@Rocko Napewno to również ma znaczenie.
Nie wiem czy to najlepszy wątek by rozwijać dyskusję, ale w sumie my cały czas o spalaniu tutaj.
Ale nawet patrząc na porównywalne silniki 2.0TDI 140KM vs. 2.0TDI 150KM. Kiedyś taki silnik miał średnie spalanie 5,5L i trudno było je znacząco podnieść. Dziś 2.0 TDI bez problemu osiąga średnio 7,5L. Nie wspomnę już o Toyocie Rav4 hybrid (poprzednia generacja) którą npa jeździe testowej miałem spalanie 9,6L i sprzedawca powiedział że jak nauczę się tego silnika to zejdzie do 8L ale niżej to nie
![:))](/Smileys/default/laugh.gif)
Kolejna sprawa to eko oprogramowanie skrzyń biegów DSG, gdzie obecnie zwłoka przy Kickdown jest taka że wiele osób zniechęca do jeżdżenia automatem, w tym i mnie.
Trzeba jednocześnie zaznaczyć że silniki TSI u VW należą do oszczędnych na tle praktycznie całej konkurencji. Ja nie bardzo widzę na rynku SUVy z silnikiem benzynowym które potrafią spalać 6L. Sorry konkurencja jest niestety daleko w tyle.
Albo motoryzacja się rozwija zbyt wolno.
Pamiętam duże fiaty 125p (na którym robiłem prawo jazdy i potem jeździłem) które spalały np. ~7,5L. Minęło kilkadziesiąt lat i parametry przyspieszenia się znacząco poprawiły, ale spalanie już nie bardzo. Co więcej tak jak napisałem hybrydy dalej spalają mniej więcej tyle samo paliwa ci auta kilkadziesiąt lat temu