@Dybik
Nikt z nas „hybrydowców” nie neguje posiadania diesla czy benzyniaka.
Nikt nie pisze ze głupota kupować Rkę bo sie nie opłaca, albo TDi bo to kopciuch i śmierdziel i klekot.
Natomiast na każdy zachwyt nad swoim samochodem czytamy ze to eko ściema, ze sie popsuje, ze koszty baterii to nas zjedzą, ze sie nie opłaca wcale bo różnica za duża. I ze jesteśmy wyznawcami bo bronimy tej bzdury unijnej. I nic z tego nie jest poparte żadnymi dowodami czy liczbami, a wręcz przeciwnie, na hasło „pokaz dane” słyszymy zaklęcia właśnie o wyznawcach. A jak ktoś z nas powie nie daj Boże ze sie mu opłaciła inwestycja to dostaje od razu w twarz.
Ja pokazałem wynik kalkulacji, każdy może sobie zrobić jak chce i wyjdzie mu to samo. Ale nie, co ja się znam.
Ja wiem do czego jest PHEV i do czego diesel. Wiem ze Rka ma nie mieć sensu ekonomicznie ale ma dawać właścicielowi radość za pieniądze. I nigdy nie nazwę typa wydającego kase na 1.5 TSi biedakiem, bo pewnie dobrze sobie skalkulował i dzięki temu jeździ nowym autem.
Ale nie życzę sobie aby bez argumentów przypisywać mi jakiekolwiek cechy.
Poniżej screen z dzisiejszego poranka po kolejnych 5tys km
Wychodzi na to ze przy dzisiejszych cenach paliwa 7,3 i energii 0,75 koszt 100km to 43zl.
Jak na takie możliwości i wielkość auta to jest tanio. Gdybym miał ładowanie pod domem to spokojnie zejdę jeszcze o 30-40% a użytkuje samochód w warunkach niesprzyjających, bo większość w trasie.
Zrobiłem juz 11tys km, w trzy miesiące wiec cos chyba mogę powiedzieć.
Wklejajcie screeny długodystansowe z datą zakupu, aktualnym przebiegiem auta, środowiskiem jazdy i danymi silnika. Po jakimś czasie, załóżmy po roku będziemy mieć jasne dane do obróbki.