Regulacja drzwi

Zaczęty przez Fu-tro, 2019/01/27 16:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fu-tro

Witam, czy ktoś z Was regulował sobie drzwi w Tigu? Mam namyśli taką regulację aby były bardziej dociśnięte do nadwozia. Zastanawiam się czy to może pomóc na dość znaczne szumy przy prędkościach 140-150 km/h.

Kabe

Ja jak kiedyś regulowałem drzwi w Golfie to w ramach gwarancji oddałem do ASO. Panowie w serwisie nie wiedzieli jak, ale oddali auto na blacharnię a tam ich koledzy doskonale wiedzieli co i jak. 

asta

u mnie z tyłu góra w jednych bardziej dolegała w drugich mniej, w serwisie gość otworzył jedne póżniej drugie, złapał za górę i dół i w odpowiednie strony dogiął i jest ok

Kabe

Cytat: asta w 2019/01/27 20:47złapał za górę i dół i w odpowiednie strony dogiął
nie no profeska  ;D

asta

Cytat: Kabe w 2019/01/27 23:10nie no profeska
sam sie przeraziłem tym co robi, ale powiedział mi że to nic w porównaniu do tego co robią z budą w fabryce przy montażu

wrb

Cytat: Fu-tro w 2019/01/27 16:04Zastanawiam się czy to może pomóc na dość znaczne szumy przy prędkościach 140-150 km/h.
Przy większych prędkościach jest meeeeegaaaaaa głośno. To mnie mocno rozczarowało. Do 100-120km/h jest niemal idealnie, powyżej zaczynają się spore szumy, 160 to już dramat.

Fu-tro

#6
Też mam takie odczucia. Dlatego właśnie myślę że może dociśniecie drzwi coś poprawi..PS. Dzisiaj sprawdzałem natężenie dźwięku przy 160 km/h aplikacją w telefonie. Wyszło ok 71dba, przy lekkim czołowym wietrze:)

rk

Jeśli piszecie o szumie związanym z powietrzem przepływającym pomiędzy okolicą słupka A a lusterkami to niestety TTTM. Do 120km/h jest super, powyżej zaczyna robić się słabo (zwłaszcza przy mocnym przeciwnym wietrze). Różnica między Golfem VII na tej samej platformie była bardzo duża.

Nie twierdzę, że to u was występuje. Wystające tylne lub przednie drzwi też potrafią hałasować, spasowanie drzwi łatwo sprawdzić ręką tj. czy przednie nie wystają ponad błotnik a tylne ponad przednie i czy linie są zgrane. Tak samo jak niedomknięte okna (nie chce z nikogo robić idioty, ale warto się na 100% upewnić, że są zamknięte) oraz źle zamocowane uszczelki. Z opisu wydaje mi się jednak, że to szum od lusterek.

Na ten hałas niestety nie ma rady (oprócz montażu szyb dźwiękoszczelnych, niestety nie wiem czy ktokolwiek robi takie zamienniki). Nie rozumiem, dlaczego nie ma takiej opcji przy zakupie.

Tym wyginaniem w serwisie bym się nie przejmował. Sama konstrukcja auta też pracuje, spróbujcie podnieść auto na podnośniku i może się okazać, że nie da się drzwi otworzyć;)

Fu-tro

Dokładnie rk, poprzednio jeździłem Golfem VII i różnica jest znaczna. Oczywiście na korzyść Golfa. A spodziewałem się że będzie chociaż tak samo cicho przy prędkościach autostradowych.

Rocko

Panowie porównanie do Golfa zupełnie nie trafione. Przecież to niższy samochód z dużo mniejszymi oporami powietrza, więc siłą rzeczy będzie mniej szumów. Porównujcie z Kadjarem, 3008, Tucsonem, Sportage, RAV4 czy CX5 🙂

rk

No tak, dużo niższy i z inna konstrukcją lusterka (i dużo mniejszymi lusterkami). Platforma natomiast ta sama. I my obaj się przesiedliśmy z takich samych aut (inne znam tylko z krótkich testów), więc raczej to porównanie było pomocne. Jak kupowałem swojego wiedziałem, że będzie szumiał (pierwszy mankament na testach) i rozumiem, z czego się to bierze.

Jak chcesz porównanie z czymś podobnej konstrukcji do Tiguana (ale 50% droższym w podobnym wyposażeniu/silniku) to proszę - Audi Q5 FY - sporo niższy współczynnik Cx, słyszalnie lepsze wyciszenie. Nawet bez szyb dźwiękoszczelnych jest ok, z szybami jest bardzo dobrze (minimalnie gorzej niż Audi A6 z takimi szybami) nawet przy prędkościach rzędu 200 km/h. Niestety nie testowałem wersji obniżonej przez pneumatyczne zawieszenie. Volvo XC60 też mniej szumi niż Tiguan (ale szumi dużo bardziej niż Q5).

W moim poście chodziło raczej o uświadomienie piszących, że ten typ tak ma. Trudno spodziewać się tak jak piszesz mniejszych szumów po aucie wyższym i z dużymi lusterkami do jazdy miejskiej w stosunku do jednego z bliższych kuzynów z platformy. Mimo wszystko uważam, że chociaż opcja bocznych szyb dźwiękoszczelnych by się przydała (ma ją np. Passat).

Fu-tro

Na szczęście jest Dynaudio, ładnie zagłusza wszelkie szumy ;D

Rocko

@rk w pełni się zgadzam, że opcja dźwiękoszczelnych szyb by się przydała 🙂 Audi tak jak powiedziałeś sporo droższe dlatego należy porównywać do konkurentów Tiguana a tutaj moim zdaniem Tiguan jest bezkonkurencyjny 😁
Osobiście Q5 nie jeździłem, ale słyszałem od osoby, która jeździła, że wcale lepiej z wyciszeniem nie jest 🤔 a potwierdzają to testy ADAC, gdzie przy 130 km/h w Q5 jest 66,1db a w Tiguanie dieselu 66,5db 🙂

rk

#13
Tiguan z autami które wymieniłeś wygląda w porównaniu bardzo dobrze (inaczej bym go nie kupił;) ). Plotka głosi, że nowe CX5 ma mocno poprawione szumy przy większych prędkościach, trzeba by to przetestować.

Co do Q5 - ja co prawda testuje przy 160km/h, ale różnica jest duża na korzyść Q5. Przy 120-130km/h T2 jest w miarę znośny.

Czasami poziom natężenia dźwięku nie mówi wszystkiego. Np. TDI w T2 jest na papierze cichsze niż 2.0 TSI, w praktyce TSI jest przeze mnie lepiej odbierany. Q5 przy dużych prędkościach jeździ się z dużo mniej uciążliwymi szumami.

Miałem Q5 kilka dni na testach i to akurat sprawdziłem dość dokładnie. Pozostaje jeszcze kwestia czy ADAC i znajomy testowali wersje z szybami dźwiękoszczelnymi czy nie (no i które Q5, stare czy nowe).



EDIT: Sprawdziłem i ADAC testował nowe Q5 na kołach 255 kontra Tiguan na kołach 235. NIe ma wzmianki o szybach dźwiękoszczelnych.

Rocko

Cytat: rk w 2019/01/29 22:07
Pozostaje jeszcze kwestia czy ADAC i znajomy testowali wersje z szybami dźwiękoszczelnymi czy nie (no i które Q5, stare czy nowe).
Czy Q5 miał szyby dźwiękoszczelne nie wiem. Były to samo[size=78%]chody demo dostępne do jazd próbnych w salonach w 2018 🙂[/size]