Seat Ateca TSI 1.5 DSG czy Tiguan TSI 1.5 DSG?

Zaczęty przez bpl, 2021/01/13 18:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

Frodo

Ja zdecydowanie polecam ErgoActive x2 - pasażer, czyli Żona też sobie chwiali :) . Nie wiem jak w FL.
Przy czym opinie zdają się być podzielone. Są różne budowy ciała, więc najlepiej wypróbować.

mms1994

ErgoActive u pasażera ma jeden minus - wtedy fotel nie jest składany, a to znacznie podnosi właściwości transportowe auta :)

MArek

W FL chyba nie ma oddzielnie ergo. Są chyba w komplecie dla kierowcy i pasażera. Jeśli dopłata nie jest duża i faktycznie nie potrzeba składania fotela pasażera to można wziąć lecz luksusu nie ma się co spodziewać. Wybór foteli i ich tapicerki to słaby punkt tiguana.

Mullrof

Wy tak serio z tą jakością wykończenia ateca? Że podobna do tiguana? To musi on być zrobiony naprawdę kiepsko. Jak jestem fanem seata i ateca mi się nawet podoba to jak wszedłem do środka to zwrot o 180 stopni.

Czy wersja allspace jest lepiej zrobiona od zwykłego tiga czy na tym samym poziomie? Bo tarraco to zupełnie inna klasa niż ateca.

e131

#19
Cytat: Mullrof w 2021/01/15 09:06
Wy tak serio z tą jakością wykończenia ateca? Że podobna do tiguana? To musi on być zrobiony naprawdę kiepsko. Jak jestem fanem seata i ateca mi się nawet podoba to jak wszedłem do środka to zwrot o 180 stopni.

Czy wersja allspace jest lepiej zrobiona od zwykłego tiga czy na tym samym poziomie? Bo tarraco to zupełnie inna klasa niż ateca.

Frodo

Cytat: Mullrof w 2021/01/15 09:06Wy tak serio z tą jakością wykończenia ateca? Że podobna do tiguana? To musi on być zrobiony naprawdę kiepsko.
Trudno zrozumieć co masz na myśli. Szczególnie z tym. Kolega pytał o Atecę FR.
Jeśli Ty porównujesz np. najtańszą wersję Ateki za 87 tys. z najtańszym Terraco za... blisko 50% więcej to różnica musi być...
Proponuję porównać na żywo podobne wersje, nie filozofować co musi być...
To Tarraco za minimum 126 tys. ma... manualną skrzynię i 10 sekund do setki - faktycznie super sprawa...  ::)   3/4 wersje silnikowe mają 10 sekund do setki  ;D , co kto lubi...

Mullrof

Jasno o wykonaniu i wykończeniu mówiłem

Frodo

Cytat: Mullrof w 2021/01/15 10:36
Jasno o wykonaniu i wykończeniu mówiłem
Tak, ale uogólniłeś va banque nie zwracając uwagi na wersje wyposażenia i związane z nimi różnice cen. Np. alcantara w Atece (standard w niektórych wersjach) jest moim zdaniem dobrym materiałem. 
Ja zwróciłem uwagę na inne istotne różnice.
Dużo zależy od potrzeb, Ateca świetnie sprawdza się w manewrowaniu po mieście; Tarraco ma niewątliwie zalety, ale też wady znacznie większego auta.

mms1994

@Mullrof porównywałeś fotele FR w Atece i Tarraco? bo według mnie np to jest identyczny fotel, w kwestii materiału i "wielkości"
W Seacie jest ogromna różnica FR/Exellence vs niższe wersje wyposażenia

Mullrof

nie podchodziłem do tego tak detalistycznie bo potrzebowałem większego samochodu niż ateca.To co oglądałem to była nowa ateca zdaje się w wersji style, która była tą jedną z wyższych w seacie zawsze. Ogólnie bez wdawania się w szczegóły środek mnie po prostu odrzucił.

Mówię to z perspektywy fana seata i ciężko mi to przechodzi przez gardło ale ten samochód był w środku po prostu kiepski.

Może jeszcze kiedyś przyjrzę się temu dokładnie ale moim zdaniem naprawdę tam była przepaść do tarraco

mms1994

De facto Style to taki najniższy poziom w Seacie teraz.
Poza wersją Reference, która widnieje tylko z jakimś ubogim silnikiem żeby pokazać "Cena od" to podstawowa wersja wyposażenia to jest Style ;)

Mullrof

to się pozmieniało.
jak 6 lat temu brałem samochód to w seacie toledo miałem w reference już spoko wyposażenie i była to wersja średnia.

MCP

Biorąc Tiguana z 18 calową felgą warto brać DCC?
Robi AŻ taką różnicę?

Frodo

Nie będę powtarzał mojej opinii.Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na dynamiczny (pierwsze słowo w skrócie DCC) charakter tego rozwiązania, które nie jest tylko ustawieniem takim lub innym typu twarde albo miękkie, ale cały czas dostosowuje się do warunków.Jest dużo informacji na ten temat w interncie, np. film: https://www.youtube.com/watch?v=4A5KOvJKfHg

Mullrof

Cytat: Frodo w 2021/01/15 10:31
...
To Tarraco za minimum 126 tys. ma... manualną skrzynię i 10 sekund do setki - faktycznie super sprawa...  ::)   3/4 wersje silnikowe mają 10 sekund do setki  ;D , co kto lubi...
w sumie trochę ostatnio te wspomniane 10 sekund siedzi w mojej głowie. Takie 10 wydaje mi się być powiedzmy czymś poprawnym. Mówisz, że co kto lubi, hmm. Z samego lubienia nie wiele wynika. Gdyby różnice w cenach silników były mniejsze to można by się kusić o stwierdzenie, że tu lubienie ma coś do rzeczy.Samo nawet 190KM które daje w okolicach 8s do 100km/h  nie wywraca jakoś świata a i w fotel nie wgniata. Dopiero faktycznie zejście gdzieś w okolice 6,5s i niżej robi robotę ale obserwując jak naprawdę jest to wykorzystywane oraz ile się za tą "opcję" płaci to wypada powiedzieć, że jest to albo dla tych co weekendowo lubią sobie pojeździć i jest do drogie hobby albo dla tych co tak naprawdę tego za bardzo nie analizują i biorą co mogą, "bo mogą".
edit:.btw. śmieszna historia. Ostatnio byłem w górach ;p
przez przypadek, ufając żonie że prowadzi mnie jak trzeba jechałem gdzie tam cel mieliśmy. Niestety nastąpiła pomyłka i przez przypadek... wjechałem normalnie przy FWD na szczyt stoku choć nie było to planowane.
Tutaj może nie jakoś na 100% ale częściowo obala się mit tego, że konieczne jest 4x4 bo raz na jakiś czas będzie potrzeba podjechać pod górkę.
Podjazd był oblodzony. I zasadniczo nie polecam takiej imprezy ale dowodzi to temu, że ten mus na 4x4 to jest czasami przesadzony.
Ja potwierdzam, że przydałby się ale to nie jest tak, że to must have. Gdybym kupował jeszcze raz to choć korci dalej raczej zostałbym przy tańszym FWD. Jednak te 95% lub więcej to dalej zwykła ulica, gdzie FWD wychodzi tylko na korzyść