Rok modelowy 2019

Zaczęty przez TMP, 2018/07/03 00:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kabe

Cytat: TMP w 2018/10/21 13:28i uwaga największa zmiana:
12" AID będzie zastąpiony wersją 10" znaną z Polo, T-Roca i Skody/Seata
To już naprawdę słabo, ocenić będzie można tak na prawdę później, na żywo testując funkcjonalności nowego AID. Więc zobaczymy ... jedno jest pewne chodzi by było taniej w produkcji

rk

Z jednej strony lipa, że rozmiar się zmniejsza. Ale jak zauważyłeś, efektywna powierzchnia mapy jest większa. Interesujące będa mozliwości konfiguracji i wyświetlania informacji typu zasięg, śr. spalanie itp.


Na plus powrót do fizycznego wskaźnika temperatury i poziomu paliwa w zbiorniku.

już_nie_passat

Cytat: Kabe w 2018/10/21 13:42To już naprawdę słabo, ocenić będzie można tak na prawdę później, na żywo testując funkcjonalności nowego AID. Więc zobaczymy ... jedno jest pewne chodzi by było taniej w produkcji

Oglądałem działanie AID w T-Roc. Jakoś nie przemawia do mnie ta stylistyka. AID i Tigu jak dla mnie jest bardzo OK (z DM Pro). Nawiązując do cytowanego posta to chyba jednak chodzi o to drugie. Mam wrażenie, że to zmierza w kierunku jednego standardowego VWweja, którego ubiera się tylko w różne ubranka - od sweterka po smoking. I kosztuje to od 60 to 200k w zależności od ubranka a pod spodem dokładnie to samo.

TMP

Cytat: rk w 2018/10/21 19:53Interesujące będa mozliwości konfiguracji i wyświetlania informacji typu zasięg, śr. spalanie itp.
To prawda, można niezależnie zmieniać zawartość 3 sekcji ekranu, ale nie sądzę by nie było to możliwe do opracowania w oprogramowaniu istniejącego modelu wyświetlacza... Dlatego też przychylam się bardziej do zdań wskazujących na ograniczenie kosztów. Mniej więcej od połowy 2017 roku wygląda na to jakby VW się zorientował, że daje jednak za dużo w porównaniu do konkurencji w tej klasie. W sumie nie bez powodu "nowy" AID jest oznaczany jako wariant "low".

rk


Jest to zdecydowanie cięcie kosztów. Twierdzę (a dodatkowo zagłosowałem pieniędzmi), że T2 w stosunku do konkurentów ma ciągle doskonały stosunek możliwości i jakości do ceny.

Dodanie możliwości dowolnej konfiguracji AID jest raczej proste. Sądze, że odpowiedni kod jest dostępny już teraz. Włączenie odpowiednich możliwości zależy niestety od pozycjonowania auta. Np. w Audi Q5 nie ma ani jednej irytującej cechy oprogramowania z T2. Są np. możliwości zoomowania mapy z kierownicy, jest specjalny przycisk który można skonfigurować pod całkiem sporą listę funkcji, można zmienić widok mapy na inny niż 2D czy 3D (np. mapa przeglądowa) i te ustawienia są zapamiętywane, można zmniejszyć zegary do minimum itp. itd. Naliczyłem się takich różnic kilkanaście w ciągu dwóch dni testów.


Snooper

@rk a jaka jest roznica cenowa miedyz q5 a tigiem z takim samym wyposazeniem i silnikiem?

rk

Pełne wyposażenie w obu wypadkach (T2 bez webasto i R-Line wewn.), Q5 ze wszystkim wliczając pneumatyczne zawieszenie (bez środka S-Line), bez perwersji w stylu audi exclusive) - po zniżkach wyszło koło 30% różnicy w cenie.


Czyli T2 w okolicach 200 tys. a Q5 300 tys.

Robert_em

Cytat: rk w 2018/10/22 00:12
Pełne wyposażenie w obu wypadkach (T2 bez webasto i R-Line wewn.), Q5 ze wszystkim wliczając pneumatyczne zawieszenie (bez środka S-Line), bez perwersji w stylu audi exclusive) - po zniżkach wyszło koło 30% różnicy w cenie.


Czyli T2 w okolicach 200 tys. a Q5 300 tys.

Niestety różnica jest dużo większa jeśli chcemy wynajem długoterminowy, czyli Easy Drive w VW lub Perfect Lease w Audi.
Przy takim finansowaniu Audi nie daje rabatów w ogóle (!)

rk

Owszem, nie daje i z tego powodu różnica jest większa. Ale za to APL jest bardzo nisko oprocentowany. To taka sztuczka aby ukryć koszt całej zabawy i wyglądać dobrze na papierze . Prawdziwy koszt jest w większości finansowany przez brak rabatu.

Moje dane są dla zakupu gotówkowego. Trudno też porównać wyposażenia aut gdyż w Audi prawie każdy element działa lepiej / w szerszym zakresie.

Snooper

Ale to jednak 100 tys... prosto - klasa srednia wyższa i klasa premium ; ) kogo stac na audi to wiadomo, ze dopłaci do audi. Swoja droga ciekawe ile osob za gotowke kupuje q5 q6 q7 a ile osob gotowkowo rozlicza sie za tiga czy tuarega ; )

knittos

Info w/s cennika i konfiguracji:
"Witam, kiedy nowe cenniki dla Tiguana na 2019?
Kiedy WLTP dla Tiguana 1.5 TSI DSG7 ?
[...]"
Odpowiedź:
"...szacunkowy czas ogłoszenia cennika dla Tiguana wraz z konfiguratorem na Rok Modelowy 2019 to koniec listopada.
Dane dla silnika 1.5 TSI są od dzisiaj dostępne - będzie można je od jutra poznać u dealera."
Źródło: Facebook

FPSPROJEKT

na niemieckiej stronie VW można już konfigurować Tiguana 1.5 TSI w manualu lub z 7-DSG, w teorii automat mniej pali?

knittos

Tak, automat z DSG może palić tyle samo lub mniej niż ten sam samochód z manualem.

rk

#73
Dokładnie, wzrost masy równoważony jest tu przez małe opory (w suchych lub DSG ze zoptymalizowanym obiegiem oleju) w stosunku do starszych DSG oraz co najważniejsze fakt, że skrzynia dość agresywnie zmienia bieg na wyższy.


EDIT: No i jeśli skrzynia jest 7 biegowa, mamy z tego tytułu dodatkowe oszczędności.

FPSPROJEKT

powtórzę się :)
Tiguan i Allspace 1.5 TSI ACT mają już certyfikat WLTP