Seat Ateca TSI 1.5 DSG czy Tiguan TSI 1.5 DSG?

Zaczęty przez bpl, 2021/01/13 18:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: Mullrof w 2021/01/18 00:00Samo nawet 190KM które daje w okolicach 8s do 100km/h  nie wywraca jakoś świata a i w fotel nie wgniata. Dopiero faktycznie zejście gdzieś w okolice 6,5s i niżej robi robotę
W Tiguanie? Jedynie w R :) . Ja mam 210hp  i niewiele ponad 7 s do setki i szału to nie robi ale do bardzo sprawnego poruszania na każdej drodze wystarcza i chyba w aucie pokroju Tiguan w zupełności to wystarczy

Frodo

 @Mullrof, jeśli Ci odpowiada Tarraco to dobrze wybrałeś! :)  Sprzedaje się też sporo innych aut w tej cenie, więc ewidentnie są różne preferencje, zalety i wady, o których dyskutujemy.
@Charls, 190 TSI jest dużo żwawszy w Atece – zupełnie inne wrażenia z jazdy; jak próbowałem to byłem zdziwiony, że różnica jest tak duża. Bezpośrednio przed Atecą testowałem Superba 180 TSI DSG i różnica była też bardzo duża na korzyść Ateki, mimo, że na papierze to tylko 10 koni. Z kolei Tig 230 (silnik znacznie różniący się konstrukcyjnie od 190) jest dużo żwawszy od Ateki 190 TSI – też różnica znacznie większa niż się spodziewałem. Nie piszę o 0-100 bo to z LC z gazem do dechy z czego rzadko się korzysta, tylko o doświadczeniach z jazdy, szczególnie wyprzedzania. Subiektywnie w moim odczuciu różnice są dużo większe niż sugerują liczby – warto wypróbować.... Zresztą tak jest ogólnie z autami o podobnej mocy – to tylko maksymalna moc w jakimś określonym zakresie lub wartości RPM, znacznie więcej czynników wpływa na osiągi i wrażenia z jazdy. Co więcej dwa Tigi 230, które testowałem podobnie ,,wyprzedzały", ale zupełnie inaczej ruszały (jeden był przez krótką chwilę wkurzająco ospały, nawet w S - w testach też na to zwracali uwagę; a drugi wręcz przeciwnie, naprawili! nawet w E było od razu to co trzeba, choć w S oczywiście jeszcze lepiej) – domyślam się, że oprogramowanie DSG było inne (ten sam RM, tylko 6mc różnicy w dacie produkcji – na papierze identyczne!).
Tak samo 150 TSI i 190 TSI zupełnie inaczej rozwijają moc, to nie jest tylko ileś % więcej. Wiele osób zwracało uwagę na inne wrażenia z jazdy 1.4 i 1.5 TSI, mimo że na papieże było to samo (moc i Nm).

Mullrof

To jest prawda.
Mam wrażenie że 1.4 150km był bardziej żwawy. Ale to też odczucia moje z octavii która jest lżejsza.
Ten 1.5 wydaje mi się że jest taki po prostu normalny. Ani ach ani och.Fakt że po tym jak mi ostatnio oprogramowanie poprawili na kangura to silnik zaczął zachowywać się naprawdę jak TSI ale i tak jak skończy się gwarancja to go jeszcze zchipuję na te 170KM+