Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024
Reflektory LED Matrix AFS vs IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix
Dybik:
Mam nie małą rozterkę, a nie do końca wiem czy sprzedawca na 100% przekazuje poprawną odpowiedź.
Może ktoś z Was posiada poniższe warianty i może się wypowiedzieć.
Otóż jeździłem Tiguanem z reflektorami LED Matrix (na lampie oznaczone jako IQ Light). Posiadały rewelacyjny jak dla mnie mechanizm wycinania nadjeżdżających pojazdów w przypadku Świateł Automatycznych Drogowych.
W konfiguracji jaka została wysłana do zamówienia jest w R-Line standard tj.:
na podstawie: (https://cenniki.volkswagen.pl/Tiguan-RP2021-RM2022.html?intcmp=xf_cennik_tiguan-xf_cennik_tiguan-cenniki)
--- Cytuj ---Reflektory LED Matrix ASF
Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętówReflektory LED Martix AFS ze światłami do jazdy dziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętówReflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
--- Koniec cytatu ---
natomiast za dopłatą 1950 zł jest:
--- Cytuj ---IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix
Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe dla reflektorów LED
Reflektory LED Martix MDF ze światłami dziennej LED oraz funkcją dynamicznego dynamicznego doświetlania zakrętów
Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
--- Koniec cytatu ---
Sprzedawca powiedział mi że za 1950 zł dopłaty jest jedynie różnica w typie ASF -> MDF. Gdzie MDF są rzekomo trochę mocniejsze.
Mnie jednak interesuje przede wszystkim dynamiczne wycinanie obiektów. Czy w standardzie LED Matrix ASF czyli funkcji w R-Line bezpłatnej również jest ta funkcja, czy występuje jedynie w 'IQ Led" ??
Podsumowując - czy w nowym Tigu z wyposażeniem R-Line, dostaję w standardzie reflektory wycinające nadjeżdżające/oddalające się samochody przy światłach drogowych ? Czy jest to dodatkowo płatne (1950 zł).
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
mms1994:
Żeby działało wycinanie musisz mieć dostępne auto-light (wcześniej DLA).
Ciekawostka, Fabia mk3 miała ledy MDF i one były statyczne, a Tiguan przed FL miał ledy ASF i one z DLA tańczyły i robiły magię o której piszesz :)
Dybik:
--- Cytat: mms1994 w 2021/10/21 22:53 ---Żeby działało wycinanie musisz mieć dostępne auto-light (wcześniej DLA).
Ciekawostka, Fabia mk3 miała ledy MDF i one były statyczne, a Tiguan przed FL miał ledy ASF i one z DLA tańczyły i robiły magię o której piszesz :)
--- Koniec cytatu ---
Nie ma czegos takiego jak auto-light w specyfikacji.
Wszystko odnośnie świateł:
--- Kod: ---Reflektory LED Martix AFS ze światłami do jazdy dziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów
Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów
Funkcja automatycznego włączania świateł z funkcją Coming/Leaving Home,światła do jazdy dziennej w technologii LED
Light Assist - czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
Reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
Światła tylne wykonane w technologii LED przyciemniane
--- Koniec kodu ---
Na jakiejś stronie znalazłem natomiast: "Reflektory Matrix LED „wycinają” z wiązki świateł drogowych obszar zajmowany przez inne pojazdy – i w ten sposób chronią ich kierowców przed oślepianiem".[/size]
I teraz nie wiem czy któreś z powyższych to jest właśnie ten inteligentny system wycinania w światłach drogowych, czy to jednak musi być "IQ LIGHT LED Matrix". Czym zatem jest to IQ LIGHT dopisywane przy płatnej opcji?
tiguan220:
Nie wiem do końca jak obecnie działają światła w tiguanie ale w audi różnica między matrix led i hd matrix led polega na większej "rozdzielczości" tych drugich a co za tym idzie jest większa precyzja wycinania (można wyciąć mniejszy fragment) oraz na zasięgu. Zasada działania obu jest taka sama.
Dybik:
FYI:
Otrzymałem informację od Dealera że wszystkie Matrixy w nowych Tigach mają funkcję wycinania.
A że w ofercie nie ma dopisanego "IQ. LIGHT" to tylko błąd oferty. Jako zapewnienie podał iż w ich demie /którym jeździłem/ również nie ma dodatkowo płatnych Matrixów a są oznaczone jako IQ.Light.
Tak jak Tiguan220 wspomniałeś, są to po prostu trochę nowsze i z lepszym matrixem (te dodatkowo płatne). Ale jeżdżąc na tych podstawowych i tak jest rewelacja.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej