Rok modelowy 2019

Zaczęty przez TMP, 2018/07/03 00:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

TMP

Przecieki z Niemiec dotyczące roku modelowego 2019 dla normalnego Tiguana:

- 1.4 TSI 92kW -> 1.5 TSI 96kW z GPF
- 1.4 TSI 110kW ACT -> 1.5 TSI 110 kW ACT z GPF, przy DSG zmiana na 7-biegową (ale raczej niekoniecznie DQ500)
- Wycofanie 1.5 110 kW ACT z 4Motion
- 2.0 TSI 132kW -> 2.0 TSI 140kW z GPF
- 2.0 TSI 162kW -> 2.0 TSI 169kW z GPF
- Wycofanie 2.0 TDI 110kW 4Motion z manualną skrzynią 6-biegową (pozostaje DSG)
- R-Line zewnętrzny przestanie być oferowany z kolorami Ruby Red, Titanium Beige, Atlantic Blue
- Wycofanie pakietu Offroad
- Usunięcie tylnego głośniczka ostrzegawczego od czujników parkowania ParkPilot (pozostaje tylko przedni)
- Usunięcie chromowanego wykończenia z pokrętła trybu jazdy i przycisku świateł awaryjnych (?)
- CL: Usunięcie chromowanych wykończeń klamek wewnętrznych i przycisków
- HL: Wycofanie opcji felg Kapstadt
- HL: Wprowadzenie pakietu Security & Service jako seryjnego - nie wiadomo czy na wszystkich rynkach
- HL: Wprowadzenie opcji felg Suzuka 8.5x20 w kolorze czarnym
- CL/HL: Wprowadzenie opcji pakietu "Style" i "Style Exterior" - brak szczegółów
- Join: Wprowadzenie opcji pakietu "Ambiente"

Kwestia silników z GPF była już znana, podobnie oszczędności na dekoracji wnętrza postępują już od rocznika 2018. Do niespodzianek zaliczyłbym wycofanie pakietu Offroad. Brak póki co informacji jak wiele z powyższych zmian będzie dotyczyć Allspace.

Kabe

Może pakiet Offroad zostaje zastąpiony tymi pakietami "Style" ?
Rozumiem że narazie nie wiadomo ci w nich jest.
Ewidentnie odchudzają kosztowo CL, musi być chyba popularny na wiekszości rynków.

MrBlacker

Dobrze, że zdążyłem z zamówieniem, bo właśnie wziąłem pakiet Offroad.
Możliwe jest też, że ten pakiet będzie występował tylko w modelu Allspace.

W USA RM2018 to właśnie Allspace (jako podstawowa wersja, nie ma wersji zwykłej) i w standardzie wszystkie wersje mają pakiet Offraod.
Można oczywiście domówić pakiet R-line, który daje inny wygląd. Stąd moje przypuszczenia, że w modelu Allspace ten pakiet pozostanie.

A może będzie tak, że pakiet Offraod będzie w standardzie dla obu modeli i zmiana wyglądu tylko poprzez pakiet R-line? :)

rk

Dla zużycia paliwa w mniejszych silnikach benzynowych, wprowadzenie nowej skrzyni 0GC (okolice 380-420Nm tolerowanego momentu obrotowego) może być dobrym pomysłem. Ciekawe jak ona wygląda z w temacie uciążliwości akustycznych?

Kilka pytań o nowy 1.5 TSI, może ktoś zna odpowiedzi:
1. czy pojemność będzie podniesiona przez zmianę skoku tłoka ?
2. czy będą zmiany związane z wprowadzeniem cyklu Millera ?
3. czy będzie turbo o zmiennej geometrii ?
4. czy będzie nowy intercooler ?
5. czy zwiększono ciśnienie wtrysku?

Kabe

#4
Cytat: rk w 2018/07/05 11:16Kilka pytań o nowy 1.5 TSI, może ktoś zna odpowiedzi:
1. czy pojemność będzie podniesiona przez zmianę skoku tłoka ?
2. czy będą zmiany związane z wprowadzeniem cyklu Millera ?
3. czy będzie turbo o zmiennej geometrii ?
4. czy będzie nowy intercooler ?
5. czy zwiększono ciśnienie wtrysku?
"Pojemność zwiększono poprzez wydłużenie skoku tłoka o 5,9 mm. To jednak najmniej istotna ze zmian.

Nowa jednostka ma możliwość pracy w tzw. cyklu Millera. Sztuczne opóźnienie faz zaworów dolotowych dzięki superszybkiemu fazatorowi wałka rozrządu, bardzo wysoki spręż (aż 12,5:1) oraz wydajne turbodoładowanie już od 1300 obr./min pozwalają na zmniejszenie tzw. strat pompowania przy średnich i niskich obciążeniach silnika. To poprawia ekonomikę.

1.5 TSI evo będzie pierwszym masowo wytwarzanym silnikiem benzynowym z turbo o zmiennej geometrii. Specjalna konstrukcja kierownicy umożliwia wytrzymanie wysokich temperatur gazów wydechowych, jakie pojawiają się w silnikach o zapłonie iskrowym (tu nawet 880ºC). Intercooler wodny przeniesiony został przed przepustnicę i potrafi schłodzić sprężany ładunek do temperatury zaledwie o 15ºC wyższej niż otoczenie.

To kolejny silnik VW, w którym zastosowano odłączanie cylindrów ACT. Przy niskich obciążeniach pozwala to obniżyć opory wewnętrzne i podnieść sprawność cyklu, co przekłada się na dalszą poprawę ekonomiki."

Link do artykułu


Co ciekawe zarówno jednostka 1,4TSI jak i 1,5TSI mają takie samo oznaczenie: EA211

rk

EA211 to rodzina, kody silników są na pewno inne.


Kabe@ dzięki za artykuł, naprawdę dobrze podsumowuje temat. Ta sama dynamika przy ciut lepszym spalaniu. Wydaje się, że te silniki powinny mniej palić niż poprzednicy przy typowym (a nie tylko bardzo delikatnym traktowaniu). Mam nadzieję, że zachowa poziom niezawodności i hałasu poprzednika.

Kabe

Cytat: rk w 2018/07/05 15:31
EA211 to rodzina, kody silników są na pewno inne.


Kabe@ dzięki za artykuł, naprawdę dobrze podsumowuje temat. Ta sama dynamika przy ciut lepszym spalaniu. Wydaje się, że te silniki powinny mniej palić niż poprzednicy przy typowym (a nie tylko bardzo delikatnym traktowaniu). Mam nadzieję, że zachowa poziom niezawodności i hałasu poprzednika.

No właśnie dziwne że to ta sama rodzina skoro zrobili dużo zmian, łącznie ze zmianą pojemności - czyli dla inzynierów to ewolucja tego samego silnika a nie nową konstrukcja. Przypomnę że jak unowocześniali 1,4tsi z łańcucha na pasek to zmieniła się rodzina z EA111 na EA211. Czyli co teraz jest za mało zmian i dalej zostaje rodzina EA211 (chyba tylko dodali na końcu "evo")

rk

Nie no, tam to było bardzo dużo zmian. Tutaj lista jest dość krótka.

Skakun

Czarne Suzuka 20'... mmm to ja poproszę :)  A wiadomo kiedy u nas jakieś konkretne informacje na temat RM2019?


aro73

Podobno 30 tydzień.

TMP

Kolejne niewesołe doniesienia z Niemiec: dealerzy dostali oficjalnie informację o usunięciu oświetlenia dachu panoramicznego z Tiguana, Tiguana Allspace i Tourana. Sprzedaż i planowanie produkcji rocznika 2019 ma oficjalnie wystartować w 32 tygodniu. Zakończenie produkcji rocznika 2018 - 30 tydzień. Produkcja z silnikami 2.0 TSI będzie wznowiona we wrześniu, ale na 1.5 trzeba będzie poczekać dłużej, na najsłabszą nawet do listopada.


Z ciekawostek z innych modeli - w Golfie wypada bezramkowe lusterko wsteczne...

rk

Nawet nie wiedziałem, że Golf przez chwilę miał takowe:). Kupując auto nie warto się do końca kierować modelem demo / egzemplarzem kolegi. Co prawda nie należę do fanów kupowania auto z początku produkcji (mimo, tego, że dwa razy tak zrobiłem). Niestety z czasem proces optymalizacyjny może pousuwać co niektóre fajne elementy a nie tylko dodać cos fajnego.

Te oświetlenie dawało fajny klimat, trochę lipa...

Orientujesz się, czy już pojawiły się pełne dane tych silników (wliczając spalanie w nowym cyklu).

TMP

Jak na razie nie natknąłem się na takie dane, być może testy wciąż trwają...

knittos

Nie no qrcze coś za coś. Dali eksperymentalny silnik oraz nowa eksperymentalna skrzynie DSG no to zabrali chrom. Ok rozumiem. Ale jak można zabrać głośniczek od czujników parkowania z tyłu. To co teraz? Nie będzie żadnego dźwięku przy zbliżaniu się do przeszkody z tyłu? Tylko paski na monitorku? No serio? Są w ogóle jakieś pozytywne strony zmiany roku modelowego?

MrBlacker

Pozytywne to chyba tylko dla VW - obniżenie kosztów produkcji. :)