Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Powtórzę, że jeśli dla Ciebie kryterium jest niskie spalanie i nie jesteś w stanie zaakceptować średniej 10l/100km w silniku TSI, to Tiguan w jakiejkolwiek wersji nie jest dla Ciebie. Tiguan ma duże gabaryty zewnętrzne, ma swoją wagę i nawet jeśli na jakimś optymalnym przelocie autostradowym spali 7 litrów, to w trybie łączonym i miejskim będzie mu bliżej 8-10l.

Peterka

Przed Mazda 6 miałem Sportage 2.0 w dieslu ( teraz nie chce diesla ) to zdaje sobie sprawę z gabarytów Tiguana. Sportage  tez potrafił sporo spalić bo Ok 8-9 oleju napędowego .

Tiggy

Cytat: Peterka w 2019/04/27 10:25
Czyli uważacie ze 1,5 jest za słaby do Allspace czy w ogóle do Tiguana?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Wg mnie tak. Tiguan (tym bardziej Allspace) jest za ciężki i za wysoki na ten silnik (to też wychodzi w spalaniu). Z opinii innych użytkowników wiem, że zdecydowanie lepiej silnik ten radzi obie w T-Roc'u, T-Cross a nawet w golfach.
Deklarowany moment obr. może i jest prawdziwy, ale na pewno nie pojawia się tam gdzie deklaruje VW (1500 obr) ale znacznie wyżej. Dopiero powyżej 2200rpm czuć że to auto zaczyna przyspieszać.
Za to bardzo fajnie jedzie się nim po autostradzie. Przyspieszanie w zakresie 110 - 170 ma całkiem przyjemne. Nawet w okolicy 200km/h sobie radzi (wg mnie zdecydowanie fajniej się prowadzi niż np. passat - jakoś nie łapie wibracji przy prędkościach powyżej 180km/h).

MrBlacker

#213
@piotr_1975 dodatkowo jak wyświetlisz między zegarami średnie spalanie to przyciskiem OK możesz zmieniać  między trzema trybami: Od uruchomienia, Od tankowania i Długookresowe.

Rocko

Cytat: Peterka w 2019/04/27 10:25
Czyli uważacie ze 1,5 jest za słaby do Allspace czy w ogóle do Tiguana?



Sent from my iPhone using Tapatalk


Wg mnie jest w sam raz jeżeli weźmie się pod uwagę osiągi do spalania 🙂 9,2 s do 100 km/h (9,5 s w przypadku Allspace'a) to za mało? 70-80% samochodów na naszych drogach nie ma takich osiągów, a jakoś nie słychać narzekań na za słabe silniki 🙂 A co do różnicy w masie pomiędzy zwykłym Tigiem a Allspacem to bzdura, bo różnica to całe 70 kg 😁

Fircyk

#215
A oto moje dzieło po dotarciu 2.0TDI 150hp 4x4 tryb sport. Trasa GARWOLIN WARSZAWA. Generalnie nie zwracam uwagi na spalanie bo jest małe  ale stwierdziłem jakiś miesiąc temu że będę  testował tryb sport auto dotarte. I moje zaskoczenie auto jeździ  troszkę  jakby miało  20hp więcej  tak do 140 później jednak czuć że  to tylko złudzenie. Irytuje mnie (głos  chałas  silnika ) bieg drugi  ciagnie do 40 i zmienia na 3. I to tyle reszta to zalety zero opóźnienia przy wyprzedzaniu  czy zmianie pasa szybka reakcja na gaz. I o dziwo mniejsze spalanie ale tłumaczę to też  temp zewnętrzną.

Robię tą trasę od kilku lat różne auta i tak

Obecnie
Tiguan2.0 D 150 hp automat   spalanie 5.5l oraz  koła 19
Audi Q5 2.0 D190hp automat spalanie 5.9l koła 19
BYŁO
Insignia 2.0 D 190hp Automat spalanie 6.8 l koła 18
Pathfinder 2.5 D 200hp Automat spalanie 12l koła a standard AT
Audi A6 4.2 B 330hp Automat  12l koła 18
Insignia 2.0 B 220 hp Manuel   12l.  koła 20


MrBlacker

Różnica w wadze między zwykłym Tiguan, a modelem Allspace to 50-70 kg niezależnie od wersji wyposażenia i silnika (oczywiście zawsze porównujemy ten sam silnik i wyposażenie.
Większe różnice mamy własnie przy wyborze silnika i wyposażenia - tutaj różnica może wynosić nawet ponad 300 kg, gdy porównujemy wersję z najsłabszym silnikiem z napędem tylko na przód z manualną skrzynią biegów z wersją z najmocniejszym silnikiem z napędem na cztery koła z automatyczną skrzynią biegów.

@Peterka jeśli priorytetem dla Ciebie jest większy bagażnik (dla mnie to było jednym z priorytetowych kryteriów przy zakupie) i niskie spalanie to nie ma sensu się zastanawiać na wyborem Zwykły Tiguana czy Allspace, raczej skupiłbym się nad wyborem silnika, napędu i dodatkowego wyposażenia.


Kabe

Silnik 1,4tsi / 1,5tsi 150KM ma bardzo zadowalającą dynamikę i osiągi (9,2s / 9,3s do 100km/h). Do tego jest bardzo cichy w codziennej jedzie, głośny się robi dopiero przy prędkościach powyżej 150km/h.
Co do spalania to już kiedyś pisałem, że jest ono bardzo przewidywalne. Przy spokojnej jeździe spala nawet ~6L, aż do prędkości ponad autostradowych gdzie spalanie nawet przekroczy 11L przy dynamicznej jeździe. W mieście nie przekracza 10L, a bez problemu może to być 8L przy spokojnej jeździe.


W przypadku Tiguana Allspace nie mam już takiej pewności,  bo auto jest większe i cięższe. Przyspieszenie 0-100 zabiera już 10s, czyli wyraźnie dłużej i podobnie jest chyba przy spalaniu.

Tiggy

Cytat: Kabe w 2019/04/27 13:49
Silnik 1,4tsi / 1,5tsi 150KM ma bardzo zadowalającą dynamikę i osiągi (9,2s / 9,3s do 100km/h).
Te osiągi są trochę mało życiowe:) Bardziej chodzi o dynamikę tego silnika wstawionego do auta wagi/rozmiarów Tiguana - praktycznie do każdego przyspieszenia w manualu konieczna jest redukcja (w DSG robi to za Was komputer, więc faktycznie lepiej to wypada). Jeśli nie redukujesz to reakcja na gaz jest "gumowa". Właściwie w tym aucie nie czuć że masz turbinę.Porównanie do dowolnego TDI z manualem (nawet starego 130KM AWX) wypada blado. Tam mogłeś spokojnie wyprzedzać nie "mieszając" lewarkiem. A reakcja turbiny na pedał gazu była natychmiastowa.


Co do wersji z DSG (jeździłem nim na testach) - to faktycznie lepiej się jeździło (tyle, że jeździłem chyba w trybie Sport - może to dlatego). W porównaniu jednak do TDI z DSG to gwałtowne przyspieszanie było niekomfortowe - kickdown jest taki że autem mocno szarpnie i zawyje, wynika to pewnie z różnicy obrotów między poszczególnymi przełożeniami  w dieslach i benzynach.


Wracając jednak do tematu: jak dla mnie to silnik w jeździe bez szaleństw jest całkiem ekonomiczny - w mieście mam 7.8L-8L. (aczkolwiek jest mułowaty :))



Kabe

Trochę racji jest w tym co mówisz. Z tym że w takim razie chyba jest różnica między 1,4 i 1,5tsi. 1,5tsi najwyraźniej dostał kilka dodatkowych punków do mułowatości by być bardziej eko  :D 

Snooper

Ja dziś po raz pierwszy zszedlem ponizej 7 litrow. Spokojna, grzeczna jazda na ACC ustawionym do 110 w sznureczku za innymi.



Peterka

Miałem dziś okazje pojeździć Tiguanem 1,5 TSI DSG. Jazda była trochę po centrum Warszawy i potem S8 na południe. Zużycie było ok 8,8 średnie.  prędkości na S8 w granicach 130-140. Łatwo dochodził do tych prędkości. Przyspieszenia od np 110 do 140 jak dla mnie ok.
Jest cichy przy tych prędkościach. Znacznie cichszy niż Kodiaq.
Gdyby takie spalanie się utrzymaliby byłoby ok. Oczywiście samochód  bez obciążenia , tylko dwie osoby. Nie nam okazji przejechać się Allspacem. Jaka tu jest różnica. A ciągnie mnie do Allspace ze względu ba bagażnik

Rocko

Wg danych Volkswagena różnica w przyspieszeniu między Allspace'em a zwykłym 1.5 TSI z DSG wynosi 0,3 s (9,2 s zwykły i 9,5 s długi). Natomiast różnica w wadze między nimi to 70 kg (1620 kg Allspace i 1550 kg zwykły - dane z Autocentrum). Wątpię więc, że będzie duża różnica w dynamice 🙂

MrBlacker

@Peterka przy silniku 1.5 TSI i DSG katalogowa różnica wg WLTP to 0,2 litra na 100 km - przy czym Allspace jest w tym przypadku cięższy o 70 kg.
Wg mnie to żadna różnica.

Peterka

@MrBlacker to jeśli chodzi o katalogowe dane . Rzeczywiste będzie większe. Natomiast zastanawiam się z dynamiką.