Rok modelowy 2019

Zaczęty przez TMP, 2018/07/03 00:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

piotrek_TDI

U Mnie podobnie,ostatni wypust ze starym AID ;-)

Snooper

A po czym najszybciej idzie poznac czy jest nowy czy stary? Nawet nie pamietam czy w wersji demo ktora jechalem był aid, tak sie skupilem na silniku ; P


Nie mowcie ze po wielkosci bo nie mam punktu odniesienia

vicek

Kontrolki fizyczne po lewej i prawej = nowy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Barkon

Po lewej stary AID, po prawej nowy





w nowym wskaźniki temperatury i paliwa "wypuszczone" poza wyświetlacz graficzny, na pierwszy rzut oka wg mnie nowy choć mniejszy wydaje się szerszy, takie złudzenie optyczne :)


(może skala nie do końca taka sama ale chyba widać o co chodzi :))

TMP

Owszem, w nowym AID są inne proporcje ekranu - wspominałem o tym tutaj.

Kabe

Cytat: Barkon w 2019/01/30 21:24
Po lewej stary AID, po prawej nowy

...
w nowym wskaźniki temperatury i paliwa "wypuszczone" poza wyświetlacz graficzny, na pierwszy rzut oka wg mnie nowy choć mniejszy wydaje się szerszy, takie złudzenie optyczne :)

(może skala nie do końca taka sama ale chyba widać o co chodzi
Pewnie moja opinia będzie mało popularna :-) Ale jak dla mnie to równie dobrze mógłbym mieć w aucie nowy mniejszy AID. W codziennym użytkowaniu naprawdę niewielką różnicę zrobią 2 cale, zwłaszcza że nowy mniejszy jest całkiem sprytnie rozplanowany.
Jedyną rzecz, którą od razu widzę że brakuje w nowym AID to wyświetlanie na ile km zostało paliwa w momencie zapalenia się rezerwy. W starym nie trzeba do tego włączać dedykowanego widoku bo informacja na ile starczy paliwa wyświetla się wtedy na pasku ze wskazówką ile paliwa jest w baku (oczywiście od momentu zapalenia się rezerwy).         

Przykładowe zdjęcie z internetu  które pokazuje sposób w jaki się wyświetla informacja w załączeniu. Rozumiem że to jest to upchanie za dużej ilości informacji :-) mnie akurat to pasuje.

rk

Mi też nowy AID specjalnie by nie przeszkadzał (zwłaszcza większa mapa).

TMP

Zwróciłbym tylko uwagę, że mapa jest większa "na boki", a w pionie czyli w kierunku jazdy wprost przeciwnie...


rk

W takim razie bardzo by mi przeszkadzał;) Założyłem mylnie, że wyższy AID = więcej głębi mapy w trybie zminimalizowanych zegarów.

arekp

Cytat: TMP w 2019/01/31 10:26Zwróciłbym tylko uwagę, że mapa jest większa "na boki", a w pionie czyli w kierunku jazdy wprost przeciwnie...

Dramat. Zwłaszcza jeśli ktoś - dla przykładu ja - ma ustawienie widoku kierunkiem jazdy do góry.

rk

Bystre oko kolegi @TMP wszystko wypatrzy:P

Hamsters

Stary AID wygląda wg mnie lepiej i jak napisaliście wyżej mapa jest lepsza . Mam Tiga z 16 listopada 2018 i mam jeszcze stary AID  ;D ;D ;D ;D ;D

MrBlacker

#147
W konfiguracyjne VW w końcu pojawił się model Allspace z silnikiem 2.0 TSI 4MOTION 190 KM Highline - odpowiednik mojego.
Z ciekawości skonfigurowałem sobie dokładnie tak jak moje auto i o dziwo nie widać praktycznie żadnych różnic w konfiguracji.

  • W wersji Highline jest cały czas dostępny pakiet OFFROAD, w cenniku na 2019 również jest wyszczególniony. W zwykłym modelu już nie występuje ten pakiet.
  • Z wizualizacji wygląda, że jest wyposażony w stary AID. Przy konfiguracji zwykłego Tiguana jest na wizualizacji nowy AID.
  • Jedyna dodatkowa rzecz to darmowe ubezpieczenie opon.
Może brak różnic w modelu Allspace wynika z tego, że nie jest produkowany w Europie i jest on tożsamy z modelem Tiguana na rynek USA, a tam nie wprowadzili takich zmian. ;)

Różnica w cenie to 8 500 zł (w tym wyposażenie dodatkowe więcej tylko 600 zł).

już_nie_passat

Dodam swoje trzy grosze do krytyki nowego AID:
1. nowy wygląda jak starsza wersja
2. nowy wygląda jak budżetowa wersja
3. argument ".. większy fragment mapy" jest dla mnie bez sensu bo widok mapy jest większy ale na szerokość a w pionie chyba nawet mniejszy - mnie nie interesuje co mam po bokach, interesuje mnie trasa przed samochodem
4. wzornictwo w nowym jakoś nie pasuje mi do reszty auta - przeważnie jest tak, że design "zegarów" jakoś nawiązuje do elementów stylistycznych występujących w innych częściach kabiny. A tu mam wrażenie, że to jest część z innego samochodu
5. wiele rzeczy w Tigu zasługuje na krytykę ale akurat AID (w starej wersji) uważam za bardzo dobry, wręcz bez zastrzeżeń - no może mógłby szybciej działać. 

lukas

Cytat: już_nie_passat w 2019/02/01 13:26Dodam swoje trzy grosze do krytyki nowego AID: 1. nowy wygląda jak starsza wersja 2. nowy wygląda jak budżetowa wersja 3. argument ".. większy fragment mapy" jest dla mnie bez sensu bo widok mapy jest większy ale na szerokość a w pionie chyba nawet mniejszy - mnie nie interesuje co mam po bokach, interesuje mnie trasa przed samochodem 4. wzornictwo w nowym jakoś nie pasuje mi do reszty auta - przeważnie jest tak, że design "zegarów" jakoś nawiązuje do elementów stylistycznych występujących w innych częściach kabiny. A tu mam wrażenie, że to jest część z innego samochodu 5. wiele rzeczy w Tigu zasługuje na krytykę ale akurat AID (w starej wersji) uważam za bardzo dobry, wręcz bez zastrzeżeń - no może mógłby szybciej działać.

Zgadzam się, stary AID poprostu pasował do tiguana, a nowy mam wrażenie, że "gryzie" się z tym autem.