Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/19 12:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fircyk

Na moje oko to niema co porównywać  TDI  z TSI zawsze będzie  różnica. Jak ktoś normalnie bez szaleństw  w stronę  (EKO i Mam wyje... ne  przepisy  zapier...m ) jeździ  to różnica będzie ok max 2l . Ale cisnąć  oba silniki to TSI zawsze spali sporo więcej z tego co czytam po forach i co sam zaobserwowałem  to TSI  potrafi ponad 13l spalić  a  TDI  10l  raczej  nie osiągnie, ja nawet 8 nigdy nie miałem.  To nie zmienia faktu  że  oba silniki są   bardzo dobre mocne  (2.0 litry  4 cylindry ) i oszczędne na tle konkurencji  z ich  coraz częściej max 1.6 litra silnikami  i o zgrozo 3ma  cylindrami i mocą do 200 hp.

Fircyk

Cytat: Kabe w 2019/05/09 10:22
Wszystko rozumiem, że są osoby którym silnik diesla pali niewiele, ale jak patrzę na statystyki realnego spalania jakie raportują ludzie na Motostat to nie jest już tak kolorowo.


https://www.motostat.pl/search/1?make_id=90&model_id=1430&search=Search
Większość  stary model, może  z programem po aferze  DG?  Po programach typu BOX z allegro ? Albo z zawalonym  układem wtryskowym?  Z nagarem  w EGR itp. 
Poruwnujmy auta z naszego modelu. Chodź i z tym ciężko  bo cały czas się  coś zmienia np. Zamiast 180 tsi mamy 190 hp . A to nie tylko moc się  zmieniła.

Proponuje  wrzucać  raport spalania  zamiast dyskusji co lepsze bo nigdy się nie zgodzimy.

Kabe

Cytat: Fircyk w 2019/05/09 10:43Większość  stary model, może  z programem po aferze  DG?  Po programach typu BOX z allegro ? Albo z zawalonym  układem wtryskowym?  Z nagarem  w EGR itp. 
Poruwnujmy auta z naszego modelu.
Naprawdę wszystkie auta są zmienione, popsute i tuningowane, tylko nasze nie?

Patrzę również na starsze bo statystyk dla nowych za dużo nie ma, tak jak napisałeś ja również uważam że po aferze DG auta są bardziej eko przez co ich spalanie wzrosło i dotyczy to również silników montowanych w Tigu 2.
Chciałem jeszcze raz zaznaczyć, nie mam nic przeciwko silnikom diesla do puki nie każą mi nim jeździć i to jest mój wybór. Dlatego kupiłem benzynę. W moim przypadku dźwięk silnika diesla odbiera mi ochotę jazdy samochodem. Chyba że na zasadzie kompromisu, spalanie było by dużo niższe niż przy benzynie że przymknę oko na dźwięk bo w kieszeni zostaje gruba kasa jako oszczędność,  ale obecnie już tak nie jest przy standardowym statystycznie korzystaniu z samochodu.

Snooper

Ja tylko nadmienię, że dyskutując w tym wątku nigdy nie miałem zamiaru czegokolwiek porównywać pod względem ja mam lepsze niż Ty itp. Sam wątek jest poświęcony spalaniu, tak więc o nim rozmawiajmy - podawajmy rzeczywiste dane i ewentualne do nich komentarze pozbawione ocen szkalujących wybór innych :)


Dyskusje typu diesel czy benzyna oraz próby ich porównań zostawmy komuś kto stoi przed wyborem silnika. Jeśli będzie kierował się przy wyborze spalaniem, to niech ten wątek mu w tym pomoże.


Swoją drogą ciekawe byłoby pojechać każdym rodzajem silnika taką samą trasą w jednym czasie :))

rk

Dzisiejsza trasa Pankow(Berlin)-Kołbaskowo - 130km, przejechana w godzinę (połowa 130km/h z kilkoma kawałkami 60-80-100, reszta but w podłogę i 233 km/h). Spalanie 14,1 l/100km. Jestem zadowolony:)

arekp

Cytat: rk w 2019/05/10 00:00reszta but w podłogę i 233 km/h

Ah ten cudowny, szary marker "no limit" na navi, co? ;-)

Kabe

Cytat: arekp w 2019/05/10 00:17
Cytat: rk w 2019/05/10 00:00reszta but w podłogę i 233 km/h

Ah ten cudowny, szary marker "no limit" na navi, co? ;-)
Jak się tam jedzie to aż kusi. 
Natomiast mam spostrzeżenie, czy nie jest tak że kusi ale tylko naszych rodaków? 
Zauważyłem że na takich odcinkach wszyscy jadą grzecznie 125-140km/h i raz na jakieś czas pędzi ktoś z V max bo brak ograniczeń. A na autostradzie w PL jest limit 140km/h i duża część kierowców jedzie 160km/h a tylko niektórzy mieszczą się w przepisach 120-140km/h.

;D ;D ;D

arekp

Cytat: Kabe w 2019/05/10 08:16Natomiast mam spostrzeżenie, czy nie jest tak że kusi ale tylko naszych rodaków?

Nowsze/lepsze/mocniejsze osobówki z tablicami z DE latają często po 160km/h i w górę. Tam trzeba mieć oczy przyklejone do wstecznego lusterka podczas wyprzedzania.

Jest też tak, że sporo tablic z PL pędzi - w tym przypadku już niezależnie od wieku/stanu/możliwości auta.

Charls

mi zawsze żal silnika żeby cisnąć na maksa  :'(

MrBlacker

Aż wstyd się przyznać, bo jeżdżąc tym autem jeszcze nie przekroczyłem 160 km/h. ;)

arekp

Cytat: MrBlacker w 2019/05/10 09:46
Aż wstyd się przyznać, bo jeżdżąc tym autem jeszcze nie przekroczyłem 160 km/h. ;)

Ja dopiero po dwóch latach odkryłem co to faktycznie jest kickdown :D Wydawało mi się że już go używałem i wiem, ... do czasu aż jakoś mocniej na trasie docisnąłem gaz ;-)

rk

Cytat: arekp w 2019/05/10 00:17
Cytat: rk w 2019/05/10 00:00reszta but w podłogę i 233 km/h

Ah ten cudowny, szary marker "no limit" na navi, co? ;-)
Są znaki, które da się lubić;)

MrBlacker

Cytat: arekp w 2019/05/10 09:51Ja dopiero po dwóch latach odkryłem co to faktycznie jest kickdown  Wydawało mi się że już go używałem i wiem, ... do czasu aż jakoś mocniej na trasie docisnąłem gaz ;-)

Kickdown znam z Mazdy 6, czasami używam i działa. ;)
Fajne rozwiązanie i przydaje się przy bardziej agresywnym wyprzedzaniu.

Snooper

@rk jak wygląda kwestia hałasu przy 200?


w Kickdown wkurza mnie czasem zbyt mocna redukcja (wycie) silnika i walenie głową w zagłówek :)

rk

Cytat: Snooper w 2019/05/10 21:58
@rk jak wygląda kwestia hałasu przy 200?
Przy 200 zwracasz uwagę na trochę inne rzeczy, np. drogę;)