Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

thanek

Mam ten sam silnik i też mnie pozytywnie zaskakuje, np. dziś wracając z działki (ok 40km) pokazał mi 6.7l. Przy tych cenach benzyny takie wyniki cieszą :)

foxter11

Tiguan Allspace 2.0 diesel, 2wd. Trasa Polska - Chorwacja, plus jeżdżenie po Chorwacji i tutejszych górkach. Wszędzie maksymalne dopuszczalne prędkości (140-150 w Polsce, 130 gdzie indziej) z włączoną klimatyzacją, spalanie wychodzi z trasy 2.5kkm 5,1l/100km. Myślę że w drodze powrotnej będzie podobnie.

Wojmar

No i jak obiecałem podaje zużycie paliwa na odcinku 241 km autostradą  A 4 i A1 7,4 l/100 km Bateria zablokowana  Prędkość średnia ok 76 km/h prędkość max - zgodnie z przepisami -jechałem na automacie ACC Jak są jakieś pytania to proszę pytać .

Ad

Okolo 7-8l / 100. 5tys km po Europie przez 10 dni. 95% autorstrady. Wiekszosc na tempomacie.

Mave

Szkoda że zablokowałeś baterie, było by spalanie ("w trasie" bez ładowania z gniazdka) Tiga hybrydy a tak jest spalanie Tiga 1.4 TSI ... trochę niska ta średnia prędkość jak na autostradę...

Wojmar

#695
Prędkość taka niska bo końcówka przejazdu była zwykłą drogą z ograniczeniami do 50 km/h .A co do baterii to auto cały czas korzystało z systemowego prądu ,ja zablokowałem tylko swoje 2/3 na jazdy po mieście docelowym.
Cała trasa 522 km . paliwo 7,3 l/100 prąd 1,1 kWh/100 km prędkość średnia 65 km/h Powrotne 241 km było już szybsze bo śr prędkość z tego odcinka to 82 km/h

van_daal

Podróż na zasłużony odpoczynek (+1 żona, + 2 psy, + cały bagażnik):
głównie ekspresówki, trochę wioch, trochę leśnego prawie offroad'u...
Większość z prędkością dopuszczalną + 5..10 km/h.
I takie coś mnie wyszło. Chyba nieźle?  :)


Mave

Porównuje to z 1.5 TSI średnia prędkość 90 km/h 6,7 litra na 100/km - autostrady i drogi ekspresowe w tym jakiś 40 km po mieście i rowery na haku ale nie ważne. No więc korzystał tylko z 1/3 i ładował też tylko tyle, ciekawe ile by wyszło gdyby Tig sam zarządzał całą baterią.

Wojmar

Van_daal Jak dla mnie to bardzo dobry wynik powiedziałbym że dokładnie taki sam jak Mój. Napisz tylko jeszcze czy blokowałeś baterie na później czy nie bo kolega Mave słusznie zauważył że powinienem nie blokować baterii i wtedy zobaczyć jaki wynik by wyszedł.

Smerfciamajda

Ale może trzeba jeszcze w nawigację wbić punkt docelowy żeby Tig widział jak rozplanować zużycie baterii. Podobno tak to jest skonstruowane.

Wojmar

Tak masz rację ,że tak to działa ale jak ja jechałem te 241 km to prawie cała trasa to autostrada , więc i tak system by kazał jechać na benzynie a tam gdzie powinien na prądzie to i tak korzystał z systemowego prądu

van_daal

Cytat: Wojmar w 2022/08/11 11:01Napisz tylko jeszcze czy blokowałeś baterie na później czy nie...
Tak, blokowałem na jakieś 2/3 baterii bo nie wiedziałem, czy na miejscu będzie możliwość ładowania. Generalnie zakładam, że długie przejazdy będę robił na benzynie (hybryda) a krótkie lokalne na prądzie.

Co ciekawe, jak na razie zużycie prądu nie przekracza u mnie 20kWh/100km. Oscyluje wokół 18kWh/100km (póki co AC: off).
Raz miałem nawet 13kWh/100km!  :o
Nie wiem jak będzie zimą i w upał ale póki co zasięg ok. 50km na prądzie zdaje się całkiem realny.
Po tej przejażdżce 13 kilowatogodzinnej i naładowaniu na max zasięg wyszedł mi 60km!  :D

Wojmar

Czyli zrobiłeś dokładnie tak jak ja. Myślę że to słuszna taktyka ,powiedziałbym nawet że proekologiczna nie kopcimy w mieście docelowym.

van_daal

#703
Cytat: Wojmar w 2022/08/11 11:37...nie kopcimy w mieście docelowym.
Zwłaszcza, że u mnie to właściwie jest las w pobliżu małej wsi.
Powiedziałbym, że jeżdżenie tutaj na spalinie to byłby wręcz grzech ciężki!  ;)

A ładować mam gdzie. Taka przewaga PHEVów nad EV...
Bo EVów z gniazdka się nie naładuje, prawda?

S-Tig