Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marcin DTR

Codzienna trasa 12 km dojazd do S5, 30 km S5, 10 km miasto. Po południu powrót do domu razem 104 km dziennie . Średnie spalanie ostatnie 2 tys km 5,7l.

van_daal

U mnie, po przejechaniu 3041 km, z czego 1225 km w trybie hybrydowym:

średnia prędkość: 30,2 km/h
średnie zużycie paliwa: 2,4 L/100 (całkowite: 73,3 L)
średnie zużycie prądu: 13,5kWh/100 (całkowite: 410,2 kWh)

Zakładając obecne ceny paliw (Pb95: 6,50/L; prąd: 0,7/kWh) i średnie spalanie Tiga benzynowego na poziomie 6,5 L/100
to koszt 3 miesięcy jazdy jest u mnie niższy o ok 500 zł. Czyli rocznie to by było jakieś 2000,-.

Ad

Niewiele gorzej, ale ja jezdze tylko na 98ce. Nie wiem czy to ma wplyw na spalanie czy nie

van_daal

Podobno lanie 98 nie ma większego sensu, bo nasze silniki są mapowane pod 95 więc i tak tych dodatkowych 3 oktanów nie wykorzystują...

Kiedyś eksperymentowałem trochę z 98 (stary Passat B5) i różnicy jakiejś wyraźnej nie odczułem. Od tamtej pory lałem zwykłe paliwa i nigdy nie miałem problemów. Spalanie normatywne.

Ad

Podobno. Ja natomiast rozmawialem na ten temat z kolesiem, ktory codziennie robi chip tuning roznych samochodow i on twierdzi, ze widzi roznice w mocy w samochodach, ktore tuninguje. Zrobil nawet takie porownanie kiedys ale nie wiem gdzie to mozna znalezc. Ja i tak bede robil ECU + DSG tuning u siebie, wiec 98ka sie napewno przyda. Sciema czy nie, ja nigdy nie wlalem nic innego do samochodu niz 98ka.

van_daal

Ale ten koleś mówi o różnicy, którą widzi PO (after  ;) ) tuningu czyli PO przemapowaniu z 95 na 98 (oczywiście on robi mapę na paliwie, które masz w baku).
Przed tym zabiegiem lanie 98 IMHO mija się z celem.

Ad

Mowi o roznicy jaka widzi jak wjedziesz na hamownie samochodem z 95tka, a potem tym samym z 98ka. Oczywiscie, czym wiekszy silnik / moc tym roznica jest wieksza. Prze 100KM roznica bedzie malutka.

van_daal

Jakoś nie daję wiary że kolo faktycznie robił takie porównania.
Komu by się chciało? Przyjechać z jednym paliwem, zrobić pomiar, wyjeździć, zalać innym i znowu pomiar...
Dla takich kolesi czas to pieniądz.

Jestem w stanie uwierzyć, że ma porównanie efektów tuningu takich samych silników na różnych paliwach i średnio widzi różnicę ale w testy przed tuningiem jakoś ciężko mi uwierzyć.
Po czipie jest oczywistym, że silnik zalany 95-ką gdy była mapa na 98-kę będzie słabszy. Pewnie nie jakoś strasznie ale na wykresie może pokazać różnicę.

Po kościach czuję też, że utrata mocy silnika zalanego 95 przy mapie na 98 będzie większa niż zwyżka mocy silnika zalanego 98 z mapą na 95.
Ale to oczywiście tylko takie moje przemyślenia...

Ad

Zadzwon i sie zapytaj.
Widzialem juz niejedno takie porwnanie to jest tylko jedno z nich

van_daal

No i żadna rewelka. Faktycznie moc i moment poszły w górę ale...
No właśnie! Dopiero przy obrotach powyżej 5000/min. A kto normalnie, na co dzień wkręca na takie?

Poniżej różnica minimalna. Podtrzymuję zdanie, że skórka niewarta wyprawki.  :)

Ale rzeczywiście - test zrobiony, porównanie jest. Tu przyznaję Tobie rację.

EDIT: Jak ktoś chce bardziej szczegółowo przeanalizować -
https://www.facebook.com/UnitronicPoland/posts/pfbid02JvqZNNsHJ1zyHq86pzmJdjRUo5Hnq7Vw4ws6wfpSB68Xv7PouWQAv3VNjyp4wPEDl

Ad

#745
A tu taki jak moj (tylko nie Rline). Nie wiem tylko czy na 95 czy na 98. Moc podstawowa wyzsza niz fabryczna, wiec pewnie 98.


van_daal

Niekoniecznie albowiem w VAG-u osiągi rzeczywiste przewyższające nieco te katalogowe wcale nie są rzadkością.

PS. Nie wrzucaj proszę samych screenów tylko linki albo jedno i drugie bo na samych screenach gónwo widać...

EDIT: link:
https://www.facebook.com/UnitronicPoland/posts/pfbid0LWuMygeZBN6oxMmA8a18LrQGRR3Ef6hX7vdMkjKEpTNAJhkMXQHzRxhZdbsMPbXgl

Aczkolwiek wykres i tak przycięty.


A swoją drogą to ten silniczek nieźle się daje podkręcić...
80 kucy i 80 niutów. No no no...  8) 

Ad

Sceenshoty zrobilem juz jakis czas temu dla siebie. Nie mialem ich wcale nigdzie wrzucac.

Dlatego wlasnie bede to robil. Nie dosc, ze u VW moc czesto jest wyzsza niz fabryczna, plus te pare kucy ktore mam z 98tki, plus stage 1. Taki wynik jak on osiagnal to dla mnie koncowy limit, wiecej nie chce.

Silnik od Golfa GTI  8) 

Boo

Wczoraj pierwsza długa jazda: Szczecin-Warszawa-Szczecin. S3, zjazd na 24 (kierunek Pniewy) i przy Poznaniu S11 na A2.
Nowe opony zimowe, temperatura 0-2 stopni, na starcie na liczniku 1 500 km, 120/130 km/godz.
Spalanie do Warszawy 7,8, z Warszawy 7,2. W Warszawie byłem krótko więc silnik był ciepły.
Spalanie wg komputera porównywalne z faktycznym (na podstawie tankowania i przejechanych kilometrów).

S-Tig

Jak się płaci Kulczykom horrendalne pieniądze (a niestety ostatnio to robię bo zależy mi na czasie) to u mnie wychodzi praktycznie identyczne spalanie na tej trasie przy tempomacie na 120. Wcześniej tego nie wiedziałem, ale chyba mało osób chce płacić te złodziejskie pieniądze i A2 jest bardzo spokojna i niezatłoczona.Czyli wychodzi z tego, że jadąc krajówkami przez spowolnienia/zatory/światła traci się lepsze spalanie wynikające z mniejszej prędkości. Jestem trochę zaskoczony, że mamy identyczne spalanie przy różnym typie trasy. Jak robiłem trasę na stolicę przez (S)10 to jadąc krajówkami miałem wyraźnie niższe spalanie. Wyprzedzałeś sporo?