@Rocko Napewno to również ma znaczenie.
Nie wiem czy to najlepszy wątek by rozwijać dyskusję, ale w sumie my cały czas o spalaniu tutaj.
Ale nawet patrząc na porównywalne silniki 2.0TDI 140KM vs. 2.0TDI 150KM. Kiedyś taki silnik miał średnie spalanie 5,5L i trudno było je znacząco podnieść. Dziś 2.0 TDI bez problemu osiąga średnio 7,5L. Nie wspomnę już o Toyocie Rav4 hybrid (poprzednia generacja) którą npa jeździe testowej miałem spalanie 9,6L i sprzedawca powiedział że jak nauczę się tego silnika to zejdzie do 8L ale niżej to nie
Kolejna sprawa to eko oprogramowanie skrzyń biegów DSG, gdzie obecnie zwłoka przy Kickdown jest taka że wiele osób zniechęca do jeżdżenia automatem, w tym i mnie.
Trzeba jednocześnie zaznaczyć że silniki TSI u VW należą do oszczędnych na tle praktycznie całej konkurencji. Ja nie bardzo widzę na rynku SUVy z silnikiem benzynowym które potrafią spalać 6L. Sorry konkurencja jest niestety daleko w tyle.
Albo motoryzacja się rozwija zbyt wolno.
Pamiętam duże fiaty 125p (na którym robiłem prawo jazdy i potem jeździłem) które spalały np. ~7,5L. Minęło kilkadziesiąt lat i parametry przyspieszenia się znacząco poprawiły, ale spalanie już nie bardzo. Co więcej tak jak napisałem hybrydy dalej spalają mniej więcej tyle samo paliwa ci auta kilkadziesiąt lat temu