Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Dzisiejsza trasa:

Szczecin - Berlin Centrum - 7,8l/100km
Berlin Centrum - Szczecin - 7,5l/100km

3 dorosłych facetów na pokładzie + lekki bagaż. Stale 120km/h na tempomacie + odcinkowo wolniej na limitach lub szybciej (do 150km/h) przy braku limitów ;-) Centrum Berlina zarówno rano jak i przy powrocie z typowym dla Berlina ruchem miejskim - sporym, ale bez korków.

Kabe

Cytat: arekp w 2019/05/07 23:32Dzisiejsza trasa:

Szczecin - Berlin Centrum - 7,8l/100km
Berlin Centrum - Szczecin - 7,5l/100km

3 dorosłych facetów na pokładzie + lekki bagaż. Stale 120km/h na tempomacie + odcinkowo wolniej na limitach lub szybciej (do 150km/h) przy braku limitów
No to wychodzi mi że 1.4TSI spala dokładnie 1-1,5L mniej przy takiej samej jeździe (ad. mój zeszłotygodoniowy wyjazd do Niemiec i prawie taki sam styl jazdy, nawet o 5km/h szybciej)

arekp

Ja jestem trochę rozczarowany, wcześniej nigdy nie patrzałem jak mi wychodzi na "zachodnich drogach", a dziś wyszło, że czy kierunek Koszalin czy Berlin, nie ma znaczenia.

Kolejny raz postaram się być nieco bardziej powściągliwy na odcinkach "bez ograniczeń" oraz polecieć w trybie ECO - te powyższe to Drive chwilami łączony ze Sport.

Kabe

Te 30KM chyba jest warte 1L, nie przesadzajmy  :D

Snooper

Cytat: Kabe w 2019/05/08 07:50
Te 30KM chyba jest warte 1L, nie przesadzajmy  :D


Oczywiscie! Co ciekawe spalanie jak w tdi, jak ktos jeszcze rozkminia diesla pod wzgledem apetytu na paliwo to dalej zyje w czasach wspaniale panujacego 1.9 tdi.

rk

Fizyki nie oszukasz, przy podobnych parametrach silnika i jazdy TDI w T2 spali te dwa litry mniej (mówię o normalnej eksploatacji). Więc nie rozumiem twojego komentarza. TDI jest jak najbardziej opcją dla tych których interesuje zużycie paliwa (duże przebiegi), zasięg lub lubią jeździć momentem. Ma  też całkiem przyzwoity stosunek performance/spalanie w wypadku mocniejszych wersji (dla niektórych jest to istotne). Aspekt ekonomiczny zostawmy, bo zaraz zacznie się święta wojna.


Tak na marginesie, te same trasy które opisuje @arekp w wypadku mojego TSI 220KM to jakieś 0.5 L więcej na 100km.

arekp

Dokładnie, nawet w postach użytkowników tego forum wyraźnie widać, że jeśli ktoś normalnie eksploatuje TDI, to kolejne 2 litry na każdej setce jeszcze urwie - przy analogicznym silniku/ mocy auta.

Gdybym robił przebiegi x2 i więcej tego co robię teraz (wczoraj do garażu zaparkowałem z równiutkim 40kkm na liczniku), to wybrał bym diesla.

Przy aktualnym sposobie eksploatacji, TDI to finansowa katastrowa - wielokrotnie pisałem o różnicy w cenie zakupu i braku realnych szans (w moim przypadku) na choćby wyzerowanie tej nadpłaty.

Snooper

@rk @arekp ale ja piszę tylko i wyłącznie o średnim spalaniu na 100 km, nie dotykam innych kwestii. Tym bardziej, że teraz TDI jest 12 tys droższy od TSI. Chodzi mi o różnice, które były kiedyś chociażby miedzy 1.9 tdi, a 1.6 czy 1.8.


TSI:
CytatBenzyna bezołowiowa
Zużycie paliwa – cykl niski 11,80 l/100km
Zużycie paliwa – cykl średni 8,90 l/100km
Zużycie paliwa – cykl wysoki 7,80 l/100km
Zużycie paliwa – cykl bardzo wysoki 9,00 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 9,00 l/100km
Emisja CO2 – cykl mieszany204 g/km


TDI:
CytatDiesel
Zużycie paliwa – cykl niski 8,60 l/100km
Zużycie paliwa – cykl średni 7,10 l/100km
Zużycie paliwa – cykl wysoki 6,20 l/100km
Zużycie paliwa – cykl bardzo wysoki 7,40 l/100km
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,10 l/100km
Emisja CO2 – cykl mieszany 187 g/km[/size][/font]




arekp

Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:52Tym bardziej, że teraz TDI jest 12 tys droższy od TSI

I tak było od początku produkcji TII.

Fircyk

#264
Highline Różnica  to  tylko 5000 zł. Między 190 tdi  i 190 tsi, dodatkowo między 1.5 tsi A 2.0 tdi to 5500.

Charls

Nie wiem jak wy jeździcie tymi TSI, żagle rozwijacie czy jak bo ja testowałem przez kilka dni Tiga II 2.0 TSI i średnie spalanie oscylowało wokół 9-10 litrów, w obecnym TDI AWD średnie długodystansowe to 6,5 litra więc 2,5 l mniej

Charls

Cytat: lukas w 2019/04/27 21:14i ciekawy jest ten tryb "żeglowania", nie mam wyboru profilu jazdy, więc dość często włącza się ten bieg jałowy i w sumie nie przeszkadza mi to.


Lepiej to wyłącz, takie nieustanne rozsprzęglanie i załączanie nie ma raczej dobrego wpływu na DSG.

Charls

Cytat: Snooper w 2019/05/08 13:34

jak ktos jeszcze rozkminia diesla pod wzgledem apetytu na paliwo to dalej zyje w czasach wspaniale panujacego 1.9 tdi.


wspomniany 1.9 TDI nie napędzał aut pokroju  Tiguan ważących 1650-1700 kg a jesli wspomnisz Alhambra/Sharana/Galaxy to tam nie było 190 koni i nie było dynamiki, a jeśli weźmiesz ARL w Golfie MK4/Leonie to niestety też swoje spalił. Moim zdaniem porównanie mocno chybione.

rk


Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:52
@rk @arekp ale ja piszę tylko i wyłącznie o średnim spalaniu na 100 km, nie dotykam innych kwestii. Tym bardziej, że teraz TDI jest 12 tys droższy od TSI. Chodzi mi o różnice, które były kiedyś chociażby miedzy 1.9 tdi, a 1.6 czy 1.8.
Przecież te różnice były na podobnym poziomie. Z ciekawości spojrzałem na Golfa iV by odświeżyć pamięć:
https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/iv/


Podobne moce to ok. 2 l różnicy.


Cytat: Charls w 2019/05/08 17:09Nie wiem jak wy jeździcie tymi TSI, żagle rozwijacie czy jak bo ja testowałem przez kilka dni Tiga II 2.0 TSI i średnie spalanie oscylowało wokół 9-10 litrów, w obecnym TDI AWD średnie długodystansowe to 6,5 litra więc 2,5 l mniej

Mi pomiędzy TSI i TDI w T2 przy mojej jeździe wychodziło minimalnie ponad 2 l różnicy (testowałem wersje 150 KM). Raporty z Autocentrum pokazują mniejszą różnicę:
https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/tiguan/ii/


Snooper

@rk 2 litry roznicy miedzy tsi 1.5 i tdi 1.5?

Ok, nie bede juz bronil mojego skrotu myslowego, co innego mialem na mysli. Jestem po prostu pod pozytywnym wrazeniem spalania tsi zarowno tego 180/190 jak i 220 km