FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: bartw w 2019/02/05 15:55
-
Cześć,
Taka sytuacja - jakiś niezidentyfikowany gryzoń przegryzł mi wiązkę z czujnika od filtra powietrza (wygryzł fragment wiązki - odcinek 5cm). Tiguan wyświetla ikonkę EPC + żółty znaczek silnika.
Chciałem samodzielnie naprawić ten kabelek, ale mam drobny problem - są 4 nitki, w tym dwie zielone (załączam zdjęcie).
Pytanie - czy te dwie zielone są zamienne? Bo nie teraz nie wiem co z czym złączyć... Prośba o pomoc!
-
Od czego do czego ten kabel?
-
Dzięki że się odezwałeś - myślałem że wszyscy oleją :(
Ten kabel wychodzi od czujnika który jest na wylocie filtra powietrza i idzie wgłąb do kabiny pasażera (nie mam pojęcia dokąd...) W internecie znalazłem powiązanie z EPC Mass Air Flow Sensor. I to by się zgadzało. Nie działa też system start-stop, obok kontrolik EPC i znaczku silnika (oba na żółto) to są jedyne objawy.
Jak będę przy aucie zrobię fotkę i podeślę.
Pozdr,
Bartek
-
Cześć,
Dołączam zdjęcia. Będę wdzięczny za ewentualną pomoc - jak podpiąć to spowrotem. Tzn czy oba kabelki koloru zielonego są zamienne? Może wiecie gdzie to sprawdzić? Jakieś schematy?
Czy też lepiej serwis?
Jak uważacie?
Pozdrawiam,
Bartek
-
Niestety nie mam schematów, ale jeśli sam miałbym to robić, to sprawdził bym wtyczki po obu stronach. Jeśli są identyczne, to po PINach dojdziesz który jest który.
-
. Jeśli są identyczne, to po PINach dojdziesz który jest który.
Dobry pomysł - zobaczę czy uda mi się dostać do drugiego wtyku. Jak nie to praca sapera mam 50% szans :P
-
Jak nie to praca sapera mam 50% szans
+ ew. koszty spalonych sterowników ;-)
-
Jak nie to praca sapera mam 50% szans
+ ew. koszty spalonych sterowników ;-)
Napięcia sprawdze. Więc spalić raczej (?) nie spalę, elektronike konczylem 12 lat temu więc zostaje mi tylko intuicja, przeczucia, obiegowe opinie i odrobina szczescia. Skoro nie ma schematów... :)
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
Na schemacie do przepływki nie ma żadnego zielonego kabla.
-
Na schemacie do przepływki nie ma żadnego zielonego kabla.
Hmmm a są tam chociaż 4 nitki w wiązce tak jak na zdjęciu?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
Tylko takie dwa zielone kable znalazłem :D
Pierwsza fota z Tiguana a druga z Passata B8. Być może różni się to kodem silnika.
Jak widać możliwe jest połączenie dwóch żył równolegle, byleby sprawdzić ich średnicę i połączyć tak samo. Obstawiam że to kable od: G42
Tekst z obrazka w formie dla Google translate ;)
GX3 - Drosselklappensteuereinheit
G186 - Drosselklappenantrieb für elektrische Gasbetätigung
G187 - Winkelgeber 1 für Drosselklappenantrieb bei elektrischer Gasbetätigung
G188 - Winkelgeber 2 für Drosselklappenantrieb bei elektrischer Gasbetätigung
J338 - Drosselklappensteuereinheit
J623 - MotorsteuergerätK00592700804#BTJ623
T6e - Steckverbindung, 6fach, schwarz
T105 - Steckverbindung, 105fach, schwarz
F378 - Öldruckschalter für reduzierten Öldruck
GX9 - Saugrohrgeber
G42 - Ansauglufttemperaturgeber
G71 - Saugrohrdruckgeber
J623 - MotorsteuergerätK00592700804#BTJ623
N249 - Umluftventil für Turbolader
N522 - Steuerventil für Kolbenkühldüsen
-
Eldar, arekp - ogromne dzięki za pomoc. Robota wykonana - uszkodzona wiązka jest naprawiona - wszystkie błędy zniknęły! :-)
Podszedłem do tego w ten sposób: Podłączyłem te przewody, co do których nie było wątpliwości (czarny i fioletowo czarny). Następnie sprawdziłem jakie jest napięcie na włączonej stacyjce na przerwanych kablach (pierwszy zielony od filtra i pierwszy zielony od silnika i drugi zielony od filtra z drugim zielonym od silnika - i na przemian. Ponieważ na obu było w granicach 4V (+/- 0.5V) uznałem, że strzelając na odwrót taką różnicą napięcia niczego nie przepale.
Pierwsze podejście nieudane - błąd był nadal, a w odwrotnym ułożeniu błąd zniknął.
Nie miałem jak dojść do pinów gdyż wiązka szła do środka maski.
Całość po złączeniu, zawinąłem taśmą izolacyjną gładką.
-
ważne, żeby ta nowa taśma niesmaczna była - żelem/płynem na obgryzanie paznokci proponuję polecieć - powinno zapobiec powtórce ;-)
-
Polecam zainteresować się sprayami przeciw gryzoniom. Powinienem mieć w garażu jeszcze stare opakowaniu po czymś co u mnie działało, aczkolwiek ten środek okazał się być problematyczny na widoczne elementy - pozostawał ślad na plastikach w miejscach pryskania, więc kwestia wyboru czy komuś to przeszkadza czy nie.
-
To chyba incydent z tym gryzoniem, zostawiłem samochód poza garażem w okolicach terenów leśnych i wiosek :)
Gdy czytam opisy tych preparatów, to tam jest info, że trzeba pryskać co 2 tygodnie :D To chyba jednak nie dla mnie.
Czy ta pasta przeciw gryzieniu paznokci, faktycznie działa odstraszająco?
Alternatywą są te bzyczki podpinane pod aku tego typu - ktoś korzystał z tego cuda?:
https://allegro.pl/oferta/samochodowy-odstraszacz-gryzoni-kun-duo-led-5829118151
-
Alternatywą są te bzyczki podpinane pod aku tego typu - ktoś korzystał z tego cuda?:
Jak mnie drażnią takie cuda podczas spacerów wieczorem z psem ... słyszę te pulsujące dźwięki z dwóch aut w okolicy :/
-
Ja wieszam taką kostkę zapachową, którą się na kibelek wiesza. Też działa odstraszająco dopóki nie zwietrzeje.