Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

kabum

trasa Wwa-Oświęcim-Wwa - kilka korków które, obniżyły średnią prędkość - tak to średnio było ok 140km/h ze skokami do 190 :P
Wynik całkiem przyjemny, przynajmniej jak dla mnie w stosunku do poprzedniego auta(Toyota Avensis)

Peterka

Mialem dzis pozyczonego Tiguana 9 krotki) 1,5 TSI DSC. Tyle mi spalil na trasie Warszawa-Gostynin-Warszawa.


Snooper

@Peterka to raczej zadowolony jesteś :)  Ja jeździłem test krótkim z tym samym silnikiem co wybrałem Allspac'a i różnicy w zwinności/płynności jazdy nie odczułem, tak więc wrażenia będą podobne miedzy allspace, a krótkim :)

Peterka

Jestem . Ale kumpel namawia mnie na 2.0 TSI DSG (190 KM). On na Arteona 2.0 i ponad 200 KM tez w benzynie. Czy silnik w Tiguan 2.0 ma mokra DSG?

Rocko

@Peterka pamiętaj tylko, że to nie kumpel będzie jeździł Twoim samochodem, nie on za niego płaci przy odbiorze, nie on będzie płacił za paliwo i ubezpiecznie 🙂 jeżeli 150 KM Cię zadowala, to po co więcej? No chyba, że nie zadowala to się nie zastanawiaj 😛

tiguan220

Cytat: Peterka w 2019/06/23 23:10Mialem dzis pozyczonego Tiguana 9 krotki) 1,5 TSI DSC. Tyle mi spalil na trasie Warszawa-Gostynin-Warszawa.
Skąd takie duże spalanie? Przy tej średniej prędkości obstawiałbym bardziej w okolice 5.

Kabe

Tig 150KM nie pali 5L, da się co najwyżej zejść do 5,8L moim zdaniem

Tiggy

Cytat: tiguan220 w 2019/06/25 22:02
Skąd takie duże spalanie? Przy tej średniej prędkości obstawiałbym bardziej w okolice 5.
Średnia przy tym przebiegu (245km) wskazuje na to, że to był głównie ruch miejski / podmiejski. Dużo hamowania/rozpędzania. 5L w tym wypadku było nierealne.

Co innego w trasie - jadąc bardzo EKO da się zejść poniżej 5, ale trzeba:
1. Hamować głównie silnikiem
2. Unikać gwałtownego przyspieszania
3. Unikać całkowitego zatrzymania
4. Jechać na możliwe najwyższym biegu
5. Przed większymi podjazdami lekko się rozpędzić, unikać podjazdów w tempomacie - lepiej pozwolić autu trochę wytracić prędkość niż ją utrzymywać.

Główna zasada - przewidywać sytuację na kilka sekund do przodu.
Jestem fanem "jazdy na kropelce" więc możemy wymienić się doświadczeniami w tym zakresie :)

Kabe

Dla mnie taka jazda o kropelce to utrudnianie jazdy innym kierowcom.

Tiggy

Cytat: Kabe w 2019/06/25 23:18
Dla mnie taka jazda o kropelce to utrudnianie jazdy innym kierowcom.
Eeeee, przesadzasz. W trasie jadę zawsze co najmniej tyle ile jest na danym odcinku drogi dozwolone. To że unikam 'butowania' to inna kwestia.
W ruchu miejskim nie stosuję np. unikania zatrzymania albo wolnego rozpędzania bo to spowalnia zjazd/wjazd na skrzyżowania innym i tamuje ruch. Generalnie w mieście eco driving jest mocno ograniczony, bo zbyt wiele się dzieję aby np. często hamować silnikiem.
Wszystko trzeba robić z głową.



Kabe

Jazda o kropelce, a "butowanie" to dwa bieguny,  to że nie popieram na codzień jazdy o kropelce nie oznacza że mam pedał gazu w podłogę ... bez przesady, to jakieś patrzenie na świat w czarno biegłych kolorach.
Jechałem ostatnio przez pół Polski różnymi drogami w tym jednopasmowymi, spotkałem po drodze pojedynczych kierowców którzy albo jechali o kropelce,  albo strikte trzymali się przepisów i na ograniczeniu 50 jechali bliżej 40 ...
Nie popieram łamania przepisów, ale jazda o kropelce najczęściej utrudnia jazdę innym. Oczywiście że wolno tak jeździć, ale powoduje to irytację innych niestety.

tiguan220

Autostrada, spory ruch, prędkości do 140. Na pokładzie 2+2 i bagaże, bak pełny.

Kabe

Według mnie 2.0TSI przy prędkościach autostradach pali tyle samo co 1,4tsi/1,5tsi a może nawet 0.5L mniej

Rocko

@Kabe z tym mniej to bym nie przesadzał, ale przyznaję, że wynik ładny jak na taką moc 🙂

solmat

no ja mam przy predkosciach autostradowych (140-160) mam spalanie 12-13 litrow wiec nie wiem jakim cudem wy macie 8l