Autor Wątek: Progresywny układ kierowniczy  (Przeczytany 3796 razy)

Frodo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Thanked: 8 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #15 dnia: Wczoraj o 15:37 »
Advertisement
Z progresywnym masz teoretycznie trochę większe wyczucie przy większych prędkościach i mniej kręcenia kierownicą przy manewrowaniu, ale nie jest to dzień i noc, tylko trochę epiej... Na mojej liście gdzieś tam daleko za elektr. klapą, ErgoActive, lepszymi światłami itd.)
Koła 20" moim zdaniem tylko z DCC i tylko gdy ktoś jeździ gównie dobrymi drogami. Bez DCC uważam, że najlepsze 18", a z DCC można 19" dla urody... *Bardzo* polecam DCC.
Jeśli chodzi o moc to może 1.5 wystarczy - zależy od oczekiwań, ale warto wziąć pod uwagę brak 4x4 i mniejszą trwałość skrzyni DSG (suche sprzęgła) jeśli bierzesz automat i planujesz trzymać dłużej niż leasing/gwarancja. W manualnych już chyba rozwiązali problem z kangurowaniem w 1.5, ale warto potwierdzić u tych co mają... 
UPDATE: tu ktoś napisał, że nawet 1.5 w Tigu ma skrzynię z mokrymi sprzęgłami: https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/dsg/msg16266/#new  więc już nie mam pewności... (VAG chętnie łączy 1.5 FWD z suchymi sprzęgłami (DQ200), ale może w Tigu jest inaczej)
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 21:00 wysłana przez Frodo »
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #16 dnia: Wczoraj o 21:10 »
...Jeśli chodzi o moc to może 1.5 wystarczy - zależy od oczekiwań, ale warto wziąć pod uwagę brak 4x4 i mniejszą trwałość skrzyni DSG (suche sprzęgła) jeśli bierzesz automat i planujesz trzymać dłużej niż leasing/gwarancja


... skąd te info?  ja mam 1,5 150 KM FWD i skrzynie  DQ 381 (mokre sprzęgła)
 

Matty

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Pabianice
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #17 dnia: Wczoraj o 21:30 »
Biorę pod uwagę zmianę ze względu na 4x4 na 2.0 tsi, ale tylko jak znajdę już z wyznaczoną produkcją (auto musze odebrać do sierpnia) i ewentualną modyfikacja wyposażenia.
Co nie zmienia faktu, że z dodatku "progresywny układ kierowniczy" można rezygnować, tym bardziej jak się zastanawiam czy warto
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1537
  • Thanked: 119 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #18 dnia: Wczoraj o 22:54 »
Jeśli jeździsz dużo dynamicznie i z dużymi prędkościami to opcja jak najbardziej do zastanowienia.
Przy klasycznej jeździe opcja raczej nie przydatna, może tylko przy manewrowaniu. ;)
 

van_daal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Thanked: 7 times
  • Pozdrawiam - Paweł
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid (1.4 TSI)
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #19 dnia: Dzisiaj o 09:23 »
Wtrącę swoje 3 grosze.
Progresywny układ kierowniczy to tylko zmiana w zależności między kątem skrętu kół a kątem skrętu kierownicy w uzależnieniu od prędkości. I TYLE.
Jak się jedzie pomału (parking) to koła skręcają mocniej niż w normalnym a jak szybko (autostrada) to skręcają słabiej.
Zarówno normalny jak i progresywny układ dają możliwość skręcania i do tego oba ostatecznie mają taki sam minimalny promień skrętu.
 
IMO, jak ktoś dotychczas jeździł z normalnym układem to do nowego BĘDZIE MUSIAŁ SIĘ PRZYZWYCZAIĆ - na początku może mu być trochę "dziwnie" - zwłaszcza przy mniejszych prędkościach.
Jak ktoś będzie często się przesiadał między samochodami z i bez "progresu", to może mu to życie nieco uprzykrzać...
Coś jak ze sprzęgłem: w różnych samochodach różnie "bierze" i czasami jak się człek przesiądzie to parę "kangurków" zrobi nim "załapie".
 
IMO z "progresem" jest trochę jak z kolorem: jednemu wystarczy biały bez dopłaty a inny woli mieć perłowy z dopłatą. Kwestia gustu.

Obecność lub nie "progresu" nie ma wpływu na siłę układu wspomagania kierownicy (zazwyczaj można ustawić w VCDS), więc w obu przypadkach kiera obraca się jednako lekko.
 

Frodo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Thanked: 8 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #20 dnia: Dzisiaj o 10:00 »
Wtrącę swoje 3 grosze.
Progresywny układ kierowniczy to tylko zmiana w zależności między kątem skrętu kół a kątem skrętu kierownicy w uzależnieniu od prędkości. I TYLE.
Jak się jedzie pomału (parking) to koła skręcają mocniej niż w normalnym a jak szybko (autostrada) to skręcają słabiej.
Nie, tzn. istnieją takie systemy (choć to egzotyczne rozwiązanie), ale w VW tak to nie działa. Zob. np. tu: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/progressive-steering-3947
 

van_daal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Thanked: 7 times
  • Pozdrawiam - Paweł
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: eHybrid (1.4 TSI)
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #21 dnia: Dzisiaj o 10:22 »
Nie widzę tam niczego sprzecznego z tym co napisałem.