ani drażnić reszty Tiguanowców
... czy wiesz (zauważyłeś), że delikatne naciśnięcie (wręcz dotknięcie) pedału hamulca zwiększa lekko zadaną przez kompućkę siłę rekuperacji? Ta najpierw jest spora (czasem maksymalna) lecz wraz ze zmniejszaniem prędkości maleje. Dotknięcie pedału hamulca daje kompućce cynk by ją jednak troszkę zwiększyć co czasem wyraźnie da się odczuć.4. Staraj się jeździć płynnie ("predykcyjnie"), nie zwiększaj i nie zmniejszaj bez potrzeby prędkości albowiem rekuperacja nie jest procesem bezstratnym. Sprawności ładowania rekuperacyjnego raczej daleko do 100%...
Galon tylko się nie śmiej ta opcja jest do jazdy ekstremalnie oszczędnej i nie trzeba nic odłączać pod maską jak to vandal pisał .Na panelu klimy jest guzik off który wszystko wyłącza niema klimy nie ma ogrzewania ;D , ale jak potrzebujesz daleko na prądzie zajechać to da się przeżyć bez ogrzewania jak zimno to ja włączam podgrzewanie fotela jak szyby zaczną parować to nie ma zmiłuj trzeba na chwilę nawiew włączyć .Ale za to zasięg mam prawie 50 km.
Dzisiaj nastawiłem na 22st i do domu dojechałem w dość dobrym komforcie cieplnym a zasięg 37 km i zostało mi jeszcze na ok 7.To oczywiście całkiem rozsądny sposób.
Było jak się spodziewał czy coś zaskoczyło? Czy ta podróż plaginką wpłynęła na zamówienie nowego pojazdu? Ciekaw jestem bardzo.
Jest pojemność baterii brutto i netto, ten dość znany fakt oznacza ile pojemności mamy do dyspozycji na jazdę wyłącznie elektryczną, a ile rezerwuje komputer do wspomagania jazdy na silniku spalinowym.
Nawiązując za to do sugestii Arekp ,że silnik nie jest dobry do wielkości auta to może kolega Arekp jakoś to uzasadni ,napisze jaki on by wstawił silnik do hybrydowego auta .
Tiguan ma baterie 15 kWh 10 kWh jest dostępne do dyspozycji kierowcySprostowanie: brutto jest 13 kWh.
Spytasz i co to daje daje wybór (którego ty nie masz) 7,5 s do setki
Porzucamy ten temat
o to był dla mnie naturalny kierunek po zmianie sposobu korzystania z samochodu - z robienia tras minimum raz na dwa tygodnie, na raz na kilka miesięcy, przy obecnym kulaniu się w koło komina.
Odnośnie pojemności baterii, to zauważam, że dane śą bardzo różne.Bateria ma
Co do przycisku GTE to według mnie jest on umieszczony w fatalnym miejscu idealnie by było mieć go tak jak w seacie na kierownicyTak byłoby znacznie lepiej, ale też umiejscowienie jego byłoby prowokujące do użycia.😉
To 59 jestem pod wrażeniem .Musiałeś tylko po mieście wcześniej jechać i pewnie dużo z górki :)Na pewno nie z górki ale by być szczerym to to było 4 dni po odbiorze i prawdopodobnie po przejechaniu raptem kilkunastu km na prądzie. Komputer był jeszcze "niedouczony" i na podstawie nielicznych wówczas danych tak oszacował. Zapisałem bardziej jako ciekawostkę ;) .
Warunek to trzeba żaglować gazem tak aby jak najczęściej pojawiało się zielone pole na obrotomierzuTu bym polemizował.
zużycie prądu w czasie postoju to 0,4-0,5 kWh na 100kmSprostowanie: jak już to 0,4-0,5 kWh na h (tak wyświetlacz wyświetla w czasie postoju) czyli po prostu kW. Sorki - zboczenie zawodowe ;D
Uważam, że w tym kierunku toczyć się będzie technologiczna zmiana.Zmiana już się toczy... Tyle, że w kierunku całkowitej eliminacji spaliny.
to jakieś 10 kWh do pełnej bateriiObliczałem (jeszcze nie mierzyłem) - to prawie 13 kWh (20% idzie w pis... bo sprawność układu prostującego/ładującego). Dokładnie to 10 A x 230 V to jakieś 2,3 kW x 5,5 h = 12,65 kWh.
@mark16 na autostradach spalanie u mnie dochodzi to 5-6l/100km przy tempomacie i średnim natężeniu ruchu. Jak autostrada jest w miarę pusta i brak ograniczeń, robót i itp. to spalanie średnie raczej 6l. Prędkość nastawiam na 130 km/h. Lepiej jest na zwykłych drogach, u mnie wówczas to około 4l, nigdy dotychczas ponad 5l. W baterii zawsze jest prądu na tyle, aby silnik spalinowy był wyłączany przez komputer przy zjazdach, dłuższym hamowaniu, w trybie D przy tzw. żeglowaniu oraz przejeżdżaniu przez miejscowości (nawigacja wspomaga taką pracę). Dobra sprawa dla mieszkańców.
@ALL
A ładujecie z ładowarek publicznych? jakie polecacie jeśli chodzi o cenę i szybkość ładowania? Czy ma sens używanie ładowarek DC?[Mod: Odpowiedzi w wątku "Krótkie pytanie... PHEV"][/l]
Ja robię trasę ok 8-9 km do pracy ( tam mam darmową (jeszcze) ładowarkę AC 22kW) potem po 4-5 godzinach wracam do domu. Potem ewentualnie wyjazd na siłkę lub basen (3-5km). Myślę, że do 45-50 km dziennie.
Tylko Tiguana eHybrid nie ma już w polskiej ofercie, może jest jeszcze tarraco seat.
Nowy Tiguan eHybrid będzie z większą baterią.
No to jesteś idealnym użytkownikiem pheva. Masz jeszcze ten plus, że darmowo ładujesz w pracy, a wyrazie konieczności możesz podłączyć auto do zwykłego gniazdka w domu...same plusy.
Komputer pokazuje spalanie 5,3. ... Spalanie nie powala...
No stary, jeśli spalanie 5,3 l/100km dla auta ważącego prawie 2t i dla średniej prędkości 70 km/h Ciebie nie powala to czym Ty jeździsz?
Ale jechałem z góry z Max prędkością 70.
no, dobry wynik, mnie by szczerze satysfakcjonował. Tiguan przejechał 81 km bez udziału silnika spalinowego na trasie 104 km w terenie górzystym, a zostało jeszcze prądu na 13 km.
Ja chyba czegoś nie ogarniam...To znaczy??
;D
To znaczy, że nie rozumiem jakie są Twoje oczekiwania.Van_daal
To znaczy, że nie wiem jakie spalanie określisz "WOW! Zadek mi urwało!" skoro 2,4 l/100 to wciąż za dużo.
;)
9-11 to malo? W lecie? W zimie nie schodzę poniżeń 10 a często 13.dalej tak uważam, bo mój poprzedni SUV w mieście nigdy nie schodził poniżej 11,5, a też wyjeżdżał z garażu.
Samochód jest garażowany w garazu podziemnym i min temp w zimie to ok 13-14 stopni
Na tym dystansie doładowanem samochód 39,35Czego? kWh czy PLN czy jeszcze czegoś innego?
To dużo na taki dystans?zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.
To dużo na taki dystans?
zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.
jeżeli nie oddałeś jeszcze auta, to zweryfikuj sobie czy jazda hybrydowa na wyczerpanej baterii nie wyjdzie korzystniej w trasie niż z ładowaniem na komercyjnych ładowarkach.
Poniżej cała trasa id wzięcia samochodu do testów
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230828/79bfffb05ff583825e5311f4d65f6ebd.jpg)
W takiej samej trasie z Gorzowa do Istebnej spalił mi 5,3 l/100 km ( z kompa) a na powrotnej aż 6,8.To może być wina jakiegoś błędu w sofcie sterownika zarządzającego energią.
Moje aktualne dane długookresowe.
Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ? A na dalsze trasy to trzeba mieć drugi samochód ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Drugie zdjęcie to trasa ~700km z Koszalina do Bielska-Białej. Prędkości do Bydgoszczy 90-120km/h, od Bydgoszczy non-stop 140km/h.@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?
@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?
Jak będziesz tak mało jeździć, to Ci w końcu mchem zarośnie ;-)Ale wiesz, że VAG ma (buk raczy wiedzieć czemu) ograniczoną pojemność licznika długoterminowego i co czas jakiś zaczyna od nowa?
Drugie zdjęcie, jak napisałeś. Takie dane tam zawarte są.
Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ?
Jak kto klepie często długie trasy to bierze diesla.
Widzę, że pogoda nie sprzyja, więc ułatwię. Zacytowałeś opis drugiego zdjęcia, z trasy, ze spalaniem benzyny 8,6l/100km, przy średniej przekraczającej 90km/h.No u nas rzeczywiście dzisiaj paskudna pogoda. A reszta to normalna wymiana postów, nie ludwikuj ;) bo wyjdzie na to, że chciałeś uznania. Parkujesz na chodnikach z taką masą?
W dodatku auta o jakieś 700kg cięższego i dużo większego gabarytowo.
W kwestii czy się godzi, cokolwiek miałeś na myśli - tym barzdiej, że mój post był neutralny - mógłbym odpowiedzieć "Wolność Tomku ...". Ale nie odpowiem, bo po co wstawiać złośliwości w odpowiedzi na czyjąś złośliwość.
Parkujesz na chodnikach z taką masą?
Wiec muszę to przemyśleć. ... Na krótkich trasach to mój Kodiaq nawet nie zbliża się do spalania Tiguana eHybryd .
że jesteś z nadal z nami, choć cieszysz się inną marką;D ;D ;D
Cytat: Galon w Dzisiaj o 15:11:42CytujParkujesz na chodnikach z taką masą?
Tak. A na parkingach zawsze na trzech miejscach. Wiesz, marka zobowiązuje.
Jestem z napędu bardzo zadowolony. Jestem przekonany, że Ty też będziesz.Jak zastanawiałem się nad kupnem PHEVa to wciąż była wątpliwość czy aby założona hipoteza (o darmowych jazdach i przedsionku do elektryfikacji) zrealizuje się po odbiorze auta. Ziściło się, ale konkluzje były inne niż testerów/redaktorów, które wcześniej brałem pod rozwagę. Nie wożę bezsensu ciężkiej baterii, bo tą wolałbym mieć jeszcze większą, a silnik spalinowy jest tym wożonym leniuchem, duży i ciężki, potrzebuje całej świty aby cokolwiek ruszyć (układ chłodzenia, rozrusznik, układ zapłonowy, spalinowy, przekładnia itd...). Od miesiąca mam paliwa w baku (jest jak kanister na: w razie co) na 140 km i od tego czasu wciąż przesuwam konieczność podjechania na stację paliw, bo to niewygodne jest. Jutro pojadę i nie jadę ostatecznie... .Zmieniły się moje, nie tylko spojrzenie, ale też nawyki. Dbam o prąd w akumulatorze.
Ma dobre światła ale podczas ostatniej długiej jazdy do Gorzowa w deszczu i burzy zauważyłem ze Matrixy gubią się i nie działają tak jak przy normalnej pogodzie . Wiele samochodów jadących z przeciwka dawało mi znać ze ich oślepiam.
PS. To nie wątek o światłach... Nie skupiajmy się na światłach proszę.
Planuje przy następnej okazji zablokować pobór energii z akumulatora na 80% czyli zostawię jakieś 20% dla odzysku energii w czasie podróży, to chyba tyle co mniej więcej mają akumulatory w HEVach i zobaczę jaki wynik będzie z tego ustawienia.
No i z racji zablokowania poziomu energii w baterii, mniej jej do dyspozycji.