Autor Wątek: Problem systemu start stop  (Przeczytany 626 razy)

Artur84

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 tdi/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Problem systemu start stop
« dnia: 2022/05/25 23:01 »
Advertisement
Witam - około tydz temu zmieniałem akumulator - na warsztacie powiedzieli ze nie jest konieczna żadna adaptacja gdyż nowa bateria jest taka sama jak stara - wymienili z podtrzymaniem prądu - lecz dziś zauważyłem ze start stop działa tylko przy włączonej klimatyzacji - gdy ja wyłącze i dojadę Np do świateł auto wyłączy się raz a potem już system nie chce się włączyć - przy załączonej klimie działa bez zarzutu - zaznaczam ze nie korzystam z tego systemu ale czasem zapomnę go wyłączyć i dlatego dziś się zorientowałem - w czym może być problem ??
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 443
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Problem systemu start stop
« Odpowiedź #1 dnia: 2022/05/26 11:50 »
Problem leży w tym, że po wymianie akumulatora należy w adaptacjach wprowadzić nowy/inny numer seryjny. Inaczej system zarządzania energią dalej bierze pod uwagę charakterystykę tego zużytego.

https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/akumulator-wymiana/msg15546/#msg15546
 

Artur84

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 tdi/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Problem systemu start stop
« Odpowiedź #2 dnia: 2022/05/26 12:07 »
Kurczę wprowadziłem dziś nowe dane ale stary nr seryjny ?? Czyli złe ?? Mierzyłem tez napięcie ładowania i wynosi ono około 13.4 v - może w tym problem ?? Zastanawia mnie tyko to czemu system działa przy klimie a przy wyłączonej nie działa ??
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 443
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Problem systemu start stop
« Odpowiedź #3 dnia: 2022/05/26 12:20 »
Po wymianie powinien być wprowadzony inny numer seryjny niż poprzedni. Akumulatory spoza sieci VAG często takich numerów nie mają, więc należy wprowadzić cokolwiek innego. Czy to od ręki rozwiąże problem start & stop trudno powiedzieć, natomiast są szanse że zmieni charakterystykę ładowania.
 

Artur84

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 tdi/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Problem systemu start stop
« Odpowiedź #4 dnia: 2022/05/27 11:59 »
Zakodowalem jeszcze raz - na nowej baterii varta AGM nie było naklejki z kodem - podobno nie maja za otwartej dystrybucji - ale wprowadziłem dane 70 ah , włóknina , kod producenta a nr seryjny wpisałem od siebie - zrobiłem pare km i wyglada na to ze ladowanie wróciło do normy , pokazuje 13.7 volta a gdy powłączalem wszystkie odbiorniki to pokazywało 14.8 .
 

Artur84

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 tdi/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Problem systemu start stop
« Odpowiedź #5 dnia: 2022/05/27 12:03 »
Wyglada na to ze rzeczywiście zmieniła się charakterystyka ladowania - wcześniej było cały czas 13.4 v nawet pod obciążeniem - akumulator był niedoladowany - po podpięciu pod ładowarkę pokazywało 40 procent i musiałem go ponad 3 godz ładować żeby osiągnął poziom . Pojeżdżę trochę i zobaczę jak będzie teraz - start stop tez pomału ożywa - chociaż nie używam tego .