Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Snooper

Cytat: wachu w 2019/04/08 22:59Fircyk. To jest złe porównanie, bo zimą jeździ się inaczej, a zmiana na letnie na początku wzmaga fantazję

@Fircyk pisze raczej prawdę, nie porównuje tego źle. Na potwierdzenie moja Insignia z tym samym silnikiem zima na 17' to 5,5-6,0 im dłuższe odcinki tym niższe spalanie (nawet 1000 km na jednym baku) żona tydzień przed dorwaniem Tig'a nawet strzeliła 5.2 na 300 km (moje uznanie) wystarczy jeździć 95-105 :)

za to na letnich 19' 245/35 - ja mam 6 litrów minimum - ale dla mnie komfort jazdy dużo lepszy, ten samochód jest przyklejony do drogi, smutno mi było się z nim rozstać.



Na szczęście Allspace wcale taki miekki się nie okazał...


Dodam jeszcze, że Insginia 1700 kg - Allspace (z 4 motion) 1750 kg :P

VWTIG

To ile ci Pali w mieście , ile na trasie ? przy jakich prędkościach?

już_nie_passat

Po mieście to prawie nie jeżdżę.
140km/h = 7.8-8.5 l (zależnie od wiatru)
160km/h = 8.2-9.0 l
i żebym nie wiem co robił nie zejdę poniżej 5.7-5.8 a paskiem udawało się 4.7


.............. odpowiadam z grzeczności ale to chyba nie ten wątek.

Snooper

@VWTIG Ja wstępnie podam, ze po 750 km, spalanie dlugookresowe 8.1 przy olbrzymich trasach rzedu - 15 km do miasta i 15 km spowrotem + dwu kilometrowy wyjazdy do sklepu/paczkomatu na zimnym silniku.

Insignia 2.0 160 km manual, te same odcinki 6-6.5 l : )

Jak po dotarciu zejde tigiem do 7 to sam sobie zaklaszcze, bo po tym co pisze @już_nie_passat marne szanse, ale z taka budą nie spodziewałem sie spalania z auta w ktorym tyłek mialem 10 cm nad ziemia : )

VWTIG

Mój po 5k km spalnie średnie 8l, na trasie do 130km/h spalanie 7l. Poprzednia wersja ale 140KM manual spalała śrdnio 7l i byłem mega zadowolony z osiągów itd. Może jeszcze się dotrze i zejdzie spalanie a może to wina DSG...

już_nie_passat

............ i jeszcze dodatek:


Robiłem długodystansowe (trasy 200..300km) testy w trybie manual. Jadąc w manualu, przy obrotach <2200 spalanie wcale nie wychodzi większe niż w auto (normal). A auto jest dużo żwawsze i natychmiast reaguje na depnięcie, bez redukcji. Nie ma tych wkurzających opóźnień. Pewnie cierpi ekologia ale ja mam to w .... . To jest jeden z moich argumentów przeciw obecnej wersji DSG.

Tiggy

Z kategorii eco-driving:



Wiem, wiem - zaraz zostanę "zjechany", że jeżdżę jak emeryt ;) , ale po prostu miałem do dojechania 100km do domu a nie chciało mi się już na stację zajeżdżać po nocy.Jechałem krajówkami "po znakach" i 20km 'eską' z wbitym 110 na ACC.
Przyjemność z jazdy - zerowa.


Dla porównania - paskiem B5FL 1.9 TDI 130KM ta sama trasa - 4.3L - normalna jazda, ale bez szaleństw.

już_nie_passat


Kabe

Jeździsz jak emeryt :-)


Tylko nocą da się takie wyniki osiągać ...

Rocko

Cytat: Tiggy w 2019/04/22 21:59
miałem do dojechania 100km do domu
Widzę, że uzyskany wynik obejmuje 11 km pchania samochodu, bo do celu zabrakło 11 km 😂

Tiggy

Cytat: Rocko w 2019/04/23 06:56
Widzę, że uzyskany wynik obejmuje 11 km pchania samochodu, bo do celu zabrakło 11 km 😂
Zrzut zrobiłem parę km przed domem, bo wiejskie drogi by mi średnią prędkość popsuły  ;)

VENOM

@Tiggy  - cholera, to ja emeryt a takich wynikach mogę tylko pomarzyć.... u mnie permanente 10

Kabe

Cytat: VENOM w 2019/04/24 22:32
@Tiggy  - cholera, to ja emeryt a takich wynikach mogę tylko pomarzyć.... u mnie permanente 10
Ale różnica w silniku i ilości koni też tutaj ma znaczenie

wachu

pytanie z innej beczki...


Jeździ ktoś z platformą rowerową na hak + 3,4 rowery, mocno wzrasta spalanie na autostradach?

VWTIG

Powiem tak: Nawet jeśli wzrasta to sądzę , że stać Cię na to:)