Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Darayavahus

Trasa Z Trójmiasta do Bawarii i z powrotem. Gdyby z tego wywalić polską część wyprawy to pewnie by było w okolicach 6,4 - tak, niemieckie drogi, poza znanymi zaletami są też bardziej ekonomiczne. Spalanie lawinowo rośnie wraz z minięciem polskiej granicy a średnia prędkość lawinowo maleje.

No i przez przypadek zatankowałem Verwę - nie polecam, lepiej kupić lody dzieciom albo dobrego kebaba. Ew. kawę na stacji.

Darayavahus

A tak się zastanawiam nad spalaniem TSI...


Kiedyś miałem na weekend Golfa 1.4 122km i turlając się po mieście spalanie było gdzieś w okolicach 7,5l/100km
Innym razem jechałem golfem 1.4 140km po autostradzie kilkaset km i spalanie było w okolicach 10l/100km.


To teraz są dwie opcje: albo jeździcie skrajnie eko że macie w TSI 190 czy 220 takie spalanie, albo przez te 4 lata VW zrobił taki skok że w samochodzie dużo większym, cięższym o jakieś 500kg i pewnie jeszcze z napędem 4x4 dostajecie niższe spalanie od Golfa o 2l/100km


Jak to jest?

Darayavahus


arekp

Cytat: Darayavahus w 2019/08/26 14:10albo jeździcie skrajnie eko że macie w TSI 190 czy 220 takie spalanie

Na zdjęciach widać średnie prędkości oraz dystans. Także masz sporą część odpowiedzi.


Ze swojej strony dodam, że od wielu lat pokonując te same odcinki doszedłem do tego, do czego inni (starsi lub z dłuższym stażem) doszli dużo wcześniej. Zmniejszenie prędkości przelotowych daje niewielkie straty na czasie dojazdu (polskimi drogami), a drastycznie zmniejsza stres, ryzyka oraz spalanie.

Mullrof

osobiście jeżdżę na co dzień Seatem Toledo IV, fabrycznie 1.2 TSI 105KM (ostatni rocznik produkcji tej jednostki na łańcuchu). Kupiłem nówkę (końcówka 2014 roku) i nie mam zamiaru się pozbywać tego samochodu.

zawsze było OK. trochę brakowało mi do fabii służbowych którymi jeżdżę (nowsze 1.2 TSI 110KM). Lżejsze auto i nieco mocniejszy silnik. Poprawiona kultura. Mega jazda.
W związku z tym poczipowałem swojego toledo i na benzynie 95 zrobiłem bezpiecznie 122KM.

Panowie uwierzcie mi, a mam porównanie do 1.5 w Tarraco. Nawet biorąc pod uwagę to, że jednostka jest dwie generacje młodsza i miała oszczędzać nie wiadomo ile - powiedzmy, że mogła zagadać do tego toledo przed chipem... ale raczej na V MAX.

1.2 to były bardzo dobre silniki. Te nowsze w szczególności. Jazdy po 150km/h na autostradzie w fabii i nie przekracza 7 litrowów. Moja jednostka 8l.I nie patrzcie blado na KM bo ten silnik kręci się wspaniale na niskich obrotach.



MrBlacker

Tak trochę w temacie spalania 2.0 TSI 4motion. ;)

Kupując w miarę duże auto z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów z napędem na 4 koła nie rozsądne jest spodziewanie się niskiego spalania. Jeśli ktoś tak myśli i na prawdę chce się cieszyć z jazdy takim autem w różnych warunkach drogowych i pogodowych to znaczy, że przyjął złe założenia przy zakupie auta.
Nie mówię, że nie warto czasem odpuścić i obniżyć prędkość przy dłuższych trasach, ale przecież nie po to kupuje się takie auto za ponad 150 000 zł (a nawet ponad 200 000 zł), żeby nie korzystać z możliwości jakie w nim drzemią i teraz oszczędzać na paliwie.

Ja jeżdżę i cieszę się z jazdy, a moje średnie spalanie od nabycia auto to obecnie 11 l/100 km. Czy to dużo czy to mało? Wg mnie wychodzi rozsądnie jak na takie auto, ale nawet jak by było kolejne 2 litry więcej też byłoby to dla mnie akceptowalne. ;)

A jak ktoś chce Tiguana z silnikiem benzynowym, który mniej pali i nie ma zamiaru szaleć, to pozostaje niestety tylko silnik 1.4/1.5 TSI.
A jak ktoś jeszcze bardziej oszczędzić to pozostają mniejsze auta z silnikami 3-cylindrowymi o pojemności 1 litra. ;)

arekp

@MrBlacker na polskich drogach nie da się latać powyżej 120-140km/h po autostradach. Jest na nich zbyt tłoczno i każdemu nieuzasadnienie się śpieszy - nawet, gdy trzeba przepuścić jadącą na sygnale karetkę.

Na krajówkach, jazda z prędkością 90km/h w sposób ciągły jest praktycznie niemożliwa.

To o jakim wykorzystywaniu drzemiących w pojeździe mocy piszesz? Bo według mnie, lekkie odpuszczenie pędu daje pełnię korzyści z auta - komfort i niskie spalanie w dużym aucie, bo prędkości nie jadąc na krawędzi ryzyka nie uświadczysz na większości naszych dróg.

MrBlacker

Nie chodzi mi o duże prędkości, ale o bardziej dynamiczną jazdę. Korzystanie z trybu sport i wchodzenie na wyższe obroty.
Osobiście staram się nie jeździć jak emeryt, tylko korzystać z możliwości jakie to auto mi daje i nie przejmować się spalaniem. ;)

Jakbym chciał oszczędzać na paliwie to kupiłbym auto bardziej aerodynamiczne z silnikiem diesla lub 3-cylindrową benzyną. ;)


arekp


Darayavahus

Cytat: MrBlacker w 2019/08/27 00:39moje średnie spalanie od nabycia auto to obecnie 11 l/100 km

I to jest sensowna informacja a nie że komuś jadąc całą drogę z górki spalił 5l. Tu nawet nie chodzi o to że dopłaciłem do diesla a na benzynie pokazujecie niższe spalanie niż potrafię osiągnąć, tylko zwyczajnie się to nie pokrywa z tym co normalnie występuje w kompaktowych benzynach przy normalnej jeździe.


Ja mam średnie spalanie z pierwszych 12 500 km 8,42 l/100 km. Dla porównania W Audi A4 Avant B5 - 115 KM to było 6,7, Golf V 105 KM - 6,8 (ale przebiegi na prawie takim samym zbiorniku identyczne jak w Tiguanie więc chyba mnie komputer w Golfie wkręcał).


Cytat: arekp w 2019/08/27 07:33polskich drogach nie da się latać (...) jazda z prędkością 90km/h w sposób ciągły jest praktycznie niemożliwa[/size][size=78%]
[/size]
Nie byłem tego świadomy przed weekendem w Niemczech - my nie potrafimy w jazdę samochodem - i to bardzo.


Z jednej strony 8s do 100km/h jest fajne ale też powiedzmy sobie szczerze po co mamy ~200KM w Tiguanach. To nie są samochody wyścigowe - wielkie, ciężkie, mało zwrotne - do przewożenia rodziny i połowy dorobku na wakacje. Moc jest wyłacznie do wyprzedzania i po zakończonym manewrze powrót na tempomat. Nikt normalny nie kupuje SUVa żeby się nim ścigać od świateł do świateł. Spalanie 11 w benzynie? Myślę ze spoko - sam liczyłem że powinno być z 12. 8,5 w Dieslu? Naiwnym by było myśleć że to będzie 6,5 podczas gdy w WLTP wyszło 7,1-7,4.


Tak czy siak jeden czynnik ma niezmiennie podstawowe znaczenie przy spalaniu - płynność jazdy, a prędkość (o ile przepisowa) jest drugorzędna.

arekp

U mnie, po 50000 km utrzymuje się średnia 10,5l/100km - mieszany tryb, 60% miasto, 40% trasa.

Darayavahus


Cytat: MrBlacker w 2019/08/27 11:05Korzystanie z trybu sport


A tak swoją drogą ostatnio zacząłem jeździć w trybie sport i zgadnijcie co się stało ze spalaniem - spadło, a przynajmniej stoi w miejscu - oczywiście nie zmianiając przy tym ogólnego stylu jazdy.
Poza tym że czasami bez sensu utrzymuje obroty mimo że ledwo dotykam gaz to są z tego same zalety. przede wszystkim nie ma takiego efektu ze jadąc jednostajnie wciskam głębiej gaz i nic sie nie dzieje poza tym że spalanie rośnie. W trybie sport nie utrzymuje obrotów poniżej wartości gdzie już jest sensowny moment i samochód reaguje od razu.


Właściwie to zastanawiam się gdzie szukać magika który by mi mapę DSG zmienił żeby dolne obroty i prędkość zmiany biegów z S + moze tryb żeglowania z E i D pożenił jednym trybie - D.


Mam wrażenie, że ta skrzynia jest zepsuta przez software.


Oczywiście to wrażenia z Diesla - benzyny podobno lepiej się zachowują.

MrBlacker

Kontynuując moje rozważania na temat spalania 2.0 TSI 4motion...

Miałem okazję w ten weekend przejechać się autostradą i przeprowadziłem mały eksperyment (w pewnym sensie z konieczności).
Trasa to 300 km autostrady (100%) w jedną stronę i to samo z powrotem.

  • Start piątek z rana, tempomat ustawiony na 160 km/h (niestety musiałem w miarę szybko dotrzeć na miejsce docelowe) - droga generalnie pusta, ale trzeba było trochę manewrować z prawego pasa na lewy i na odwrót, co wiązało się z hamowaniem i przyśpieszaniem. 
    Średnie spalanie: 10,5 l/100 km, czas jazdy to ok. 2 h
  • Powrót sobota po południu, tempomat ustawiony na 120 km/h - droga puściutka, praktycznie cały czas prawy pas, sporadyczne wyprzedzanie.
    Średnie spalanie: 7,2 l/100 km, czas jazdy to ok. 2,5 h
Rożnica w czasie to aż, a może tylko tylko 30 minut, natomiast różnica w spalaniu to ponad 3 l/100km. Na tej trasie różnica to 10 l benzyny czyli 50 zł w gotówce.
Jak ktoś chce oszczędzić to wystarczy zdjąć nogę z gazu i kasa pozostaje w kieszeni. ;)

VWTIG

Jeśli moge skomentować to różnice jakie podajecie w spalaniu wynikają tylko z warunków meteo jakie były na drodze.

Moje auto po przekroczeniu 10 000km ustabilizowało spalanie.
Średnie spalanie to około 7,5l.
Ostatnia trasa autostrada( tempomat 140km/h) to spalanie 6,5l w jedną stronę, powrót ta sama trasa te same parametry prędkościowe i spalanie wyszło 7,4l.
Reasumując, jazda z wiatrem sprzyja oszczędnościom w kieszeni:).


Trasa krajowa (tempomat 120km/h) spalanie 6,3l. Wiadomo zwalnianie ,przyspieszanie,jazda w sznurku....ale zawsze prędkość jest niska więc i spalanie robi się atrakcyjne.

Ogólnie samochód bdb. Automat to już wogóle rewelacja do jazdy.

Revo

@michals232 - przed zakupem Tiguana 2, jezdzilem (jezdze jeszcze przez 3/4 tygodnie) golfem 7 w 1,4TSI 92KW.
Z spalania bylem bardzo zadowolony, wiec i Tiguana wzialem w TSI (ale tym razem 2.0 TSI -190KM).

Roznica w spalaniu miedzy TSI a TDI jest niewielka (okolo 2 litry). Ale to nie ten watek ..