje mi się to w miarę rozsądne i chyba tak zrobię.


Pozdrawiam,
JK

w-piotrek

Cytat: jedrekk w 2018/08/24 15:17czy ktoś próbował podjechać do jakiegoś nieautoryzowanego serwisu i poprosić o pomoc ? Wydaje mi się to w miarę rozsądne i chyba tak zrobię.




Jakiś czas temu spotkałem się z rzeczoznawcą. Jeździliśmy po różnej jakości drogach, testowaliśmy na placu na dziurach i krawężnikach oraz na ścieżce diagnostycznej.
Oto wynik tych testów. Jego zdaniem, cytuję "...to jest baaardzo proste zawieszenie jednowahaczowe rodem z golfa 3. Zawieszenie jak w taczce" koniec cytatu.
Stwierdził że generalnie ten typ tak ma. Proste zawieszenie, dołożone tylko adaptacyjne amortyzatory, nie ma co oczekiwać że będzie ciche.Nie jest to wielowahacz jak w Passacie czy Audi.
Wszystkie te dźwięki które mu wskazywałem określił jako "głośna praca zawieszenia". Nie ma tam żadnych luzów, i wszystkie dźwięki to jest taka uroda tego setu - dużą ciężka buda i zwykłe proste zawieszenie.


Odnośnie stuku z lewej strony auta, wyczuwalnym czasem na kierownicy,występujących na małych nierównościach, lekkich progach typu wjazd przez bramę itp. Jego zdaniem to może być wina tylnej tulei wahacza. Sam widziałem jak ta tuleja pracuje (ugina się do końca) przy lekkim kręceniu kołem do przodu i do tyłu gdy auto stało kołem na podnośniku. Jego zdaniem tą tuleja ogólnie jest za mała do tak dużego auta. Ale pomijając ten fakt, jest stanowczo za miękka. Podejrzewa że nie jest to kwestia czasu że się ona tak wyrobiła, za mały przebieg, po prostu ogólnie jest zbyt miękka. Czas pewnie też zrobił swoje i ją dodatkowo rozluźnił. Do tego wpływ temperatury na miękką gumę może tu być kluczowy. Czasem jest dużo za miękka czasem robi się twardsza. Polecił wymienić tą tuleję, zakłada że na krótki okres by to pomogło. A na stałe polecił założyć sztywniejszą tuleje. Ponoć robią takie na zamówienie o rożnych twardościach np. z poliuretanu czy coś. Być może jest też nieprawidłowo założona, bo jest to tuleja "kierunkowa". To jest jego jedyny trop. Przeguby, przekładnia, zaciski hamulcowe itp wszystko jest ok. Żadnych innych luzów.
Wymiana tej tulejki to stosunkowo niewielki koszt żeby sprawdzić tą teorię, jednak nie chcę dać komuś tam grzebać póki auto na gwarancji.


Jestem także po wakacjach i moje spostrzeżenia są takie, że podczas trasy auto/zawieszenie pracuje bardzo dobrze. Nic się nie tłucze itp. Po powrocie do domu, jazda po tej samej drodze co zawsze i cisza. Zawieszenie ładnie wybiera, nie stuka... Kilka dni jazdy do pracy i z powrotem i znowu zaczyna stukać. Nie wiem jaki to ma wpływ, ale zawsze po dłuższej trasie zawias pracuje lepiej.


Generalnie z zawieszeniem widzę dwa zasadnicze problemy.


1. Głośna praca, słabe wybieranie nierówności - i tu zgodziłbym się z artykułem - http://moto.pl/MotoPL/1,88570,5867770,DCC___nowe_zawieszenie_Volkswagena.html
2. Stuki przy kierownicy, tak jak opisałem powyżej, być może tulejka wahacza, innych tropów nie mam.


W załączniku wspomniana tulejka (numer 221897)