Seat Ateca TSI 1.5 DSG czy Tiguan TSI 1.5 DSG?

Zaczęty przez bpl, 2021/01/13 18:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

bpl

Krótkie pytanie:
Seat Ateca TSI1.5 DSG (FR, asystenci XL) czy Tiguan TSI1.5DSG (Elegance)? Mam praktycznie identyczną ofertę na finansowanie. W obu przypadkach nie ma DCC.

Frodo

Cytat: bpl w 2021/01/13 18:30
Krótkie pytanie:
Seat Ateca TSI1.5 DSG (FR, asystenci XL) czy Tiguan TSI1.5DSG (Elegance)? Mam praktycznie identyczną ofertę na finansowanie. W obu przypadkach nie ma DCC.
Miałem Atekę, mam Tiga. Dodatkowa masa robi swoje, więc Tig z tym samym silnikiem jest odczuwalnie mniej żwawy – dla mnie to za mało do Tiga, ale jeśli jeździłeś i dla Ciebie było ok, to najważniejsze! Ateka bez DCC zdecydowanie lepiej się prowadzi – dla mnie DCC to w Tigu opcja #1 i z nim jest bardzo dobrze (różnica w Atece jest mniejsza i nie upierał bym się przy DCC, choć osobiście też zamówiłem do Ateki i nie żałowałem). Tig z DCC (bez bym nie kupił Tiga) jest moim zdaniem subiektywnie lepszym autem rodzinnym – nie wiem do końca dlaczego lepiej połyka kilometry; często korzystam z przesuwanej kanapy 40/20/20, której nie ma w Atece; dzieci lubią stoliki. Mam wrażenie jazdy autem z nieco wyższej półki.

Jeśli miałbym wybrać z obu z daną konfiguracją, to brałbym jednak Atekę z uwagi na lepsze prowadzenie i stosunek mocy do masy. Poza tym moim zdaniem FR lepiej wygląda od nie-R Line. Wolę też przyciski i pokrętła w Atece od dziwolągów w Tigu FL.

Fircyk

Tiguan mam 2.0 tdi
Bylem przed tym samy wyborem jest wiekszy i cene lepiej utrzyma.

bpl

Cytat: Fircyk w 2021/01/13 19:32
Tiguan mam 2.0 tdi
Bylem przed tym samy wyborem jest wiekszy i cene lepiej utrzyma.


Właśnie z tego sobie zdaję sprawę, ale aktualnie największą blokadą przed wyborem Tiguana jest brak DCC...

Fircyk

Jak weźmiesz zwykłą wersję  i na  kołach  19 235 ... to będzie  ok.  19 255 będzie bardziej sztywna i tu brałbym DCC. Chodź  zawias podobno lubi stukać  na kołach 19 255  i bez różnicy czy zwykły  czy DCC  TAKĄ  opinie wystawił   znajomy sprzedawca.  Ja mam zwykły  zawias i jest cicho na kołach 19 235

bpl

Cytat: Fircyk w 2021/01/13 20:09
Jak weźmiesz zwykłą wersję  i na  kołach  19 235 ... to będzie  ok.  19 255 będzie bardziej sztywna i tu brałbym DCC. Chodź  zawias podobno lubi stukać  na kołach 19 255  i bez różnicy czy zwykły  czy DCC  TAKĄ  opinie wystawił   znajomy sprzedawca.  Ja mam zwykły  zawias i jest cicho na kołach 19 235


Akurat mam ofertę na Tiguana na stocku z kołami 235/55 R18 (Ateca też ze stocka, 215/50 R18).

Fircyk

Cytat: bpl w 2021/01/13 20:01
Cytat: Fircyk w 2021/01/13 19:32
Tiguan mam 2.0 tdi
Bylem przed tym samy wyborem jest wiekszy i cene lepiej utrzyma.


Właśnie z tego sobie zdaję sprawę, ale aktualnie największą blokadą przed wyborem Tiguana jest brak DCC...
Może  weź  pod uwagę  CUPRA FORMENTOR jest dostępny  z tym silnikiem 

e131

Jak dla mnie to w tigu więcej miejsca mają pasażerowie i bagażnik też jest większy.

Frodo

Cytat: bpl w 2021/01/13 20:18
Cytat: Fircyk w 2021/01/13 20:09
Jak weźmiesz zwykłą wersję  i na  kołach  19 235 ... to będzie  ok.  19 255 będzie bardziej sztywna i tu brałbym DCC. Chodź  zawias podobno lubi stukać  na kołach 19 255  i bez różnicy czy zwykły  czy DCC  TAKĄ  opinie wystawił   znajomy sprzedawca.  Ja mam zwykły  zawias i jest cicho na kołach 19 235
Akurat mam ofertę na Tiguana na stocku z kołami 235/55 R18 (Ateca też ze stocka, 215/50 R18).
Zmienić koła to nie jest olbrzymi problem.
Jak testowałem Tiga bez DCC to kołysanie było nieprzyjemne nawet z R19. 
Natomiast Ateca jest dość sztywna. Mi najlepiej jeździło się na R17 - trochę więcej komfortu kosztem "urody", a prowadzenie nadal dużo lepsze niż w Tigu bez DCC. 
Jak możesz wydać więcej, to Tig z mocniejszym silnikiem i DCC, ale to już robi się drogo i moim zdaniem warto dopłacić do Tiga tylko jeśli jest spory rabat. Ateca FR 2.0 TSI to super auto i względem 1.5 zyskujesz napęd na 4 i dużo mocniejszą skrzynię DSG z mokrymi sprzęgłami. 
Są jeszcze inne rzeczy lepsze w Tigu, szczególnie fotele ErgoActive i audio za dopłatą, ale tym bardziej cena szybko rośnie...

bpl

Cytat: Frodo w 2021/01/13 20:49
Cytat: bpl w 2021/01/13 20:18
Cytat: Fircyk w 2021/01/13 20:09
Jak weźmiesz zwykłą wersję  i na  kołach  19 235 ... to będzie  ok.  19 255 będzie bardziej sztywna i tu brałbym DCC. Chodź  zawias podobno lubi stukać  na kołach 19 255  i bez różnicy czy zwykły  czy DCC  TAKĄ  opinie wystawił   znajomy sprzedawca.  Ja mam zwykły  zawias i jest cicho na kołach 19 235
Akurat mam ofertę na Tiguana na stocku z kołami 235/55 R18 (Ateca też ze stocka, 215/50 R18).
Zmienić koła to nie jest olbrzymi problem.
Jak testowałem Tiga bez DCC to kołysanie było nieprzyjemne nawet z R19. 
Natomiast Ateca jest dość sztywna. Mi najlepiej jeździło się na R17 - trochę więcej komfortu kosztem "urody", a prowadzenie nadal dużo lepsze niż w Tigu bez DCC. 
Jak możesz wydać więcej, to Tig z mocniejszym silnikiem i DCC, ale to już robi się drogo i moim zdaniem warto dopłacić do Tiga tylko jeśli jest spory rabat. Ateca FR 2.0 TSI to super auto i względem 1.5 zyskujesz napęd na 4 i dużo mocniejszą skrzynię DSG z mokrymi sprzęgłami. 
Są jeszcze inne rzeczy lepsze w Tigu, szczególnie fotele ErgoActive i audio za dopłatą, ale tym bardziej cena szybko rośnie...


Właśnie na razie rozpatrywałem to co znalazłem na stockach. Raczej własna konfiguracja i szukanie na to finansowania na ten moment odpada. Przejrzałem w ogóle otomoto, i jak na złość - praktycznie żaden z dostępnych Tiguanów nie został akurat doposażony adaptacyjnym zawieszeniem, a to aż się prosi...


Na razie w Seacie przy konfiguracjach nie ma tego silnika dla Ateci.

mms1994

Cytat: bpl w 2021/01/13 18:30Krótkie pytanie:
Seat Ateca TSI1.5 DSG (FR, asystenci XL) czy Tiguan TSI1.5DSG (Elegance)? Mam praktycznie identyczną ofertę na finansowanie. W obu przypadkach nie ma DCC.
Stałem przed podobnym wyborem (aczkolwiek inne silniki, natomiast wciąż Ateca vs Tiguan).
I mimo że Ateca wychodziła taniej jakieś 100zł netto na racie leasingowej, zdecydowałem się na Tiguana, z prostego powodu. Bagażnik w Atece jest o wiele mniej ustawny z mojego punktu widzenia i wychodziło, że jest za mały dla psa :)

bpl

Cytat: mms1994 w 2021/01/14 11:04
Cytat: bpl w 2021/01/13 18:30Krótkie pytanie:
Seat Ateca TSI1.5 DSG (FR, asystenci XL) czy Tiguan TSI1.5DSG (Elegance)? Mam praktycznie identyczną ofertę na finansowanie. W obu przypadkach nie ma DCC.
Stałem przed podobnym wyborem (aczkolwiek inne silniki, natomiast wciąż Ateca vs Tiguan).
I mimo że Ateca wychodziła taniej jakieś 100zł netto na racie leasingowej, zdecydowałem się na Tiguana, z prostego powodu. Bagażnik w Atece jest o wiele mniej ustawny z mojego punktu widzenia i wychodziło, że jest za mały dla psa :)


U mnie gorzej - mam identyczne kwoty (osoba prywatna) na oba (i oba bez DCC). Totalny mętlik, bo wg opinii:
- Ateca bez DCC prowadzi się lepiej niż Tiguan bez DCC
- Tiguan jest bardziej pojemny i lepiej ustawny
- 1.5TSI jedni uważają za dobry motor do Tiguana, inni, że to za mało, a w Atece jest lepiej
- Tiguan lepiej wykończony, lepsze mutlimedia


I tak to się toczy w mojej głowie...

Frodo

#12
 Jeśli chodzi o silnik i prowadzenie to dużo zależy od stylu jazdy, oczekiwań, doświadczeń (do czego porównujesz) – najlepiej przejechać się jednym i drugim...
Mam wrażenie, że bagażnik w Tigu jest większy *tylko* jeśli przesuniemy tylną kanapę do przodu i w ten sposób (do przodu na max, a dodatkowo jeszcze z oparciami w pionie) podawane jest to fantastyczne 615 litrów w Tigu. W Atece z 2.0 TSI (i wtedy 4x4) i kołem zapasowym jest chyba 415 litrów - nie najlepiej...
Ja mając 190 cm / 100 kg mieściłem się równie dobrze z przodu i z tyłu w Atece i Tigu, ale też najlepiej sobie wypróbować.
Osobiście wybrałbym mocniejszy silnik z wyprzedaży. Ja tak zrobiłem pół roku temu i dostałem super rabat świadomie pomijając FL, ale każdy ma swoje preferencje i priorytety...
UPDATE: Nie odnotowałem istatnej różnicy w wykończeniu, a np. FR miała elektryczny fotel kierowcy z alacantarą w standardzie, a w Tigu dostępny tylko ze skórą, która mi zupełnie nie odpowiadała.
Seat miał też 5 lat gwarancji!

mms1994

W moim przypadku nie chodziło o litry a ustawność. W Atece wychodził płytszy jakby ;)

MCP

Cytat: Frodo w 2021/01/13 20:49
Cytat: bpl w 2021/01/13 20:18
Cytat: Fircyk w 2021/01/13 20:09
Jak weźmiesz zwykłą wersję  i na  kołach  19 235 ... to będzie  ok.  19 255 będzie bardziej sztywna i tu brałbym DCC. Chodź  zawias podobno lubi stukać  na kołach 19 255  i bez różnicy czy zwykły  czy DCC  TAKĄ  opinie wystawił   znajomy sprzedawca.  Ja mam zwykły  zawias i jest cicho na kołach 19 235
Akurat mam ofertę na Tiguana na stocku z kołami 235/55 R18 (Ateca też ze stocka, 215/50 R18).
Są jeszcze inne rzeczy lepsze w Tigu, szczególnie fotele ErgoActive i audio za dopłatą, ale tym bardziej cena szybko rośnie...


Odnośnie foteli, zastanawiam się nad ergoactive z masażerami, czy te w wersji FL różnią się czymś od standardowej wersji?
Ogólnie Ci co mają, polecacie? warto było brać czy gdybyście mieli wybierać drugi raz, nie wzielibyście?


Dzięki ;)