Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Snooper

#225
@Peterka ja tez jeździłem na teście krótkim tigiem, mialem do wyboru 2.0 tdi 190 km i 2.0 tsi 180 km. Wiedzialem ze chce tdi tak wiec benzyna juz nie jezdzilem. Po odebraniu auta stwierdzam, ze jechalo sie tak samo - auto przyspiesza i reaguje dokladnie jak krotki Tig na tescie, spalania nie sprawdzalem bo interesowalo minie co innego w jezdzie testowej : )


@Rocko kierowanie sie waga nie do konca jest sluszne - wprawdzie na testy daja jakies lepsze opcje jednak jak zamowisz 4 motion i inne bajery waga moze sie znaczaco roznic od testowanej wersji.

MrBlacker

Cytat: Peterka w 2019/04/27 20:33
@MrBlacker to jeśli chodzi o katalogowe dane . Rzeczywiste będzie większe. Natomiast zastanawiam się z dynamiką.

Już kiedyś pisaliśmy, że rzeczywiste spalanie jest podobne do katalogowego spalania wg WLTP w przeciwieństwie to wcześniej stosowanych kryteriów NEDC.
Ale mi nie chodziło o katalogowe spalanie tylko o różnicę w spalaniu wg danych katalogowych. W rzeczywistości nawet jak spalanie będzie większe to można przyjąć, że ta różnica będzie znikoma. 

lukas

Po 5 miesiącach użytkowania silnika 1.5 z DSG stwierdzam, że jest on wystarczający dla tiguana (aczkolwiek tak jak wspominaliście przy manualnej skrzyni mogą być zupełnie inne odczucia). Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego laga przy ruszaniu, a tak poza tym to jest dość żwawy. Bardzo cicha jednostka nawet przy prędkościach autostradowych 140-160 i ciekawy jest ten tryb "żeglowania", nie mam wyboru profilu jazdy, więc dość często włącza się ten bieg jałowy i w sumie nie przeszkadza mi to. Co do spalania to: -miasto 8-11l, -poza miastem 6-7l, -autostrada 9-10l.


arekp

Cytat: Peterka w 2019/04/27 19:45Miałem dziś okazje pojeździć Tiguanem 1,5 TSI DSG. Jazda była trochę po centrum Warszawy i potem S8 na południe. Zużycie było ok 8,8 średnie.

A jak wyglądał ruch względem typowych dla Ciebie dni i pór dnia? Bo wydaje mi się, że sobota i to w tygodniu kiedy sporo ludzi z Warszawy wyjechało to kiepski wyznacznik.

Peterka

Napewno nie był to typowy dzień dla ruchu Warszawy. Ale  nie wiele odbiegający od tego jak mam okazje jeździć codziennie. Bardzo rzadko jadę do centrum w godzinach szczytu. Poruszam się raczej pi obwodnicy i w godzinach gdzie ruch jest płynny. A dziś tez trochę świateł zaliczyłem i korek centrum handlowym. Na trasie wiele razy pedał gazu był w podłodze i w sumie średnie spalanie nue najgorzej. Pewnie w zimie z pełnym bagażnikiem i nożem baldachy to byłoby deczko więcej.

Kabe

Cytat: Rocko w 2019/04/27 20:18
Wg danych Volkswagena różnica w przyspieszeniu między Allspace'em a zwykłym 1.5 TSI z DSG wynosi 0,3 s (9,2 s zwykły i 9,5 s długi). Natomiast różnica w wadze między nimi to 70 kg (1620 kg Allspace i 1550 kg zwykły - dane z Autocentrum). Wątpię więc, że będzie duża różnica w dynamice 🙂
No faktycznie,  tyle że ja patrzałem na dane dla skrzyni manualnej i różnica jest o 0,7s (9,3s vs. 10s)
Dla DSG jest 9,2s vs. 9,5s
Ciekawe skąd taka różnica?

rk

Wynika pewnie z innych przełożeń skrzyni (i być może konieczności wrzucenia trzeciego biegu i różnicy w czasie którym moment nie jest przekazywana (częściowo lub w pełni) na koła pomiędzy skrzynią manualną i DSG).

Kabe

Cytat: rk w 2019/04/28 18:39
Wynika pewnie z innych przełożeń skrzyni (i być może konieczności wrzucenia trzeciego biegu i różnicy w czasie którym moment nie jest przekazywana (częściowo lub w pełni) na koła pomiędzy skrzynią manualną i DSG).
No niby możliwe,  ale nie rozumiem dlaczego takie opóźnienie nie występuje przy krótkim Tiguanie, tylko przy Allspace ...

rk

Inna masa, pewnie inny współczynnik oporu, inna powierzchnia czołowa i się to nałożyło i np. wymusiło zmianę biegu. Różnica jest rzeczywiście zastanawiająco duża (ew. błąd w danych???), ja znalazłem 9.5 s i 10s dla Comfortline.


EDIT:
Zwróć uwagę, że do 80km/h jest niewielka różnica w przyśpieszeniu.

Kabe

Jak dla mnie oznacza to że przy Allspace niewiele brakuje by silnik był mocno obciążony. To już jego granica ekonomicznej jazdy

MrBlacker

Dzisiaj mały wypad z rodzinką poza miasto - 2 razy 50 km. Cztery osoby w środku i cztery duże rowery załadowane na bagażniku na haku.
W jedną stronę profil jazdy Normal, 40% trasy w korkach, trasa z niewielkim spadkiem - spalanie 8,8 l/100 km.
Z powrotem profil jazdy Sport, 30% trasy w korkach, trasa z niewielkim wzniosem - spalanie 9,2 l/100 km.

Peterka

Ja we wtorek zrobiłem swoim obecnym samochodem (Mazda 6-kombi 2,5 A/T benzyna) trasę Warszawa Łódź Warszawa . Spalanie 8,3 l/100k przy prędkościach 130-155km/h. Cztery osoby w środku. Wiem że to inny samochód- limuzyna ws SUV ale gdyby Tiguan zwłaszcza Allspace tez palił tyle to byłbym zadowolony. Mazda ma silnik bez turbiny.  A z tego co piszecie to chyba nie jest to wykluczone aby uzyskać podobne rezultaty. Albo ha zle to rozumiem. Oczywiście wynik  był z komputera.

Tomus

Cytat: wachu w 2019/04/25 00:51<br>pytanie z innej beczki...<br><br><br>Jeździ ktoś z platformą rowerową na hak + 3,4 rowery, mocno wzrasta spalanie na autostradach?<br>


Trasa Warszawa - okolice Chyzne. 4 osoby, box na dachu i platforma z 3ma rowerami.
Na ekspresowkach 140-150, pozostale dwupasmowe 120-130, no i troche powolnych dojazdowek drogami kiepskiej jakosci.


Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym wynikiem, spodziewalem sie 11-12l. Tyle mniej wiecej spalam jak lece autostradami i ekspresowkami na pusto.


T


Rocko

Cytat: Peterka w 2019/05/02 04:29
Ja we wtorek zrobiłem swoim obecnym samochodem (Mazda 6-kombi 2,5 A/T benzyna) trasę Warszawa Łódź Warszawa . Spalanie 8,3 l/100k przy prędkościach 130-155km/h. Cztery osoby w środku. Wiem że to inny samochód- limuzyna ws SUV ale gdyby Tiguan zwłaszcza Allspace tez palił tyle to byłbym zadowolony. Mazda ma silnik bez turbiny.  A z tego co piszecie to chyba nie jest to wykluczone aby uzyskać podobne rezultaty. Albo ha zle to rozumiem. Oczywiście wynik  był z komputera.
Takiego wyniku bym się nie spodziewał nawet w 1.5 TSI. U mnie 2 dorosłe osoby, dziecko i pełen bagażnik (po sufit z wózkiem) na trasie Warszawa - Gdańsk przy stałej prędkości 150 km/h (w miarę pusta droga i cały czas tempomat) spalił 9,5. Przy 140 km/h spalanie kolo 9 litrów. Wyższa buda więc cudów nie ma 😛