Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Cytat: Ad w 2022/06/06 11:33Przy moim jezdzeniu, gdzie potrzebuje pelen zbiornik co tydzien, place 2000 miesiecznie za samo paliwo. Moze te hydrydy to nie taka glupa sprawa w obecnych czasach
Hybrydy będą miały co raz większy sens. W trasie też potrafią już oszczędzać paliwo. Jeżeli masz gdzie podłączyć Plug-in Hybridę, to jest to opcja najoszczędniejsza. Wystarcza zwykłe gniazdo 230 V. 

Wojmar

Cytat: Galon w 2022/06/06 18:35
Wyniki godne wychwalania. Jak jeszcze spadnie zużycie benzyny to proszę przedstaw je, ale z dodatkowym komentarzem w jakich warunkach (miasto, trasa, teren płaski itp).
Zużycie kWh też niskie, ale tendencja odwrotna, bo wzrasta. Ale to akurat logiczne. Na czymś trzeba jednak jeździć.
Codziennie jadę rano ok 40 km : miasto potem obwodnica ok 120 - 140 km/h tryb GTE (jak zobaczę jakąś szybką konkurencje ) lub hybrydowy , potem troszkę autostrada i znowu wjeżdżam do miasta z drugiej strony .
A dzisiaj ta sama trasa ,ale w trybie elektrycznym i jak się podpiąłem do ładowania to było jeszcze na 6 km zasięgu. Oczywiście jadąc spokojniutko . Bo jak raz chciałem sprawdzić czy na prądzie pojedzie deklarowane 130 km/h - to pojechał 140 , ale w połowie tej drogi wsiorbało cały prąd . Podsumowując prędkość ma ogromny wpływ na zużycie   :( [size=78%] [/size]

Ad

Cytat: Galon w 2022/06/06 18:59
Hybrydy będą miały co raz większy sens. W trasie też potrafią już oszczędzać paliwo. Jeżeli masz gdzie podłączyć Plug-in Hybridę, to jest to opcja najoszczędniejsza. Wystarcza zwykłe gniazdo 230 V.
ZObacze, moze nastepny samochod bedzie hybryda. Jak sie ceny paliw nie uspokoja, to wkrotce nie bedzie sensu miec silnika benzynowengo. Dobrze, ze nie kupilem wiekszego silnika, bo mial to byc inny samochod z silnikiem 2.8-3.0.

Mam gdzie podlaczyc, mam fotowoltaike w domu. Wystarczy tylko ladowarke dokupic. Ale to tez jest palcem na wodzie pisane. Samochod laduje sie w nocy, kiedy z fotowoltaiki nic nie ma, wiec i tak trzeba ciagnac z sieci.

Jedyna co mnie zatrzymuje z hybryda, to ja ciagle w trasie jestem. Pomiedzy miastami. Autostrady malo, ale po miescie tez malo smigam. Zobacze, jeszcze mam czas. Na razie nie zmieniam i czekam az ceny zaczna w koncu spadac (bo nie moge wiecznie isc do gory, bo bedziemy tu mieli Afryke).

Wojmar

Nic nie musisz kupować kabel będzie w bagażniku ,tylko wsadzić do kontaktu

arekp

Trasa Koszalin-Szczecin, dziś, tempomat na 110km/h, prawie zero wiatru, prawie zero wyprzedzania. Jedynie na początku podróży kilkanaście km po Koszalinie (od startu).


A, tym razem wbiłem z ciekawości ECO bo jako że mi się nie spieszyło, a warunki drogowe super więc 4x4 zbędne to postanowiłem spróbować.

Galon

a wynik jaki? A dobre 6,7. Nadto czas przejazdu wcale nie taki długi.

Smerfciamajda

Jak na takie duże auto to jest fajny wynik.

arekp

Ja jestem super zadowolony. Nie sądziłem, że po tylu latach z tym autem jeszcze coś mnie miło zaskoczy ;-)

Mówimy tu o dużym aucie, z 2 litrowym silnikiem benzynowym.

westsajd



Cytat: arekp w 2022/06/09 20:29
ECO bo jako że mi się nie spieszyło, a warunki drogowe super więc 4x4 zbędne to postanowiłem spróbować.
Jaki wpływ ma tryb ECO na napęd?

Dybik

Rozumiem że w Eco tył jest odłączony?

Bosman71

Cytat: Dybik w 2022/06/10 09:33Rozumiem że w Eco tył jest odłączony?

Z tego co gdzieś czytałem zawsze na tył idzie przynajmniej 5%. Nie da się odłączyć tyłu niestety.


Jak duży wpływ ma ECO to narazie się nie wypowiem gdyż mój jest na dotarciu.

Mave

Bytom - Sianożęty 7,6 l/100 km przy silnym wietrze i deszczu, powrót 6,7 l/100 km. Dwie osoby, bagaże, dwa rowery na haku. Jakieś 40 km po mieście reszta ekspresówki i autostrady.
p.s - zdjęcie z powrotu

Galon

Jak na jazdę z rowerami na haku to mało paliwa zeszło.

mskv

Pierwsza nieco dłuższa trasa po odbiorze


Zakopane-Wiedeń


2.0 TSI 190 PS, jazda bez szaleństw - 6.9/100


Mogło być gorzej  ;)

van_daal