Przesiadka z Golfa VII (variant)

Zaczęty przez floyd1981, 2020/03/15 17:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał

Nie wiem, może z moim Tiguanem jest coś nie tak, ale nie ma w nim absolutnie żadnych dźwięków z zawieszenia. Kompletna cisza. A mam koła 19 cali i jeżdżę po naprawdę słabych drogach.

floyd1981

Cytat: Michał w 2020/03/17 20:36Nie wiem, może z moim Tiguanem jest coś nie tak, ale nie ma w nim absolutnie żadnych dźwięków z zawieszenia. Kompletna cisza. A mam koła 19 cali i jeżdżę po naprawdę słabych drogach

Zawieszenie z DCC, czy bez i jaki przebieg ?

Michał


floyd1981

A jak Oceniasz komfort tych 19-ek i zawieszenia ?

Michał

Jako wystarczający. Mój poprzedni samochód był jeszcze nieco sztywniejszy, więc dla mnie zmiana jeśli jest, to nieodczuwalna. Na pewno nie jest tak, że plomby wypadają podczas jazdy po nierównościach. Za to nie przechyla się na zakrętach jak na SUVa, więc ogólnie układ jezdny na plus.

spec556

U mnie przy przebiegu 20 tyś. km na 19-nastkach bez DCC wszystko gra tzn. jest CISZA!!!

floyd1981

Po tym co Piszecie, DCC już wykreślone z konfiguracji. Pewnie byłaby możliwość znalezienia dealera z DCC w testowym Tigu, jednak chyba zbyt duża loteria z tym zawieszeniem. Zobaczymy co pokaże testowy weekend, choć tam Tig będzie na 20-ach. Z drugiej strony, jeśli komfort będzie akceptowalny, to na 19-ach powinno być tylko lepiej.

Robert_em

U mnie 40tys. 20" Suzuka z DCC i też cisza  8)

floyd1981

U mnie na razie testowy weekend odwołany, VW zawiesił bowiem wszystkie auta testowe do odwołania.

mms1994

Produkcja tez jest wstrzymana. Minie pare miesiący nim wróci do normy tym bardziej ze wszyscy poddostawcy musza wystartować od nowa. Teraz można kupić tylko to co na placu.
Śledź ceny i promocje, może uda Ci się wyrwać coś ciekawego, dealerzy będą chcieli sprzedawać cokolwiek

floyd1981

Moja konfiguracja jest dość bogata, w zasadzie ciężko jest tam cokolwiek dołożyć poza drobnicą, wątpię zatem, aby na placu coś podobnego się znalazło (u mnie must have to m.in. ogrzewanie postojowe). Od dealera dostałem duży upust, więc pewnie poczekam, aż wszystko ponownie ruszy. Jedynie obawiam się, że do czasu oddania Golfa - sierpień 2020 roku - z nowym się nie wyrobią. Zobaczymy, w połowie marca czas produkcji krótkiego Tiga oscylował wokół 2 miesięcy, oby po wznowieniu produkcji nie uległ jakiemuś znacznemu wydłużeniu. Szczęśliwie to produkcja u Niemiaszków, więc nie będzie przynajmniej problemu z przedłużającym się transportem, co potrafi być zmorą w przypadku Allspace'a. Inna kwestia to dostanie Tiga na weekend, bez tego raczej nie złożę zamówienia.

mms1994

Watpie ze się wyrobią, musieli by do końca maja zabukować produkcje jeśli były by takie same terminy, a nie zdziwie się jak pierwszeństwo po wznowieniu będą mieć ,,lepsze biznesowo" kraje, wiec terminy się wydłuża. Nie mniej trzymam kciuki za udany odbior przy zdawaniu Golfa :)

wrb

Ja raczej mam świra na punkcie dziwnych dźwięków, słyszałem już wiele razy, że powinienem się leczyć jak podczas jazdy wyłączam radio i zaczynam nasłuchiwać jakiś stuków-puków, ale z zawieszeniem jakoś nie mam problemu :) Mam DCC i 19 i moim zdaniem zawieszenie w trybie normal brzmi tak samo jak w Golfie na 17 bez DCC, którym od czasu do czasu mam okazję się przejechać.

Robert_em

Wziąłbym jeszcze pod uwagę dużo wyższy kurs euro - cena w PLN jest z nim skorelowana.

floyd1981

Cytat: Robert_em w 2020/03/25 07:44
Wziąłbym jeszcze pod uwagę dużo wyższy kurs euro - cena w PLN jest z nim skorelowana.


Dlatego podjąłem decyzję o złożeniu zamówienia z opcją bezkosztowej rezygnacji po odbytej jeździe testowej  :)  Z jednej strony utrzymuję wynegocjowaną cenę i wpisuję się w plan produkcyjny, z drugiej jeśli po jeździe uznam, że to nie to, zamówienie przestaje mnie wiązać. Co do DCC, ostatecznie wrzuciłem w to miejsce przedłużenie gwarancji i oponki na zimę  :)  Może komfort jazdy będzie ciut mniejszy (abstrahuję tu od kwestii akustycznych), jednak biorąc pod uwagę krótszy skok zawieszenia w DCC i poziom dróg w Łodzi (kto nie zna, zapraszam, ciekawe doświadczenie  ;)  ), zwykłe zawieszenie chyba będzie bezpieczniejsze w wyborze. Sprzedawca, który objeżdża już 3-go Tiga na 19-ach też stwierdził, że DCC akurat przy tej wielkości kół za wiele nie wnosi. Przy r-linie i tak jest obowiązkowy wybór profilu jazdy, więc w razie potrzeby, będę się nim posiłkował. Grunt, żeby było cicho, z twardością (choć oby nie przesadną) sobie poradzę  :)