Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

U mnie w miarę się zgadza - porównywałem 220 KM z 230 KM.  W mieście mi pali ciut mniej (nie jeżdżę w godzinach szczytu). Na pewno te dane dają duże lepszy pogląd na spalanie niż te testowane zgodnie z NEDC.

MrBlacker

#121
Porównując moje auto do 2.0 TSI 4MOTION 190 KM z GPF (180 KM bez GPF już nie produkują) i patrząc na pojedyncze trasy czy okresy między tankowaniami to wygląda, że w miarę się to zgadza z WLTP.

Wg WLTP zużycie paliwa dla Tiguan Allspace Highline 2.0 TSI 4MOTION 190 KM z automatem DSG wynosi:

  • 11,80 l/100km -  cykl niski - miasto (Low)
  • 8,90 l/100km   -  cykl średni - poza terenem zabudowanym (Medium)
  • 7,80 l/100km   -  cykl wysoki - droga ekspresowa (High)
  • 9,00 l/100km   -  cykl bardzo wysoki - autostrada (Extra High)
  • 9,00 l/100km   -  cykl mieszany (Combined)
Patrząc długofalowo z przejechanych 10 500 km i zużytych 1 090 litrów paliwa daje mi średnie zużycie 9,6 l/100km (po przejechaniu 6 900 km miałem średnie zużycie 10,9 l/100km - ale ostatnio więcej dłuższych tras po drogach szybkiego ruchu) - z tego 35-40% to autostrady i drogi szybkiego ruchu, a reszta to miasto i korki.

Kabe

Czym się różnią cykle pomiarowe między sobą,  bo nazwy mi niewiele mówią

MrBlacker

Symulują one eksploatację pojazdu w mieście (niski), poza terenem zabudowanym (średni), na drodze ekspresowej (wysoki) i na autostradzie (bardzo wysoki).
Mieszany to zapewne jakaś średnia.
Na stronie VW jest nawet wykres.

Ale na stronie VW to chyba jest źle nazwane (przetłumaczone), bo jeden cały cykl testowy składa się z czterech wymienionych części (faz jazdy) - Low, Medium, High i Extra High.

rk

W necie, wliczając Wikipedię pełno jest informacji jak te testy są przeprowadzane (na cytowanej wcześniej stronie jest wykres pokazujący zakres prędkości).

W praktyce porównałbym trochę inaczej niż pisze MrBlacker. Cykl średni raczej przypomina jazdę po drodze z ograniczeniem prędkości do 70-80km/h, wysoki to droga krajowa. Bardzo wysoki to ekspresówka (do 120km/h), ew. spokojna jazda po autostradzie (do 130km/h).

https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_harmonized_light_vehicles_test_procedure

Tabela dla Class 3 da Ci szerszy obraz.




Kabe

To jak dla mnie interesujące są głównie 2 pomiary: 
- niski (miasto)
- bardzo wysoki (ekspresówka/autostrada)
A jadąc szybko po autostradzie spalanie trzeba liczyć takie jak w mieście, czyli pomiar "niski",  czyli najwyższe spalanie  ;)

rk

Dokładnie - prędkości w okolicach 160-170 km/h dają mi wyniki z pomiaru 'niski' ;)

bartw

W moim przypadku, podobnie jak u Was zużycie jest bardzo podobne do norm WLTP.

Skoro patrząc po opiniach na forum, nowe normy odzwierciedlają zużycie to pokusiłem się na porównanie silników Allspace'ów i dochodzę do dość zaskakujących wniosków.
Patrząc na te silniki:
1) Silnik 2.0 TDI SCR 4MOTION 240KM - spalanie w cyklu mieszanym wg wltp: 8l/100km
2) Silnik  1.5 TSI EVO <bez 4MOTION> 150KM - spalanie w cyklu mieszanym wg wltp: 7.7/100km
Doliczając do tego wagę 4MOTION i DCC (będzie to na pewno bliżej 100kg niż 50kg) i łącząc to z informacją od VW, że "każde 100 kg oznacza spalanie większe nawet o 0,3 l/100 km", można dojść do wniosku że NAJMOCNIEJSZY Diesel pali praktycznie tyle samo co NAJSŁABSZY silnik w benzynie.

Mnie daje to do myślenia, bo co prawda wcześniej wiedziałem że Diesle palą mniej, ale naprawdę nie spodziewałem się że aż tyle mniej....

wachu

bez sensu porównywać wersje najtańszą z dużo droższą - prawie 2 razy, każdy kupuje to, czego potrzebuje lub na co go stać


za to sens jest porównać :


2,0 tsi 180KM   vs 2,0 tdi 190KM


spalanie na korzyść diesla to 2 litry / 100km,  przy dynamicznej jeździe 3 litry


2-3 litrów = 10 - 15 zł /100 km


różnica w cenie samochodów 15,000 zł  daje nam zwrot różnicy po 100-150,000 km


ja tyle tym autem nie przejadę, więc wybrałem TSI

Fircyk

A Ja kupiłem diesla taniej od benzyny. Wiec chyba wygrałem od razu ? W chwili zakupu była to decyzja najlepsza bo byłem i jestem zadowolony z dynamiki i spalania. I dodatkowo ekonomiczna bo nie muszę nic odrabiać  spalaniem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


bartw

@wachu Zgadzam się że każdy kupuje wg. potrzeb i budżetu (no i może jeszcze fantazji :) Do tego każdy ma inny przewidywany okres użytkowania takiego samochodu (ja przewiduje np. 10 lat). Natomiast nie do końca zgadzam się że porównanie nie ma sensu - ponieważ tak się złożyło że spalanie tych dwóch silników jest takie samo - i takie porównanie może dawać do myślenia.

Gdy patrzę na całą sprawę, to dochodzę do wniosku że i tak koncerny samochodowe nami pogrywają stosując taką politykę cen aby udziały poszczególnych typów silników były zgodne z ich oczekiwaniami.

Gdy zrobił się negatywny klimat wokół diesli - zakazy wjazdu do niemieckich miast - wtedy taki VW, żeby nie zakłócić łańcucha dostaw, rzucił ofertę tańszą o 12 000 PLN i z automatu zmienił zasady gry praktycznie wyrównując ceny benzyny i diesli. Staliśmy się niezamierzonymi beneficjentami tej sytuacji (zarówno ja jak i Fircyk?) ponieważ cena spadła po złożeniu zamówienia (muszę przyznać, że rzadko mi się zdarza, żeby ktoś podarował mi taką sumę bez powodu).

Wracając do mojej tezy że najmocniejszy diesel pali tyle co najsłabsza benzyna - czy uważacie że ta teza jest zasadna czy też zrobiłem w tej analizie zbyt duże uproszczenie?

arekp

Cytat: bartw w 2019/02/20 23:26Wracając do mojej tezy że najmocniejszy diesel pali tyle co najsłabsza benzyna - czy uważacie że ta teza jest zasadna czy też zrobiłem w tej analizie zbyt duże uproszczenie?

Uważam to za zbyt daleko idące teoretyzowanie. Nikt kto w założeniu miał słabą benzynę, nie kupi mocnego diesla tylko dlatego, że pali (w litrach) tyle samo - inaczej ten wysyp Tiguanów z cieniutkimi benzynami nie miał by miejsca ;-)

Snooper

Dokładnie - odwieczna wojna miedzy dieslowcami a benzynowcami. Mi się wydaje, że każdy by utwierdzić sie w "swoim slusznym wyborze" bedzie szukał plusow swojego wyboru. Ważne tylko żeby na siłe nie przekonywał innych do tego, że to jedyna opcja!


U mnie żona postawiła na diesla (jeździła slaba benzyna i teraz mocnym dieslem i chciala to zachowac), a że lubie ten moment obrotowy to jakoś szczegolnie nie protestowalem, choć długo muślalem czy nie wziąść jednak tych 240 km w benzynie ; )


Ale widze ze wltp dla allspace 2.0 tsi dalej brak... tak wiec wybor słuszny, czy nie sluszny, ale szczesliwy :)

bartw

Cytat: Snooper w 2019/02/21 07:43Dokładnie - odwieczna wojna miedzy dieslowcami a benzynowcami.
Wojna wojną, ale ja nie mam intencji żeby podważać czyjkolwiek wybór (spalanie to przecież nie jedyne kryterium decyzji - np. na co komu mało palący diesel jeśli nie wjedzie do miasta :p). Myślę, że każdy podjął najlepszą dla siebie decyzję dla własnych warunków brzegowych.

Mnie chodzi o sposób myślenia o zużyciu paliwa, żeby postawić pewne punkty odniesienia dla poszczególnych typów silników.

Snooper

Cytat: bartw w 2019/02/21 11:23

Mnie chodzi o sposób myślenia o zużyciu paliwa, żeby postawić pewne punkty odniesienia dla poszczególnych typów silników.


Zatem odpowiedz jest latwa. Znam silniki VW i po wpisach tutaj zamieszczonych mozna smialo potwierdzic ze Tiguan pomimo wagi i gabarytow pali bardzo znosnie : ) KIA Sportage silnik 1.6 bez doladowania (sic!) Pali 8 -9...